Ik heb een derbi drd pro gekocht. Hij zag er zo uit toen ik hem kocht.

Zoals je zie is het een project. Er zit wel een blok bij alleen deze ligt helemaal uit elkaar in een doos. Er zat ook een nieuwe airsal cilinder bij maar die is inmiddels verkocht.

Omdat het me eerste brommer is heb ik maar een ot blok er bij gekocht. Deze heb ik lopend en passend op me derbi gemaakt. Ook is het blok deels gespoten. Alleen na dat hij het een korte tijd heeft gedaan kwam ik er achter dat er koelvloeistof bij het blokolie kwam. Op het blok zat een new west cilinder op. de koppakking was versleten en moest eigenlijk een nieuwe op. Na een tijdje rond vragen ben ik niet aan een nieuwe koppakking gekomen. Ik had wel alle kering in het blok vervangen. Maar dat verhielp het probleem met de koelvloeistof niet. De blokolie zag er zo uit.

Ik heb het blok uiteindelijk verkocht en een nt gpr blok gekocht. Dat blok hangt er nu onder.Omdat ik nu weer een nt blok heb ben ik me uitlaat gaan opknappen. Ik heb de roest verwijderd en de lasnaden er ingebrand. Dat was lastiger dan ik dacht.De tailpipe die er bij zat kwam niet mooi uit dus heb ik hem proberen te verbuigen. Dit liep alleen niet zo goed af.

Na dat de tailpipe gebroken was hebben ik en me vader de brommer maar op een kar geladen en er mee naar het werk van me vader gegaan. Daar heeft me vader een nieuwe tailpipe gelast.

Op me achterbrug zat speling. Toen ik de achterbrug er afhaalde kwam ik er achter dat de lagers kapot waren. Ik heb bijna alle lagers in de achterbrug vervangen en de speling was weg. Ook een lager in het balhoofd was kapot deze is ook vervangen.
Toen de brommer technisch helemaal in orde was ben ik begonnen met het slopen van de brommer. Om alles te laten spuiten.

Dit is wat ik inmiddels heb.

De velgen worden ook opnieuw gespoten alleen nu heb ik de spaken er uit gehaald met het idee dat ik wel ff nieuwe spaken koop. Maar nu schijnt dat de spaken van een drd en een pro verschillen. Ik heb nu bij meerdere brommerzaken gevraagd hoeveel deze spaken gingen kosten. Ze kwamen allemaal boven de €200,-. Dat vind ik veel geld voor spaken. Weet iemand een winkel of bedrijf waar ik goedkoper aan spaken kan komen voor mijn derbi? En passen er gietwielen onder een pro?