Derbi drd pro 2006 gelderland

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Gister ff de uitlaat gemonteerd en nog wat kleine dingen. De tailpipe ook ff matzwart gespoten. :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MatthijsEvo
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 12:55
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Fiets

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door MatthijsEvo »

Gaaf die kappen, zal wel dik worden. :thumbup:
LTMDERBI
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 12:30
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD evo 2011
Locatie: Doetinchem

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door LTMDERBI »

nu al een mooie brommer :wub:
joel3bos
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 12:54
Vervoersmiddel: Aprilia SX Lion 2007 (verkocht)
Derbi DRD Pro 2007 White Purple
Locatie: b'veld

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door joel3bos »

Is er nog wat gebeurt?
------>Youtube.com/Simsonnnnn<------
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Er is zeker nog wat gebeurd eigenlijk iets teveel. :sad: Toen ik de spaken die ik had besteld binnen had gekregen ben ik gelijk begonnen met spaken. Na tijdje dacht ik dat ik al aardig ver was. Maar ik was iets te enthousiast, toen me pa thuis kwam zij hij dat ik de verkeerde naaf in de verkeerde velg had zitten :( . Gelijk de spaken er weer uitgehaald en velg, naaf en spaken maar weg gelegd. Was er een beetje klaar mee. Was ong 3,5uur bezig geweest met die velg want het was de eerste keer dat ik het deed. Volgende dag maar overnieuw begonnen deze keer kreeg ik de naaf niet netjes in het midden. Me pa heeft het uiteindelijk geprobeerd en het is hem wel gelukt. Volgende dag gelijk de band er om laten draaien. Inmiddels was al het spuit werk klaar en kon ik beginnen met opbouwen. Dit had ook even de tijd nodig om dat ik de lengte van de boutjes niet had. Dus steeds elk boutje dat ik de kappen moet op maat gemaakt. Ik heb maandag 23 februari afgereden en heb het gehaald. Kon de volgende dag het rbw aanvragen bij het gemeentehuis. Alleen toen ik daar kwam lag het systeem plat en konden ze niks doen. Dus me nr achtergelaten. Gelukkig werd ik de zelfde dag nog gebeld dat ik weer kon komen. Omdat ik de ochtend voor niks was gekomen hebben ze het versneld aangevraagd zonder dat ik extra moest betalen. Kon het rbw vrijdag op halen alleen had die week vakantie en heb zo veel mogelijk gewerkt en weinig aan de brommer gedaan. Tussen door nog wel me voorrem gereviseerd. Vrijdag ochtend optijd opgestaan zodat ik me voorwiel kon gaan spaken en moest de remmen nog ontluchten. Vrijdag ochtend tussen door nog ff me rbw opgehaald. Voorwiel spaken ging best makkelijk. Toen ik de remmen wilde ontluchten kreeg ik het niet voor elkaar bij de achterrem. De voorrem ging wel. Ik had in de ochtend me rbw opgehaald dus wilde zo snel mogelijk rijden. Dacht toen dat ik zonder achter rem wel kon gaan rijden. Ik met een maat een stuk gaan rijden maar dit ging ook niet zonder moeilijkheden. De brommer viel steeds na een tijdje rijden uit en wilde niet meer starten met elektrische start. Dus toen maar steeds de brommer aangelopen. Onder weg wel al wat foto's gemaakt van de brommer. Toen ik weer thuis was gaan zoeken wat het kon zijn dat die steeds uitvalt. Niks kunnen vinden heb de carburateur er 2 keer af gehad en schoongemaakt. Dat veranderde niks. Zaterdag weer aan het zoeken gegaan en kon niks vinden. Me cdi vervangen want het er nog een liggen. Maar dit veranderde niks. Hij viel nog steeds na een stukje rijden uit.... Toen de brommer een tijdje stationair laten lopen en gekeken of ik iets kon horen of zien. Maar dit was niet het geval totdat ik hem uitzetten. Ik hoorde een piepje als of er ergens lucht word aangezogen. Toen ik de tankdop er afhaalde hoorde je duidelijk dat het daar vandaan kwam. Toen weer gaan rijden met de tankdop er los op. Dit was het dus het probleem. Alleen met elektrische start, start die niet altijd. Heb zondags een heel klein gaatje in de tankdop geboord zodat er makkelijker lucht in kan komen en de tank dop gewoon vast zit. Zondag groot en deels van de dag brommer gereden.
Hier nog wat foto's die vrijdag onderweg zijn genomen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moeten nog wat dingen aan gebeuren maar het begon al wel wat moois te worden vond ik. Wilde vanochtend er mee naar school alleen toen ik 2 straten van me huis vandaan was kon ik schakelen en gas geven wat ik wilde maar hij ging niet meer voor uit... De brommer aan de kant gezet en gekeken bleek het dat de boutjes van me voortandwiel los waren getrild en me voor tandwiel nergens te bekennen was. Ik terug gelopen naar huis had daar nog tandwiel 14 liggen alleen dat borgplaatje dat ik nog had liggen paste niet. Die snel pas gemaakt en toen naar school gereden. Toen ik uitwas heb ik een keer door de straat gereden van school met een maat van me die ook een derbi heeft. Het had net geregend toen ik uit was maar ik had nog steeds alleen een voorrem... Toen ik richting huis wilde gaan en ik remde met me voorrem glee me voorwiel weg en ben ik op me bek gegaan... :wall:. Brommer zo snel mogelijk weer opgetild en de schade bekeken... :sad: 4 kappen en me uitlaat waren beschadigt waar van 1 kap heel erg. Deze zat vol met schuren. Op de terug weg naar huis lopen godverren en thuis de schaden nog eens goed bekeken. Kon op dat moment wel janken... Kon ik eindelijk rijden doe ik dit...De kappen er maar gelijk afgeschroefd. Nu moeten ze weer klaargemaakt worden om gespoten te worden. Waarschijnlijk zijn ze halverwege deze week weer gespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb de achterrem er maar ook gelijk afgehaald waarschijnlijk krijg ik die niet op druk omdat 1 zuiger vast zit... Dit ga ik maar gelijk herstellen dan gebeurt dit me hopelijk niet meer.
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Tering... dat is echt zonde, hij was net klaar en zo mooi! Succes met het herstellen, hoop dat alles goed gaat.
En mij lijkt je koplampkap blauw mooier, omdat het anders te wit is, maar dat mag je natuurlijk zelf weten.
Afbeelding
YekZe
Schakelrijder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 23:01
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme(verkocht)
Derbi GPR 50 Racing (verkocht)
2x Derbi Predator LC (verkocht)
Spartamet(verkocht)
Quad 110cc (verkocht)
Derbi Senda DRD X-TREME

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door YekZe »

ajjj zonde! ik wou ook maar gewoon eerst met alleen voorrem rijden want krijg mijn achterrem ook niet op druk, maar als ik dit zo lees denk ik dat ik wel even wacht tot ik m'n achterrem gefixt heb.

verder heb je echt een super mooie brommer! echt 1 om trots op te zijn :wub:
hopen dat de schade snel herstelt is!!
mijn onderschrift is niet zo origineel als anderen...
Gebruikersavatar
WV
Tuner
Berichten: 403
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
Locatie: De Lier (Westland)

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door WV »

succes met het herstellen van de brom

WEL EEN HELE GAVE BROMMER :wub:
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
rikkiee
Derbi fan
Berichten: 70
Lid geworden op: do 26 feb 2015, 19:59
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Evo 2011
Locatie: Huissen

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rikkiee »

ebervanroij schreef:Tering... dat is echt zonde, hij was net klaar en zo mooi! Succes met het herstellen, hoop dat alles goed gaat.
En mij lijkt je koplampkap blauw mooier, omdat het anders te wit is, maar dat mag je natuurlijk zelf weten.


Zou ik ook doen, staat mooier
Vitesse for life!
YekZe
Schakelrijder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 23:01
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme(verkocht)
Derbi GPR 50 Racing (verkocht)
2x Derbi Predator LC (verkocht)
Spartamet(verkocht)
Quad 110cc (verkocht)
Derbi Senda DRD X-TREME

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door YekZe »

Ik vind het zo wit juist wel wat hebben, eens een keer wat anders.
Ik zou het gewoon zo laten als je had want dan ziet die er echt ziek uit :wub:
mijn onderschrift is niet zo origineel als anderen...
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

Dik ding, maarja al die problemen kan je verwachten als je zo snel en gehaast gaat opbouwen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jojovis
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 01 feb 2015, 20:00
Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2008, Fiets, tomos snor, crossmotor, adly minarelli horizontaal
Locatie: Rotterdam

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door jojovis »

Sterkte, maar die kleuren combi :wub:
YekZe
Schakelrijder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 23:01
Vervoersmiddel: derbi senda sm x-treme(verkocht)
Derbi GPR 50 Racing (verkocht)
2x Derbi Predator LC (verkocht)
Spartamet(verkocht)
Quad 110cc (verkocht)
Derbi Senda DRD X-TREME

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door YekZe »

jojovis schreef:Sterkte, maar die kleuren combi :wub:
echt heh! hij moet het echt zo laten ziet er echt ziek uit :wub:
mijn onderschrift is niet zo origineel als anderen...
Gebruikersavatar
WV
Tuner
Berichten: 403
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
Locatie: De Lier (Westland)

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door WV »

Laat alsjeblieft die kleur combi :wub:
Misschien nog voorvorkprotectors er op
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door Basderbi »

Ziet er strak uit, ik heb nog gietwielen die passend gemaakt zijn voor de pro, zijn evt te koop. Whatsapp me maar met interesse 0640259929
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
joel3bos
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 12:54
Vervoersmiddel: Aprilia SX Lion 2007 (verkocht)
Derbi DRD Pro 2007 White Purple
Locatie: b'veld

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door joel3bos »

Schade alweer hersteld?
------>Youtube.com/Simsonnnnn<------
Plaats reactie