Derbi limited 2007

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Tim Ruesen
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD LTD '07 - Derbi DRD pro '06 - tomos A35 70cc

Derbi limited 2007

Ongelezen bericht door Tim Ruesen »

Hallo,

Eerst even wat over mij zelf, ik ben Tim Ruesen en woon in de buurt van Arnhem. Ik ben 15 jaar en word over 2 maanden 16. Sinds 2 jaar heb ik een derbi limited 2007 in mijn bezit, hij is daarvoor van mijn broer geweest 2 jaar lang.

De brommer ligt nu sinds augustus 2013 uit elkaar en ben sinds 1-1-14 weer aan de weder opbouw begonnen. Hij was helemaal uit elkaar gehaald alleen het motorblok is in elkaar gebleven om de reden dat die goed liep en er goed uitzag.

Zo was die toen ik hem begon uit elkaar te halen:

Afbeelding

Afbeelding
Zoals te zien is is die vrijwel origineel en vooral vies :emo:

Daarna na 3 weken strippen en schoonmaken begonnen met het frame in de verfafbeit te zetten om de blanke lak eraf te halen.
Wat een klote werk is dat :wall:

Helaas wel een limited sticker weggespoeld maar dat is dan maar jammer want nu ziet hij er mooier :wub:

Afbeelding
Even een vraagje tussen door, weet iemand van jullie van welk merk een origineel derbi cilinder is uit 2007?

Op oudejaarsdag ook nog even alle lagers van het prolink systeem vervangen omdat ze doorgerot waren.

Na 2 dagen door werken in de vakantie staat hij er al zo bij op de brug:

Afbeelding

Daarna ben ik alleen nog in de weekenden bezig ivm school.

Na weer een dag werken ook het blok helemaal erin gehangen met kabelboom.

Tijdens het schoonmaken van het blok is de koppelingshevel afgebroken dus binnenkort maar een nieuwe bestellen. De stage 6 sensor bleek ook kapot te zijn dus ik langs de bromboer gegaan en gelukkig hadden ze daar nog precies zo'n sensor liggen alleen te groot. Dus deze week even de sensor laten afdraaien en de kop opnieuw tappen en dan kan die er ook weer op!

Ondertussen ook maar besloten om de remklauwen te reviseren want de zuigertjes zitten muur vast. Iemand idee hoe die los kunnen?

De opbouw gaat uiteraard door en ook maar even het hart van de remschijven zwart gespoten
Afbeelding

Daarna verder gegaan met het luchtfilter op de carburateur aansluiten maar dat past bijna niet met de vacuümverloopje beetje lopen kloten ermee maar uit eindelijk paste het half.

Het stuur ook weer verder klaar gemaakt, het enige wat nog mist is de rem en de spiegel houder maar die komen later er bij op.

Vandaag ook de neus weer opgehaald bij de spuiter! Hoogglans zwart is het resultaat geworden
Afbeelding

Op 11-01 ook maar even bij Jos Dijkman nieuw voorlampen besteld in de hoop op beter zicht.

Verder ben ik ook nog van plan om een led strip boven mijn kattenogen te maken en zo aantesluiten dat altijd maar 1 lamp aan kan zijn. Dus of alleen LED of alleen dimlicht of alleen groot licht. Nog maar even zien of het ook allemaal lukt met aansluiten.

Tot zover ben ik met opbouwen en ben momenteel ieder weekend wel een dag bezig met het verder bouwen.

Afbeelding

Vandaag ook maar even de remmen in de afbeit gezet omdat ze helemaal beschadigd waren, ze worden dit weekend weer mooi goud gespoten. Zou ik ze helemaal goud spuiten of het ringetje en 'AJP' zwart maken en de rest goud spuiten? Wat zouden jullie doen?

Dit is tijdens de afbeit:
Afbeelding

Dit is het resultaat na het schuren:
Afbeelding

Dus even de vragen op een rijtje:
- Weet iemand welk merk een originele derbi cilinder uit 2007 heeft?

- Waar is het witte nippeltje voor dat bij de kickstarter op het blok zit? ( het zit aan de binnenkant vlakbij de veer)

- Weet iemand waarom mijn LED knipperlichten blijven branden?

Al vast bij voorbaat dank.
Laatst gewijzigd door Tim Ruesen op di 14 jan 2014, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Xtreme06
Pro tuner

Re: Derbi limited 2007

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Mooi ding.

De originele cilinderwand is gebaseerd op Airsal 50 (of omgekeerd),waarom wil je dit eigenlijk weten?
Zuiger kun je loskrijgen met perslucht,een vetspuit wil ook wel eens lukken heb ik gehoord.
Dat nippeltje is je carter ontluchting
:box:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

En om de laatste vraag maar op te lossen :D

Over de knipperlichten, heb je er wel een weerstand tussen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Tim Ruesen
Beginnende Derbi fan

Ongelezen berichtdoor Xtreme06 » ma 13 jan 2014, 17:50

Mooi ding.

De originele cilinderwand is gebaseerd op Airsal 50 (of omgekeerd),waarom wil je dit eigenlijk weten?
Zuiger kun je loskrijgen met perslucht,een vetspuit wil ook wel eens lukken heb ik gehoord.
Dat nippeltje is je carter ontluchting
Dat is omdat de bromboer zei dat hij dan opgevoerd kon zijn terwijl hij die cilinder al heeft zolang ik hem ken.
De zuigertjes zijn losgekomen door er een buis op te lassen en dan draaien, ze waren helemaal verrot :eerie:
Bericht door derbi-ftw » ma 13 jan 2014, 17:58

En om de laatste vraag maar op te lossen :D

Over de knipperlichten, heb je er wel een weerstand tussen?
Nog niet maar dat was ik van plan om dit weekend er tussen te gaan zetten. Maar toch bedankt!
MikeDRD03
Pro tuner
Vervoersmiddel: Suzuki ltr 450 (sold)
Suzuki 85 (sold)
Ktm 125sx (sold)
Aprillia sr ( sold )
Tomos
Derbi drd 2003
Derbi drd pro

Ongelezen bericht door MikeDRD03 »

Mooi werkplaatje zo te zien

Ziet er goed uit
vincent97 schreef:metrakit pro race limited edition, staat ook nog op , only for competition use
mathijsb
Tuner
Vervoersmiddel: Puch maxi S, Derbi senda R xtreme 2007

Ongelezen bericht door mathijsb »

leuk projectje, ziet er fresh uit!

en die witte nippel bij je kickstarter is je carter ontluchting
blackidentity schreef:Brb, ff bier halen.
derbievolimited
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)

Ongelezen bericht door derbievolimited »

Zit er inderdaad zeer goed uit dat frame is ook echt :wub: En btw wel hele mooie heftafel, ben er jaloers op (A)
Tim Ruesen
Beginnende Derbi fan

Deze week het tapje voor de stage 6 sensor binnen gekregen dus de kop kan er dit weekend weer op :thumbup: . Weet iemand hoe je de 'D' op je ontstekingskap kan inkleuren? Gewoon met zwarte stift of met verf?
julian
Tuner
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)

Ongelezen bericht door julian »

ziet er goed uit :happy: , ik denk dat het gewoon met een permanent marker gedaan word.
Plaats reactie