ik heb een paar maanden terug een derbi extreme gekocht uit het jaar 2009. deze kwam bij een boer vandaan die er de ballen verstand niet van had dus had meer te doen dan ik eigenlijk dacht haha
heb hem voor 450 euro kunnen kopen setup was helemaal nieuw (werd mij vertelt) op de uitlaat na en nooit mee gereden omdat hij hem niet aan de praat kreeg.
setup toen ik hem kocht:
airsal 80 0 km mee gereden
yasuni r2
malosi vl6 membraam 0 km mee gereden
polini race koppelings platen 0 km mee gereden
metrakit prorace krukas ook 0 km mee gereden
keihin pwk 28 mm MET serienummer
leuke onderdelen maar dan moet het natuurlijk wel goed in elkaar gezet worden

de spie van de krukas was plat gedraait door het vliegwiel ik snap nogsteed niet hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft.
spie zat ook muur vast maar uiteindelijk wel eruit gekregen.
toen ik hem kocht liep hij dus niet dit kwam onderandere door het vliegwiel dat niet goed zat en hij dus op een verkeerd moment vonkte. en er lag gewoon een heel bad benzine in het carter.
aangezien ik het allemaal niet egt vertrouwde heb ik het blok maar helemaal uit elkaar gehaald.
alles schoongemaakt, gecontroleerd en pakkingen etc besteld en alles weer in elkaar gezet.
ffies het blokje in het frame gehangen en hij starten gelijk na 2 a 3 keer kicken.
nu hou ik me mond en kunnen jullie de foto's bekijken!
zo kocht ik de derbi

het blokie

beetje aan het sleutelen gegaan en de cilinder er af gehaald

toen maar besloten het blok eronder uit te halen

blok was gewoon een beetje dik gesmeerd met vloeibrae pakking tegen het lekken

pakking verwijder was ook een gedoe want hier zat ook aan alle kanten vloeibare pakking...

uiteindelijk de carters van elkaar af zag er vanbinnen wel goed uit, versnelling bak er ook nog uit gehad want die zat er ook verkeerd in.....

blok in onderdelen.

toen de carter weer op elkaar gezet met nieuwe pakkingen

koppeling er weer op.

blok weer helemaal in elkaar

spuitspullen en onderdelen binnen gekregen.

toen ben ik een beetje begonnen aan het frame, eerst de voorpoten eraf gehaald en ontdaan van de lak.

nog even goed geschuurd en in de primer gezet

en in de hoogglans zwarte lak

ook de remschijven gedaan eerst in de primer gezet en daar na de rode randjes gedaan.

en daarna de zwarte lak

dit heb ik ook mij mijn remschijf achter gedaan.
remschijf op mijn velg met nieuwe boutjes

rood velglint erop vindt het goed gelukt zo uit de losse pols

voor en achter velgjes

en de yasuni cross hm overgenomen van derbi-ftw

het frame ook zwart gespoten had ik alleen geen foto's van hier het frame met blok erin.

uitlaatje en kroonplaten erop

en mijn nieuwe stuur, gashendel, handvatten en stuurrol

voorpoten en voorwiel erin

twin air filter en benzine kraan, twin air pas alleen niet heb maar 8 cm over voor een luchtfilter dus dat word nog ff zoeken denk ik zo haha

en zo staat de brommer er op dit moment bij.

dit waren de foto's tot nu toe.
ik ben alleen nog niet helemaal tevrede over het gespoten spul enzo het beschadigt tog wel snel als je het spuit daarom ga ik het denk ik allemaal laten stralen en coaten.
zoek ook nog een luchtfilter van ongeveer 8 a 9 cm lang inclusief aanzuigrubber diameter moet zo'n 50mm zijn dus als iemand een site weet zou dat erg fijn zijn.
verder heb ik nog een probleem dat hij de olie mee de uitlaat in gooit pas haalde ik de uitlaat eraf en de olie liep er gewoon uit haha nog maar is even kijken wat dat weer is.
zit was het voor deze keer!