Hier dan eindelijk een topic over mijn Bidalot 80 blok in een Aprilia SX. Het blok heb ik overgekocht van Sander, de setup daarvan is op het moment:
Cilinder: Bidalot 80cc
Krukas: Bidalot 44,9 mm
Koppeling: DMP 5 plaats met mhr veren
Spruitstuk: Metrakit 24-28mm
Membraan: Top V-Force
Onsteking: origineel
Carburateur: 24mm Oko met TwinAir
De carb en ontsteking worden nog vervangen voor 28/32mm en Malossi Selletra.
Nu de brommer, ding ziet er niet uit, maar de prijs was dusdanig laag dat ik hem niet kon laten staan. Ik ben van plan hem eerst een beetje netjes te maken met nieuwe boutjes, coaten en velgen polijsten en daarna het Bidalot blok erin.

Plannen zijn wel iets gewijzigd, velgen worden nu namelijk wit-rood. Voor de rest gaat het allemaal gestaag. Alles ligt uit elkaar nu en ophangpunt van de uitlaat wordt opnieuw gelast. Aan het eind van de week hoop ik alles naar de coater te brengen. Ondertussen is mijn lading boutjes van RVSPaleis ook binnen, dus kan gelijk beginnen met opbouwen als het spul weer terug is.

Ik ga toch voor zwart-rood. Wat kleine dingetjes binnengekregen, zoals slicks, handvatten etc. Ook nieuwe stickers op de voorvork geplakt en alles klaargemaakt voor de coater.

Even een update, frame, achterbrug en het kleine spul is gepoedercoat. Is naar mijn mening erg goed gelukt. Velgen en naven zijn maandag klaar, dan gaan die gelijk door naar de spuiter en hoop ik ze aan het eind van de week naar JVD Wheels te sturen voor RVS spaken. Heb ook nog even nieuwe wiel- en balhoofdlagers gehaald en zijn de kroonplaten gestraald.
Ook een hele zooi originele onderdelen besteld bij Easyparts. Hoop dat alles snel binnenkomt, dan kan ik beginnen met opbouwen.

Thanks! Ben weer wat verder gegaan met opbouwen, want ik moest wachten op m'n bestelling bij Jos en Easyparts. Heb vandaag ook de naven opgehaald en de velgen weggebracht naar de spuiter. Is boven verwachting mooi geworden met gelukkig weinig gasputjes.

Definitieve fotoshop:

Dit zegt genoeg volgens mij..

Ik heb ze dus ook teruggebracht en na een lesje spaken tellen wordt het alsnog opnieuw gedaan.
Ook nog wat mooi spul gekocht. Het is alleen een beetje balen dat die uitlaat nog steeds niet binnen is, duurt wel echt lang zo.

Even wat foto's gemaakt van hoe hij er nu bij staat. Protaper stuurpad gemonteerd en elektra even klaargemaakt.

Thanks jongens! Velgen zijn terug en zijn nu wel recht. De velgen zijn nu direct door naar JVD Wheels gestuurd, waarna er RVS spaken in komen.

Jeej, hij is er!

Oh, toch niet.. FML

En nu weer terugsturen dat ding. Ik word gek van die klote uitlaat, nergens is hij leverbaar, of je krijgt de verkeerde.

Toch maar het blokje erin gelegd:

Filmpjeee
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JgAtFQzA ... e=youtu.be[/youtube]