Pagina 1 van 1

Derbi GPR 2001 Rebuild 70cc FOTO'S!

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 19:42
door DerbiTheRedPower
Goeindag allemaal,

Ik heb eigenlijk altijd op het Apriliaforum gezeten omdat ik altijd een Aprilia RS wilde hebben, maar uiteindelijk kon ik voor een voor een mooi prijsje een mooie Derbi GPR uit 2001 overkopen. Deze had ook wel zo zijn gebreken, maar dat viel allemaal wel mee. Ik ga niet weer verder vertellen hoe ik hem toen had opgeknapt, als dat wil lezen moet je hier maar kijken: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=19096" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo heb ik hem gekocht:

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Toen hij vorig jaar bijna helemaal was opgeknapt zag hij er zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Maar nu exact 1 jaar geleden heb ik helaas een flink ongeluk gehad, een bestuurder van een bestelbusje keek niet goed uit en onderschepte mij. Met dit resultaat aan mijn mooie Derbi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze schade aan mijn frame:

Afbeelding

Zelf heb ik er alleen maar een gebroken hand en gekneusde ribben aan over gehouden. Maar helaas is de Derbi wel total-los verklaard met een schade van 1500 euro. Maar aangezien het niet mijn fout is heb ik de dagwaarde van de brommer uitgekeerd gekregen.

Toen kreeg ik van de verzekering de optie om ook afstand te nemen van mijn brommer aan hun voor 60 euro. Bij mij moeten ze sws een veel hoger bod doen om mij afstand te laten nemen van mijn mooie Derbi. Dus heb ik besloten om hem te houden en het wrak toch op te knappen!

-------------------------------------------------------------------------------------

Nu genoeg gelult, hier het begin van het project

Het frame was krom dus heb ik nieuw gekocht, toen dus alle onderdelen dat nog heel was overzetten:

Afbeelding

Afbeelding

Het blok gaf heel veel problemen om over te zetten, 1 van de dikke bouten zat heel erg vast, deze kon met luchtsleutel zelfs niet rond gedraaid worden.

Afbeelding

De boosdoener:

Afbeelding

Uiteindelijk gaf ik het op en moest de bout maar worden uitgeboord, dus op 1 van onze aanhangers gezet en maar uit laten boren.

Afbeelding
-------------------------------------------------------------------------------------

Mijn hele demper lag ook in 10.000 stukken ofzo, dus een nieuwe demper gehaald. Een LeoVince demper omdat ik dit heel mooi vind. Nu lijkt het alsof ik een LeoVince uitlaat heb maar ik heb eigenlijk nog steeds mijn super snelle Giannelli uitlaat waarmee ik 120 km/h heb gehaald met standaard setup.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Bijna helemaal in elkaar zitten, op de kappen na natuurlijk.

Afbeelding

Toch besloten andere velgen op te doen, voor de kleur zwart gekozen. Ook tijdelijk even de achterkap erop gezet zodat ik kon testrijden zonder gezeur van de politie te krijgen.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Cilinderkop rood gespoten

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik had gelukkig via via nog een paar kappen kunnen regelen. Deze waren helaas wel heel erg beschadigd en koste mij veel werk om sommige te repareren en goed strak te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Passen op mijn brommer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De beste manier om een scheur te repareren is de scheur uitfrezen en een soort gootje te creƫren en hier polyesterlijm in laten lopen en daarna goed glad te schuren.

Afbeelding

Repareren zijkap, vorige eigenaar had er een stuk uitgezaagd voor zijn uitlaat.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

In de tussentijd ook mijn koelvloeistof lekkage opgelost, het was de waterpomp pakking en ook de slang van de radiateur naar cilinderkop waar hele kleine scheurtjes in zaten.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Na alles strak te hebben gemaakt kon de spuitplamuur erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna opnieuw passen op de brommer, kijken of er niks weer open scheurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met het mooie opnieuw gestoffeerde zadel

Afbeelding

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Hierna dus weer heel veel schuren en toen kon de primer erop

Afbeelding


-------------------------------------------------------------------------------------

The moment of truth

De kleur kan erop

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het aller mooiste resultaat dat ik ooit met knikkerbusje heb gezien! Gespoten door een collega van mij, was vroeger een autospuiter.

-------------------------------------------------------------------------------------

In de tussentijd ook een mooie 70cc Top Performance cilinder overgekocht van een kameraad, komt onder een lopende Derbi vandaan.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag de brommer weer in elkaar gezet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast de dikke KTM:
Afbeelding

Afbeelding

Nu zijn er nog maar een paar dingen te doen:
-Spatborden Carbon maken
-Stickers plakken
-Polijsten
-70cc monteren
-Natuurlijk hele mooie foto's maken van het eindresultaat!

-------------------------------------------------------------------------------------

1 week mee naar school kunnen rijden en direct heel veel problemen gehad, het lukte mij maar niet om mijn derbi goed afgesteld te krijgen. Dus toch maar even de cilinder eraf om te kiek'n wat het is. En ja hoor de cilinder is heel erg versleten, het lag dus niet aan het afstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het zelf nog wel knap dat hij nog best wilde lopen met zo'n gigantische kras op de zuiger en in de cilinder.

-------------------------------------------------------------------------------------

Met deze cilinder kan ik eigenlijk niet meer rijden dus besloten om mijn 70cc er nu al op te doen. Ik had er zo'n metalen voetpakking bij gekocht, deze stak toch heel iets over de poorten van de inlaat. Toen ik de cilinder erop had zitten, direct testrit gemaakt. Maar nu hoor je iets trillen, volgens mij is dit die voetpakking. Dus de cilinder mag er weer af en de pakking moet ik dan ff vervangen.
Maar die 70cc reed zeker niet verkeerd, heb hem nog niet volluit getrokken want moet hem eerst ff een klein beetje inrijden dus extra olie bij in de tank en lekker een beetje laten smeren. Zonder voluit te gaan reed ik toch al makkelijk zo'n 80 km/h in de lage toeren.

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 19:50
door Daantjeuuuu
gaat goed zo! ben benieuwd naar resultaat! :wub:

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 19:52
door lukedrd85
dikke ktm :wub:

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 20:05
door mrbanana1
Ziet er alweer goed uit, ben benieuwd! :thumbup:
Wel knap dat je met std blok en alleen een Gianelli 120 km/h haald.

PS: Ik verkoop mijn Derbi GPR in onderdelen dus als je iets nodig hebt kun je me altijd contacten! :happy:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=65&t=11092" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild

Geplaatst: zo 17 mar 2013, 20:13
door DerbiTheRedPower
mrbanana1 schreef:Ziet er alweer goed uit, ben benieuwd! :thumbup:
Wel knap dat je met std blok en alleen een Gianelli 120 km/h haald.

PS: Ik verkoop mijn Derbi GPR in onderdelen dus als je iets nodig hebt kun je me altijd contacten! :happy:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=65&t=11092" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja klopt, maar komt ook door tandwielverhouding, hij trekt dus niet zo heel hard maar heeft wel hoge top. Maar zit nu weer de standaard verhouding van 13-52 op.

Nee dan ben je helaas net iets te laat, ik heb net alle onderdelen al. Ik heb zelf ook nog heel wat over.

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild

Geplaatst: ma 18 mar 2013, 00:36
door Beunhaas321
Dit vind ik het mooiste type GPR. Hoop dat je er wat leuks van maakt, maar dat komt wel goed zo te zien.

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild Update: 21-3-2013

Geplaatst: do 21 mar 2013, 22:43
door DerbiTheRedPower
Nu heb ik hem helemaal in elkaar en kan ik mooi weer rijden maar nu heb ik wel een probleem!

De brommer trekt nu alleen in hele hoge toeren, als je onder de 8.000 toeren komt dan neemt de snelheid gewoon af. Nu is de top snelheid daardoor maar 70 km/h. Als ik hem gewoon in de vrij zet en dan vanaf stationair vol gas geef dan lopen de toeren wel gewoon goed op.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild Update: 21-3-2013

Geplaatst: do 21 mar 2013, 22:47
door Timmerman101
remmen die aanlopen??'
andere pijp erop gedaan??
afstelling
blok gaar
etc

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild Update: 21-3-2013

Geplaatst: do 21 mar 2013, 22:56
door DerbiTheRedPower
Ik heb mijn zelfde blok en pijp als ervoor, ik heb nu alleen powerfilter maar daarna niet opnieuw afgesteld. Maar dit kan denk ik niet zo'n verschil geven.

De rem loopt idd wel iets aan volgens mij, het is namelijk wel zwaar om hem te drukken. Maar kan dit ook zorgen dat hij echt zo slecht loopt in de lage toeren?

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild Update: 21-3-2013

Geplaatst: do 21 mar 2013, 22:59
door WiebevZ
powerfilter maakt wel uit, moet je even een groter sproeiertje er in doen.
zo'n groot verschil hoort het inderdaad niet te geven maar het maak zeker uit.

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild Update: 21-3-2013

Geplaatst: vr 22 mar 2013, 19:29
door DerbiTheRedPower
Vandaag de remmer goed afgesteld, er loopt nu geen 1 aan.

Ik heb mijn collega even gevraagd, volgens hem krijgt de brommer te veel lucht dus moet ik zondag ff een andere spoeier in doen en proberen met de luchtschoef te spelen.

Re: Derbi GPR 2001 Rebuild 70cc FOTO'S!

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 15:28
door DerbiTheRedPower
70cc erop en mijn oude foto's weer terug!