Borg Extreme

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Re: Borg Extreme

Ongelezen bericht door Rikkert »

Ik vind hem zeker gaaf, die achterveer is mooi :O
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
MHsteven
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme DRD Limited #verkocht
Seat Ibiza Cupra

Ongelezen bericht door MHsteven »

Dit word zeker mooi man :thumbup: , ga mn frame niet coaten trouwens :dry:
Derbi Sm Extreme DRD Limited
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

@mhsteven, hoezo niet dan? :P

ik had even een vraagje voor jullie: ik zie altijd heel veel mensen vermelden dat ze een big-ass carb en een twinair filter op hun Senda flikkeren of willen flikkeren. Nou heb ik zelf eens zitten passen en meten met mn 24mm black edition van stage 6 en daar heb je nog zo'n 2-3cm achter voordat je de veer raakt. Hoe zouden jullie dit oplossen?

ik heb zitten kijken of een draaibaar spruitstuk uitkomst zou bieden en dat doet het een heel klein beetje maar dan zit alles nog scheef en met druk erop en alles dus waarschijnlijk binnen kortste keren gescheurt spruitstuk of valse lucht door wegschuiven.

Wat ik had bedacht is om mn powerfilter een stukje om te lijden(beetje net als bij ori filter) maar hoe kom ik aan een flexibele slang van de goede diameter die nog tegen benzinemeuk e.d. kan??

Afbeelding

Afbeelding
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Ongelezen bericht door Royal Club »

Probeer ten eerste eens een barikit spruitstuk, deze zijn wat haakser en kan je draaien, vervolgens meet je op wat de binnen en buitendiameter van je luchtfilter is (50mm binnen als het goed is) en daarmee loop je naar een autosloop en zoek je een koelslang/luchtfilterslang, of iets in die trant, denk dat je bij vrachtwagens een grotere kans maakt iets te vinden in die maat (of dr moet toevallig ergens een stuk intercooler slang liggen ofzo

waar laat jij dat dunne slangetje heen lopen trouwens..
Afbeelding
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
JoopKarelSpank
Tuner

Royal Club schreef:Probeer ten eerste eens een barikit spruitstuk, deze zijn wat haakser en kan je draaien, vervolgens meet je op wat de binnen en buitendiameter van je luchtfilter is (50mm binnen als het goed is) en daarmee loop je naar een autosloop en zoek je een koelslang/luchtfilterslang, of iets in die trant, denk dat je bij vrachtwagens een grotere kans maakt iets te vinden in die maat (of dr moet toevallig ergens een stuk intercooler slang liggen ofzo

waar laat jij dat dunne slangetje heen lopen trouwens..

Afbeelding
Maargoed mn carb raakt nu ook aan de onderkant het blok al, bedoel je haakser alsin naar beneden dus? Dan moet ik mn carb nog verder draaien? Ik kan inderdaad eens gaan zoeken op de sloop:p grappig dat het van een vrachtwagen is dan i.p.v. personenauto;)
A.A.limited
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi drd limited 2005 /mhr supermoto/italkit 74

Ongelezen bericht door A.A.limited »

ja idd wat royal zegt ik heb van een intercooler van een auto ik dacht van een subaru
maar weet het niet zeker ik post wel een foto van de week !
dat is een luchtdichte slang met staal draad erin in de vorm van een springveer om de buiten wand heen geslingert !
werkt echt perfect

wel jammer dat je inlaat weg langer wordt terwijl hij bij 2takt toch de sport is om het zo kort mogelijk te houden >??
afstellen is dolle pret :P
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Ongelezen bericht door Royal Club »

A.A.limited schreef:ja idd wat royal zegt ik heb van een intercooler van een auto ik dacht van een subaru
dat is een luchtdichte slang met staal draad erin in de vorm van een springveer om de buiten wand heen geslingert !
werkt echt perfect

wel jammer dat je inlaat weg langer wordt terwijl hij bij 2takt toch de sport is om het zo kort mogelijk te houden >??
klopt, maar dat is in dit soort situaties niet mogelijk, en ja, je sprint er niet mee om te winnen, dus echt boeiend is het niet.
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
A.A.limited
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: derbi drd limited 2005 /mhr supermoto/italkit 74

Ongelezen bericht door A.A.limited »

Royal Club schreef:
A.A.limited schreef:ja idd wat royal zegt ik heb van een intercooler van een auto ik dacht van een subaru
werkt echt perfect

klopt, maar dat is in dit soort situaties niet mogelijk, en ja, je sprint er niet mee om te winnen, dus echt boeiend is het niet.
nee jammer dat er indd weinig ruimte voor is maar ja
en idd niet voor sprinten dus .. je hebt er niks aan
afstellen is dolle pret :P
Bart
Pro tuner
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie

Ongelezen bericht door Bart »

ik heb nog een leuke korte luchtfilterslang liggen, kijk aanbod gedeelte :dry:
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
JoopKarelSpank
Tuner

maar dat is volgens mij gewoon een ori slang maar dan ingekort?:P de carb/filter hebben een 50mm aansluiting en tenzij ik de slang aan de binnenkant wil klemmen in de carb en wil dichtpurren in het filter zal ik toch een andere nodig hebben ;)

moet de slang eigenlijk benzine resistent zijn. bij mijn werk hebben ze mooie stukken vijverslang liggen en ik kan me goed voorstellen dat ik die vast krijg op de filter en carb :P maar dat is waarschijnlijk gewoon een normale kunststof
Bart
Pro tuner
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie

Ongelezen bericht door Bart »

lijkt me niet dat ie is aangepast, ziet er niet zo uit iniedergeval.
Zat op m'n brommer toen ik 'm kocht dus.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
JoopKarelSpank
Tuner

Maar weer even een update, ik ben de laatste tijd bezig geweest met verven en dingen in elkaar zetten. Maargoed ik heb het ook erg druk gehad en de derbi werkte jammer genoeg vandaag niet erg mee.. Hier even wat foto's en dan praten we zo weer verder :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik had speciale verf gekocht die corossie werend moest zijn (voor de remklauwen) alleen de verf loste dus wel op toen ik een beetje gemorst had (achter)) Maargoed hier is nu even weinig aan te doen want mn verf is ook op die ik ervoor gebruikt had. Misschien bedenk ik over een tijdje weer iets(bijvoorbeeld groen terug laten komen in de kappen dus weer een spuitbusje bij de hand)

Verder heb ik vandaag vreselijk in de clinch gezeten met mn standaard. Wat een rotding is dat zeg om in elkaar te zetten!! Door de poedercoat paste alles niet niet en je moet blijkbaar echt een vreemde techniek toepassen om gelijk te spannen en te borgen. Maargoed ik heb het weer achter de rug en zou het nu zo weer kunnen doen haha!

Ik had voordat ik begon met mn spiegelreflex van alle ingewikkelde montages foto's gemaakt(voornamelijk electra e.d.) maar nu raadt je het al mn geheugenkaartje is kapot gegaan en ik heb ook geen idee of er nog iets af te halen valt.. gelukkig heb ik het meeste nog wel aardig in mn hoofd zitten maar is soms toch knap lastig :P die exploded views op easyparts zijn nooit helemaal nauwkeurig en foto's vinden is ook een vak apart ;) maar so far so good!
sii3m3nVdB
Pro tuner
Vervoersmiddel: -KTM EXC-R 530 supermoto http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8319
- Yamaha YZ 250

Ongelezen bericht door sii3m3nVdB »

zwart is mooi gelukt , maar dat groen vindk veel te donker , had het wat feller gemaakt
en alles wijst zichzelf toch uit waar het moet enzo
Afbeelding
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Had liever ook een wat fellere groen gezien.

En de klauwe dezelfde kleur als de naven ben ik ook niet weg van.. veder begint het leuk te lijken. :)
Afbeelding
derbi crd
Pro tuner

Ongelezen bericht door derbi crd »

Heb je die velgen gespoten ofzo? Zie de primer nog op de band zitten
JoopKarelSpank
Tuner

Ik heb de velgen inderdaad gespoten en de banden van tevoren ingevet i.p.v. afgeplakt, dit omdat het afplakken niet zo lekker ging en het toch niet hecht op de band(als je op de brommer zit en rolt zie je het zo loskomen)

Remklauwen zit ik ook een beetje over te twijfelen, misschien spuit ik ze nog zwart over of maak ik ze weer kaal en lak ik ze blank. Velgen ben ik ook maar half tevreden over dus misschien spuit ik die ook nog wel een keer, maar dat is voor later :p (misschien laat ik ze over een jaartje ofzo ook wel opnieuw spaken en poedercoaten maar eerst de verf er eens afslijten ;)

Opzich is het mechanische heel simpel maar vooral de kabelboom is nog wel ingewikkeld:p en welke stekker nou in welk identiek gat zat;)(spanningsregelaar en cdi) maargoed ik pak het schema er wel bij :)
Limburger
Moderator
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997

Ongelezen bericht door Limburger »

Idd beetje donkere kleur groen, maar welk mooi man dit zo al.
Maxime
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme sm

Ongelezen bericht door Maxime »

ik vind het vet ! zo gif groen is ook beetje kermis atractie achtig en dit donker groene past mooier bij het thema wat jij hebt vind ik :)
Derbi Senda sjeezer.
JoopKarelSpank
Tuner

ik vind de kleur groen zo donker zelf ook mooier :P alhoewel het groene bij 'The Borg' meer is bij verlichting. De cubes zelf zijn eigenlijk grijs/zwart en soms zitten er groene lampen op/groene faser fire. ik heb alleen nog steeds de stickers niet besteld voor op de kappen :P maar ik wil deze ook nog wat laten fotosoepen en kan ik zelf niet :P maar heb ik dan wel weer adressje voor maar ik zit nu eigenlijk al hele dagen in de garage om daar derbi af te maken/ puch op te voeren en tuinset te bouwen dus vandaar de vertraging :P

alhoewel ik denk dat kermisattractie misschien toch wel een beetje van toepassing is als alles af is. Mijn plan is namelijk om de zwart gespoten kappen dus van die textuurstickers te voorzien wat van een afstand gewoon zwart/matzwart gaat lijken maar van dichtbij zie je dan wel de details. Maar ik wil ook graag groene leds door de kappen laten komen en die aan/uit schakelbaar te maken.
kevin1rules
Beginnende Derbi fan

Ongelezen bericht door kevin1rules »

heey

Waar heb je die verstraler gekocht?
Zou je mij een link kunnen geven want heb wel wat meer licht nodig.

groeten
Plaats reactie