Pagina 7 van 8

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: za 10 sep 2016, 08:42
door Gooncy
Toch zelf maar reviseren :)

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: za 10 sep 2016, 18:11
door MiKeY
Owja, klopt...
Daar zit zo'n k*t balansas in...lol...
Die haalde ikzelf er altijd uit als ik de krukas verving...zelf vind ik het een klote werk om deze goed op tijd terug te plaatsen...
De oude krukas ziet er op het 1e oog niet zo heel best uit...

Maar ik vind het klasse dat jullie het zelf gaan doen, het lijkt ingewikkeld, maar dat is het zeker niet... ;)
(en niet op de krukastap slaan als je het blokje open maakt... :P)

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 08:55
door Muziekschuur
:lol: Bijna klaar.... Oeps.... tandwiel versnellingsbak mist een tand.... Moet ik nu naar de tandarts? Wordt het een stifttand of een kroon? :wall: :sick: :wtf: :sad: :crazy: :clap:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 14:36
door Muziekschuur
Ik ben al bezig met plannen voor een tweede blok. We willen een blok in elkaar zetten met een lange krukas. Is dan het zelfde type blok een aanrader of is een ander type blok beter? Ben benieuwd naar de ervaringen. Lijkt me we leuk om een serieus 80cc blok op te bouwen.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 19:32
door WV
kan beter een oudtype blok nemen is zit meer vlees om te tunen.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 20:51
door Gooncy
En onderdelen zijn goedkoper. Nadeel van ot is wel dat alleen de cil gekoeld word, bij nt word heel t blok gekoeld.
Tis maar net wat je eigen voorkeur is.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: do 22 sep 2016, 10:53
door Muziekschuur
We hebben nu een tunr 17mm carburateur. Ik zou graag een volledig aluminium carburateur (17mm) willen zonder carburateur koeling. Dell ortho werd me aangeraden. Maar ook daar is plastic gebruikt. En het handltje van de choke is afgebroken. Is dat nog ergens te koop?

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 09:15
door Muziekschuur
Afbeelding

Bovenop de inlaatspreidstuk aansluiting zie je een koperen pijpje. Hierop zou via een vacuumpompje een extra benzine toevoer aangesloten moeten worden. Kan ik deze inlaat ook afsluiten?

En is het dan gewoon niet mogelijk de carburateur zo af te stellen?

Het betreft een Tun'R 17,5 mm carburateur in het rood.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 11:46
door Coen_O
Het enige wat ik weet ik dat Tun'r dikke troep is, hun schakelpedalen etc is allemaal zooi. Zou gewoon een goede 17,5 dellorto halen.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 12:00
door Muziekschuur
Dat advies had ik al gehad. En dat begrijp ik. Ik probeer alleen te doorgronden wat de werking van deze extra brandstof toevoer is. En als ik de boel afsluit of ik deze brommer niet gewoon zo afgesteld krijg? Als ik stationair gas geef is het een potente jongen. Maar onder last zakt het vermogen in elkaar a.g.v. een verkeerde verhouding brandstof/lucht. De carburateur inclusief shoke aansluiting is gemonteerd. Ik zag de Dellorto carbjes zonder plastic onderdeeltjes nergens. En dan zit er qua kwaliteit niet veel verschil met dellorto...

Vind het wel fijn als ik begrijp wat ik aan het doen ben... :woot:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 12:02
door Gooncy
Ja die kan je afsluiten en nee komt niet daardoor dat je hem niet afgesteld krijgt. Die goedkope carbjes zijn nou eemaal lastig aftestellen.
Zou idd zoals coen zegt een 14 of een 17,5mm dellorto halen (geen replica!!) Kosten tweedehands zo tussen de 20-30 euro, niet zoveel.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: za 24 sep 2016, 17:09
door Muziekschuur
Thanks

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 14:13
door Muziekschuur
Inmiddels heeft mijn zoon Wish.com ontdekt. Een een berg onderdelen besteld. Koplamp, knipperlichten en spiegels. Ook ledstrips. Ik ben nog op zoek naar een andere carburateur. We zullen zien.

Hij heeft het zitje verpulverd. Dus we zullen een nieuw kontje moeten opzoeken. Daarnaast heeft hij de plastic tank geplakt en in de primer gezet.

Ik zag een mooie carburateur van Polini. Zou die passen?
Afbeelding

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: zo 16 okt 2016, 23:03
door Knissaw
Muziekschuur schreef:Inmiddels heeft mijn zoon Wish.com ontdekt. Een een berg onderdelen besteld. Koplamp, knipperlichten en spiegels. Ook ledstrips. Ik ben nog op zoek naar een andere carburateur. We zullen zien.
Aliexpress. zou daar ook maar eens kijken, ook een hele leuke site!! :emo:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 09:17
door Coen_O
Polini carburateur is goed, zorg ervoor dat je die wel past op je huidige spruitstuk en luchtfilter. Weet niet welke mm carburateur je wilt nemen, pas daar in elk geval je spruitstuk en luchtfilter op aan.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 10:45
door Gooncy
Tot 19 mm passen alle carburateurs op ori spruitstuk

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 11:07
door ebervanroij
Gooncy schreef:Tot 19 mm passen alle carburateurs op ori spruitstuk
21mm*

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: di 18 okt 2016, 10:06
door Gooncy
Tot en met bedoelde ik :emo: sorry :oops:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 15:25
door Muziekschuur
Ah... Kijk.... :woot:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 15:27
door Muziekschuur