Bij een snelle 2 takt zou de maximale voorontsteking bij 30 graden krukasverdraaiing moeten liggen, dus het aantal graden aan de krukas gemeten van de bougievonk voor het bovenste dode punt van de zuiger.
Die 30 graden verdraaiing, vind je ook terug in de curve van HPI.
Deze 30 graden heb ik aan de hand van de slag (45mm) en de lengte van de drijfstang (90mm) met een online programmaatje omgezet in MM voor het BDP, dit is een (zeer) complexe berekening, maar het programma doet het voor je, en ik kwam uit op 3,7mm voorontsteking.
Die 3,7mm bleek een shot in de roos want de Derbi trekt en rijdt nu wel zo bloed hard (en trekt zo makkelijk wheelies).
Al die kut scootertjes hier in de schilderswijk rijden we helemaal gek, dat deden we al, maar nu nog meer, die zijn geen match voor onze 88cc.
Wel moest ik na de aanpassing van de voorontsteking mijn sproeiers ook iets aanpassen en heb nu ook gasschuif 2,0 erin met een iets kleinere uitsnede. En stationair sproeier 90 en hoofdsproeier 260 met de naaldclip in de middelste positie.
Verder vandaag een ander crosskapje gemonteerd.
Die past nog niet perfect, ik moet hiervoor nog custom beugeltjes maken.
De goude Showa voorvork kleurt mooi bij het cocaïne witte frame … vind ik.
Ben wel bang dat de voorvork uiteindelijk niet bestand is tegen de vele wheelies.
Helaas kwam ik er ook achter dat bij een diepe invering van de achterbrug, de buitenste noppen van de crossband de demper raken waardoor de BRK sticker deels is weggeslepen maar erger dat er stukjes van de buitenste noppen zijn afgebroken, wel kut want de band was gloednieuw. Inmiddels de demper wat meer naar buiten gezet.
De actioncam die we hebben is waardeloos, zodra ik een GoPro gekocht heb komen er ook filmpjes.