Sinds een paar weken ligt mijn Senda R Extreme 2007 E2 (maart 2008) uit elkaar en wat begon als klein/middel onderhoud plus nieuwe cilinder eindige uiteindelijk in een gepoedercoat frame en een ge-afbijt blok. Alles was toch niet zo netjes als voorheen geanticipeerd

Nu wil ik dus een kappenset aanpassen omdat ik dat al een tijd van plan ben dus even een goedkoop kappensetje van marktplaats gehaald om aan te passen, te verven en te stickeren. Verder houdt ik gewoon mn ori kappenset in tact en kan ik hem zo weer ombouwen tot netjes opgeknapte Senda

Optisch zijn de plannen:
* Qua kappenset het thema Borg hanteren van startrek
- textuur stickers laten printen van borg cube
- rvs ledhouders + groene leds in de kappen monteren
- kappen bijzagen en eventueel iets van een circuitboard toevoegen
* Frame, achterbrug, stuur, kroonplaten zwart poedercoaten
* Felgen zwart spuiten en naven wellicht groen, gespaakt proberen te spuiten. blank is ook nog een optie
* Blok afbijten, opschuren tot korrel 400 en in de blanke lak zetten
* Stebel Nautilus luchthoorn monteren(Compact truck horn), zat er voorheen ook al op.
* 2 verstralers monteren met high power leds (1 x 10watt 2/3 x 3 watt)
* Koso XR-SR teller
* Buitenpoten voorvork spuiten
* Remklauwen groen spuiten
Motorisch:
70cc DMP
- 24mm Stage 6 Black Edition carb (gezandstraald door vorige eigenaar..)
- Bijpassend spruitstuk en Malossi vl6 membraam
- Technigas E-nox uitlaat
- Twinair 50mm powerfilter(oud of misschien nieuw bestellen)
- [optioneel] powerbox [optioneel]
Foto's voor:

Foto's verstraler vs ori koplamp:
gewoon licht:

groot licht

verstraler dichtbij:

Verstraler ver weg:

Deze foto's zijn vanaf een statief gemaakt met precies dezelfde instellingen qua sluitertijd en diafragma en zijn dus bedoelt als referentie ten opzichte van elkaar. Ik denk dat de meeste wel weten hoeveel licht een gewone koplamp geeft en het lijkt op de foto minder. Dus het licht van de ledlampen moet je voor je gevoel hiernaar opschalen om een beetje een idee te krijgen

naar mijn mening is de lamp op ver weg gericht ruim fel genoeg om de benodigde details te zien
Foto blok schuren (tussentijds):

Foto's framedelen voor/ na poedercoaten:

Foto's set-up:

Borg Textuur:

Planning:
ik ben op zich al eventjes bezig met dit project zo heb ik thuis een aantal testprintjes liggen van de borg textuur en ben ik denk ik al 60% op weg qua schuren blok(ben dus al een avondje of 7 bezig denk ik)
Wat ik eerst wil doen is mn blok klaarmaken voor de blanke lak. Dus schuren totdat ik een ons weg. Daarna wil ik zorgen dat ik de 2K spuitbus niet hoef te verspillen dus dat ik wat kleinere onderdelen klaar heb liggen zoals remklauwen en bijvoorbeeld de carb
Dan dus spuiten en daarna beginnen met alle afgewerkte onderdelen te monteren