Aprilia sx 50

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Aprilia sx 50

Ongelezen bericht door pog »

Ik hoop dat er nog mensen geinteresseerd zijn in een leuk projectje. wat achtergrond informatie. ik ben 2 jaar geleden met deze nieuwe hobby. (brommers opknappen). en het wordt tijd dat ik het weer eens een stapje verder ga nemen. het doel van dit project is om alles zelf te doen ;). dus geen professionele poedercoater of verchroming of zandstralen. lekker ouderwets beunen dus.

Achtergrond brommer:

Ik had voor ene mooie 750 euro mn aprilia opgehaald. uiteraard liep die niet en mocht ik uitzoeken wat er mis was.
Afbeelding

De probleem zat hem in de ontsteking. na die vervangen te hebben door een mooie mvt dd die ik van mn rieju had gespikt liep ie mooi.
alleen naar mijn mening niet snel genoeg. het was een airsal 70cc en dat is leuk maar het kan leuker

toen heb ik dus voor een mooie 1000 euro deze derbi opgehaald.
Afbeelding

hierop zat een zo goed als nieuwe stage 6 77 en een platek 70/80 uitlaat met dubbele demper. en ook nog een leuke italkit selettra ontsteking

toen heb ik een motorblok swap gedaan tussen de derbi en mn aprilia. vervolgends de derbi weer verkocht voor 1000. dus even girlmath toepassen en heb ik gratis een mooie upgrade gedaan.

Afbeelding

en dan kan nu het project beginnen. hoe meer de brommer blinkt hoe mooier ik het vindt. dus dat ga ik aanhouden. hij mag van mij best opvallen

afbreken van de brommer zonder iets te onthouden of te noteren:
Afbeelding
Afbeelding

Frame schuren en spuiten:

Afbeelding

Achterbrug verf verwijderen. poging tot polijsten. en moet nog gespoten worden:
Afbeelding
Afbeelding

polijsten kan beter. is mn eerste keer.

kleine onderdelen restaureren.

Afbeelding

Kappen na 9 jaar van zn stikkers verwijderen.
Afbeelding
Afbeelding

Banden demonteren voor het eerst in mn leven. (moet je eens kijken hoe versleten de velgen zijn:
Afbeelding

Twijfelen hoe ik mn velgen wil spuiten / polijsten of brushed metal look wil geven.

Afbeelding

en dat is mijn huidige voortgang. :) hoop dat iemand dit nog zal lezen haha. ik zal hem iig updaten zodra ik meer progressie heb.

Velgen geschuurd en in de primer:
Afbeelding
Afbeelding

Dit was pas de primer. Komt nog wat bij. En de velg rand wordt geschuurd.

Achterbrug geschuurd en gespoten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben niet helemaal tevreden met het eindresultaat. Ik hoopte dat het er mooier uit zal komen. Wel blij met het verfwerk.

En vriendinlief s aardig geweest om een ontwerpje voor me te knutselen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door pog op do 15 mei 2025, 08:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Aprilia sx 50

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Al wat werk verzet zie ik. En is altijd leuk om zo'n projectjes te volgen. Is niet omdat er geen of amper reacties komen dat er niet naar gekeken wordt hoor. Dus laat de updates maar komen. :thumbup:
pog
Beginnende tuner

Project update: velgen en achterbrug toegevoegd.
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

Lekker bezig :thumbup:
Kata 2.0
Tuner

Gelukkig zit het weer ook wat mee. Alhoewel je natuurlijk op zo'n zonnige dagen liever met de brommer zou rijden vermoed ik.
pog
Beginnende tuner

Haha inderdaad. Mooi weer. Alleen helaas nog wel druk met school en werk etc. Met mooi weer eindig ik helaas ook tevaak op het terras.

Ik heb nog een rieju die staat te verstoffen maar die gaat niet hard genoeg om er echt van te genieten.

Update: kappen ontwerp toegevoegd.
Kata 2.0
Tuner

Ontwerp ziet er mooi uit, eea moet natuurlijk wel in de juiste kleuren bekeken worden om een definitief oordeel te vellen. Maar het is alvast een mooi begin.
pog
Beginnende tuner

Kata 2.0 schreef: do 15 mei 2025, 12:15 Ontwerp ziet er mooi uit, eea moet natuurlijk wel in de juiste kleuren bekeken worden om een definitief oordeel te vellen. Maar het is alvast een mooi begin.
Eens, blijft een moeilijk iets. moet het eigenlijk uitgebreid testen maar ik denk dat ik gewoon ga spuiten en hopen dat het er mooii uitkomt haha
Plaats reactie