Sander en MH2001, bedankt voor jullie comments.
Vandaag weer wat laatste onderdelen ontvangen.
De remklauw van het voorwiel was dood, ik heb meerdere avonden zitten kutten ermee, maar 1 van de zuigers zit muurvast.
(De achter klauw heb ik wel kunnen 'reviseren)'.
Dus een DMP remklauw gekocht en ondanks dat ik de speciale DMP banjobout had meebesteld, was de winkel (Zandri) die vergeten ... dus kan ik er vandaag nog niks mee.
Verder nieuwe accu, acculader,richtingaanwijzers en een Polini Big Evolution schuimfilter.
Ik vind het zonde om aan vermogen in te leveren door een te klein powerfiltertje.
Dus daarom deze dikke Polini Big Evo filter, volgens diverse site's zijn deze serie Big Evo filters sowieso de beste luchtfilters voor dikke 80+cc set-ups.
Het monteren van de Ø28mm carb is een uitdaging, want door de bovenlangs uitlaat is er geen plek meer voor de carb, of hij komt tegen de uitlaat, of tegen het frame of tegen het blok. Steeds past het net niet.
Ik heb al meerdere spruitstukken geprobeerd en meerdere ophoogplaatjes en wigjes en de situatie die ik nu heb is dat de carb een beetje past, maar nu zit de inlaat van de carb precies recht achter de veer.
Dus geen plaats voor een luchtfilter, tenzij ik het filter met een 90 graden eleboog naar beneden richt.
En zo zit het Polini filter nu gemonteerd, hij past net aan nog tussen de achterbrug.
En de eleboog van Ø48mm komt net niet tegen de veer aan.
Liefst vind ik een geschikte 45mm rubber slang met precies zulke bochten erin, dat ik deze om de veer heen kan leiden.
Ik heb al tussen cart en buitenboord en motorfiets aanzuigslangen ecetera gekeken, maar tot nu nog niks geschikts gevonden dus voorlopig moet het maar even zo.
De les die ik getrokken heb is dat je beter geen bovenlangsuitlaat neemt als je een grote carburateur (28mm of meer) wil monteren !!