Ik ben al even bezig met dit project, ik ben denk ik ongeveer een half jaar geleden begonnen en heb rustig aan dit opgebouwd.
dit was de basis van het project

Het is de bedoeling om hier een nette complete brommer van te maken. Alles wordt (waar mogelijk natuurlijk) rvs geschroefd en netjes in het vet gezet.
Het frame, subframe, achterbrug, stepjes, kroonplaten, standaard enz. is allemaal gestraald en hierna gecoat.

alvast een beetje in elkaar gebouwd

toen heb ik er nog een mooie set gecoate enduro wielen bij gekocht en een blokje compleet in onderdelen.

wat ik ook allemaal al gedaan heb:
- voorpoten gereviseerd (nieuwe olie en stofkeerringen en nieuwe olie) en gespoten
- achterveer blauw gespoten
- nieuwe balhoofdlagers
- remklauwen blauw gespoten
- nieuwe handvaten

Toen lag er thuis een pakketje

- nieuwe krukas lagersset C3 met kunststof kooi en viton keerringen
- nieuwe vertex zuiger
- nieuwe pakkingsset compleet am6
- powerfilter
- sproeierset dell'ortho 70-92
later kreeg ik nog een pakketje binnen:
- overige lagers voor het blokje (ook kunststof kooi)
- alle keerringen voor het blokje (viton met stoflip)
Dus eindelijk maar eens begonnen met het opbouwen van het blokje

mooi metallic grijs/zilver gespoten

hier het carburateurtje met powerfilter

Toen het blokje maar in het frame gebouwd

verder opgebouwd

Nu moet ik de ontsteking nog testen omdat ik alles los heb gekocht

Tips en/of reacties zijn altijd welkom!

Vandaag weer bezig geweest met de brommer. De brommer staat ondertussen al weer op de wielen, dit ging niet zomaar, het hele wiel stond gewoon compleet uit het midden. Dit is opgelost door een nieuw busje te draaien en iets van de remklauw bevestiging af te halen. Ook bleek het subframe scheef te zitten, deze is nu ook weer recht. Ook heb ik het uitlaatje nog gespoten. Foto's:

Het begint al ergens op te lijken

Ook nog wat foto's met de kappen erop

Van de week ga ik nog een paar bestellingen doen. Ik kan alleen geen gaskabel en koppelingskabel vinden voor een Yamaha dt, alleen voor een tzr. Ik neem aan dat deze ook gewoon passen en niet korter zijn ofzo? Ook komen er nieuwe kappen op, misschien dat het toch een originele koplamp en voorspatbord wordt dan heb ik namelijk een compleet originele brommer.
Ook moet ik nog met de elektra aan de gang, weet iemand misschien waar je een schema kan vinden met kleuren?
Ik ben weer een paar honderd euro lichter na een paar bestellingen:
Koppelingshevel
Remhevel
Gaskabel
Koppelingskabel
Blauwe voca ketting
Uitlaat busje 25mm->28mm
Knipperlichten led voor
Achterlicht met ingebouwde knipperlichten smoke
Ennn
Een compleet nieuwe kappenset

De blauwe kapjes er al vast opgelegd:

Verder zit er een voorspatbord van een Suzuki rmz 450 op en is er een racetech v face koplamp in bestelling.

Ook is de kabelboom nagekeken en is het koso dashboardje werkend

Ondertussen heb ik wel wat gedaan aan de brommer, en heeft de brommer ook al voor het eerst gelopen

Met de koplamp

En nog een mooi fototje

Nu moeten er nog veel details gebeuren maar het einde van dit project is in zicht.
Gelukkig ben ik al bezig met een ander brommertje waarvan het blokje al los ligt, deze keer wel een Derbi namelijk een gpr nude:

Hier zijn de spullen ook weer voor binnen en is de bedoeling dat het blokje binnenkort weer dicht gaat met een nieuwe krukas en allemaal nieuwe keerringen en pakkingen. Ook komt er een nieuw zuigertje in.