Stefan's 85cc German Supermotard
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
C3 is goed tot zo 15.000/16.000 toeren. C4 tot 18.000 ongeveer. Weet niet hoeveel toeren me setup zou gaan maken. Maar dan zit er nog een beetje speling met opvoeren in de toekomst. Kwaliteit is hetzelfde verschil is gewoon de speling koud. Die c4 kan meer uitzetten.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Tuner
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht] - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 40#p328440
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Ah oke, las van veel dat als je er een paar keer in de week mee rijdt je gewoon c3 moet nemen aangezien c4 echt voor sprinten was ofzo
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Nou sprinters maken veel meer toeren en rijden ook constant in dat gebied. Doordat hogere toerental ontstaat er meer warmte en zet het lager verder uit. Als je dan een C3 zou gebruiken zou die wel vast kunnen lopen of gaan vreten.
Ik ga dus die 43mm slag gebruiken. Die zou het toerental omlaag moeten brengen, maar ik wil dus een Airsal 80cc erbij opgooien en die heeft weer een vlinderpoort. Dit geeft potentie om de cilinder te tunen. Waardoor de Airsal dus nog hoogtoeriger zou worden. Dit in combinatie met een HPI ontsteking, is in mijn gedachten C4 meer safe. Gewoon voor de zekerheid.
Wordt ook geen allerdaagse brommer hoor, daarvoor heb ik de auto. Daarbij komt dat als ik de C4 neem ik nog wat meer ruimte heb als ik nog wat wil tunen. Anders zou ik later weer het blok open moeten maken om de lagers te vervangen.
Ik ga dus die 43mm slag gebruiken. Die zou het toerental omlaag moeten brengen, maar ik wil dus een Airsal 80cc erbij opgooien en die heeft weer een vlinderpoort. Dit geeft potentie om de cilinder te tunen. Waardoor de Airsal dus nog hoogtoeriger zou worden. Dit in combinatie met een HPI ontsteking, is in mijn gedachten C4 meer safe. Gewoon voor de zekerheid.
Wordt ook geen allerdaagse brommer hoor, daarvoor heb ik de auto. Daarbij komt dat als ik de C4 neem ik nog wat meer ruimte heb als ik nog wat wil tunen. Anders zou ik later weer het blok open moeten maken om de lagers te vervangen.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Tuner
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht] - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 40#p328440
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Ik snap je keuze, was even benieuwd waarom precies
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
C4 kan prima als je gewoon geduld hebt om t zaakje warm te laten draaien.
C3 als je gelijk vol gas wilt weg rijden. Maar goed bezig!
C3 als je gelijk vol gas wilt weg rijden. Maar goed bezig!
DRD EDITION
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Daarom laat ik ze er ook lekker op zitten.
Vandaag niet zo heel veel gedaan. Krukas in een carter gemonteerd om te kijken of alles goed past en uitkomt. Dat doet het gelukkig.
Maar eerst de missende foto's van gisteren.
Van die achterbrug wil ik trouwens graag af. vind het model lelijk en dat staal blijft maar roesten rond de achteras . DRD of PRO achterbrug omgedraaid erin. Ben er nog niet over uit welke ik mooier vind.
De dempers, beide uiteindes worden zwart, gaat nog een laagje overheen.
Vraag me alleen af wat ik het beste kan doen voor het middenste. Wrappen of dikke laag zilver erover spuiten?
De krukas past mooi zoals je ziet, en ondanks de grotere uitslag van de drijfstang (naar links en rechts op de foto dus) raakt hij niet het carter.
zoals je ziet moet ik wat van het carter wegfrezen. Met 50mm boring blijft die rand over. met een normale slag is dat geen problem. Maar door de 3mm extra, gaat de zuiger dus 1,5mm lager als normaal. Beter maar weghalen dus. En deze cylinder is inderdaad afval zoals je ziet.
Van de week maar even de baklagers bestellen met een pakkingsetje. Kan het blokje in elkaar. Cilinder zal waarschijnlijk begin oktober pas komen. En als ik morgen nog tijd heb neem ik de remklauw voor ook even onder handen.
Vandaag niet zo heel veel gedaan. Krukas in een carter gemonteerd om te kijken of alles goed past en uitkomt. Dat doet het gelukkig.
Maar eerst de missende foto's van gisteren.
Van die achterbrug wil ik trouwens graag af. vind het model lelijk en dat staal blijft maar roesten rond de achteras . DRD of PRO achterbrug omgedraaid erin. Ben er nog niet over uit welke ik mooier vind.
De dempers, beide uiteindes worden zwart, gaat nog een laagje overheen.
Vraag me alleen af wat ik het beste kan doen voor het middenste. Wrappen of dikke laag zilver erover spuiten?
De krukas past mooi zoals je ziet, en ondanks de grotere uitslag van de drijfstang (naar links en rechts op de foto dus) raakt hij niet het carter.
zoals je ziet moet ik wat van het carter wegfrezen. Met 50mm boring blijft die rand over. met een normale slag is dat geen problem. Maar door de 3mm extra, gaat de zuiger dus 1,5mm lager als normaal. Beter maar weghalen dus. En deze cylinder is inderdaad afval zoals je ziet.
Van de week maar even de baklagers bestellen met een pakkingsetje. Kan het blokje in elkaar. Cilinder zal waarschijnlijk begin oktober pas komen. En als ik morgen nog tijd heb neem ik de remklauw voor ook even onder handen.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Middelste zou ik mooi een zilver laagje overheen drukkken! (of zilver wrap folie, Maar dan zie je een spleet
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Ik bedoelde met middelste het gedeelte, dus het hele zilveren stuk.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Niet gedacht dat dat zo makkelijk zou passen, mooi werk!
DRD EDITION
-
- Tuner
- Berichten: 344
- Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht] - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 40#p328440
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Gaat lekker zo! Zou een pro achterbrug kopen, zit echt een mooie vorm in
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Een pro achterbrug zal indd sick zijn en die dempers wrappen lijkt me het mooist
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
Alleen wel ook ff rekening houden met de drijfstang die tegen het carter kan komen...zie pm...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Derbi fan
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo 14 aug 2016, 10:17
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DrD Pro
Re: Stefan's 85cc German Supermotard
word donders lijp