Paul's Project!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.

Welke detail kleur zal ik bij het frame nemen, zwart met:

-Rood
15
21%
-KTM oranje
36
51%
-Monstergroen
13
18%
-Blauw
7
10%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Boeki »

Super mooi man, succes ermee.

Waarom zulke kleine tandwielen? Slijt je ketting alleen maar sneller. Als je die 15 gebruikt pak toch gewoon een groter achtertandwiel, of heb je daar geen plek voor?
Open the Throttle and Smile
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

Bedankt!

Mijn remschijf gaat 4 cm boven de grond langs en mijn tandwiel 5 cm haha. Daar heb ik dus al weinig ruimte. Ook moet de ketting onder het vliegwiel door en achter de schakelas langs. Dus als mijn tandwielen groter worden moet het blok omhoog of naar voor.

-Naar voor komt hij tegen de stoel
-Omhoog kan ik de uitlaat nergens kwijt...

Op deze manier hebben jullie waarschijnlijk ook nog nooit een ketting zien lopen haha. Misschien dat deze foto het wat duidelijker maakt:

Afbeelding

Het kan dus allemaal net wel/niet. Maar toch bedankt voor het meedenken! Ik zal vanavond eens kijken of het wel kan met een groter tandwiel. Wil zoiezo een versteviging maken onder het tandwiel en de remschijf dat niet alles meteen krom is als ik door een gat rijdt..
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Berichten: 758
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 00:58
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07
Locatie: Oss Noord-Brabant

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

of je lagers onder het frame dan heb je boven het frame meer ruimte en wat meer grond speling met frame
of een derde tandwiel er bij om de keting te leiden soort keting spanner zeg maar michien heb je daar iets aan
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

Derbi-DRD-Oss schreef:of je lagers onder het frame dan heb je boven het frame meer ruimte en wat meer grond speling met frame
of een derde tandwiel er bij om de keting te leiden soort keting spanner zeg maar michien heb je daar iets aan
Ook daar heb ik al over nagedacht.

-Lagers wil ik boven het frame houden want dan is de kart lager. Hoe dichter op de grond, hoe lager het zwaartepunt, hoe harder door je door de bocht kunt :D

-Een derde tandwiel zal altijd werken, maar dat is weer n hoop werk en ik doe het liever makkelijk haha

Maar fijn dat jullie meedenken, bedankt!
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Boeki »

Interessante probleemstelling. ;) Als je met het blok hoger echt de uitlaat nergens kwijt kan lijkt me een extra tandwiel inderdaad het beste. Kan je stoel niet stukkie naar voren?
Open the Throttle and Smile
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

Als de stoel verder naar voor moet zal ik ook een stuk van m'n benen af moeten halen :mrgreen: Alles is zo compact mogelijk met nog voldoende comfort. Dat is het interessantst om te maken haha.

Een 3e tandwiel zal ook niet meevallen bedenk ik me net, het meelopende tandwiel zal altijd op het kettingdeel moeten waar niet aan wordt getrokken. Dus de ketting die langs mijn vliegwiel afloopt. (anders lever je ook maar half werk) Maar als het blok naar achter moet wordt de ruimte al wat lager omdat het vliegwiel er dan voor raakt. En dan moet er ook nog een tandwiel tussen.. Dat wordt tricky.

Maar ik zal vanavond eens kijken of het gaat, mocht het niet gaan en er komen geen andere ideeën dan maak ik het gewoon met 15-36. Als hij waardeloos rijdt slijpen we de ophanging wel weer kort :happy:
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Tino »

Je kunt misschien een opmaat uitlaat maken?

Je kan dan zelf een beetje bepalen hoe je de uitlaat wilt laten lopen!
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Tappie
Schakelrijder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 19:29

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Tappie »

Deze ga ik zeker volgen.
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

Tino schreef:Je kunt misschien een opmaat uitlaat maken?

Je kan dan zelf een beetje bepalen hoe je de uitlaat wilt laten lopen!
Metaal technisch zou ik dat best kunnen doen, ik heb tig las apparaten en plaatbewerkmachines tot mijn beschikking op m'n werk. En qua vaardigheden is het ook geen probleem :happy: Maar dan heb ik wel een hele duidelijk uitleg nodig over het vormen van de uitlaat, waar ik op moet letten etc.
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Tino »

Als je even op internet kijk, zie je wel het een en ander over opmaat uitlaten.

Hier een uitleg of iets dergelijks:

http://www.tomosforum.nl/uploads/File/2 ... itlaat.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

En na het lezen van dat, zou ik het moeten kunnen :shock:

Kan wel maar niet in een keer goed en dat was eigenlijk wel de bedoeling haha, misschien wat er op een van de laatste pagina's stond: Het aanpassen van een bestaande uitlaat dat ik daarmee iets kan. Ik zal nog eens even rondkijken online. In ieder geval bedankt!
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

Hahaha, je hebt zelf een Android app die dat voor je berekend :palm:

https://play.google.com/store/apps/deta ... calc&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik snap nu niet meer dat iedereen daar altijd zo moeilijk over doet, zo stelt het geen ruk meer voor (A) Ik weet alleen niet precies wat voor getallen ik moet invullen bij:

-Exhaust duration
-Exhaust port width, height en length

Zijn dat die laatste gewoon de afmetingen van de uitlaatpoort op de cilinder?
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
jelleb10
Beginnende tuner
Berichten: 231
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 13:31
Vervoersmiddel: Husqvarna cr 125
Locatie: grootegast

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door jelleb10 »

Mischien leuk om een kart kappensetje passend te maken?
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Tino »

Misschien kun je een bestaande uitlaat gebruiken, in plaats van zo'n lange pijp kort je die in, of eventueel maak je er nog een bocht in om hem anders te draaien etc!
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Thijs1995
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Thijs1995 »

Mooi project! Een keertje wat anders, leuke ideeën. En rood met zwart vind ik zelf de mooiste kleur voor het frame
Remy
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 24 jan 2014, 00:55
Vervoersmiddel: 'n gruun monster
Locatie: Oss

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Remy »

Leuk! Kan niet wachten om 'm te zien rijden. Monstergroen is wel the way to go trouwens :dry:
met de rauwe geur van tweetakt
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Boeki »

Opmaat uitlaten kan je ook laten berekenen, maar als zo'n app werkt, ideaal.
Open the Throttle and Smile
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door Foppaul »

Update 3!

Zo, ik ben er gister weer mee bezig geweest en erachter gekomen dat de uitlaat een beetje gaat tegenvallen haha. Maar daar kom ik later op terug.

Ik ben begonnen met de motor ophanging, hij is iets omhoog gekomen en een klein stukje naar achter. Ik kan nu nog iets spelen met de tandwielen dus de positie van de motor is perfect!

Afbeelding

Ook heb ik het een en ander gemaakt voor de pedalen:

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat overzicht foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een video van het schakelmechanisme (de doek ligt over het blok tegen viezigheid:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bVVB1YgdmWw[/youtube]

En dan nu het grote probleem met de uitlaat... Ik heb het blok er gister ingehangen en het schakelmechanisme gemaakt. En nu blijkt daar erg weinig ruimte over te zijn. Of jullie moeten iets weten maar ik denk dat het verstandig is om een een opmaat uitlaat te proberen. Een middagje werk en als het werkt zijn alle problemen opgelost :thumbup:

Het wordt ook wel een hele aparte vorm haha

De ruimte:

Afbeelding

Afbeelding

En de vorm... :sad:

Afbeelding

Afbeelding

Maar het begint al ergens op te lijken!
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Gebruikersavatar
jeffery.b
Schakelrijder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 feb 2013, 19:02
Vervoersmiddel: yamaha tzr
Locatie: raalte/ lieren

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door jeffery.b »

moooi project!!! ben benieuwd hoe je dat met de uitlaat gaat oplossen!!! :woot:
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: Paul's Project!

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Goed bezig! 15-36 lijkt me alleen niet zo tof rijden ;p
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Plaats reactie