
Degene die in elkaar is heb ik met veel plezier op gereden totdat ik ben uitgegleden en er meerdere dingen vervangen moesten.
ik heb toen besloten om hem weer eerst helemaal op te knappen en er een 80 cc cilinder op te zetten om hem vervolgens te laten keuren als motor.
schade/problemenn:

-verbogen achterrem
-stuur (heb ik al vervangen)
-kabelboom is een rotzooi
-motor valt uit wanneer koppeling wordt ingehouden tussen 2e en 6e versnelling
- originele cilinder heeft meer dan 20000 km achter de rug, koppakking lijkt ook te lekken dus tijd voor een nieuw (80cc in dit geval

Het plan is om hem helemaal uit elkaar te halen en alles deeltje voor deeltje te poetsen, lakken of nieuw aan te schaffen om hem vervolgens weer in elkaar te zetten en te laten keuren.
Voordat ik hem uit elkaar ga halen wil ik eerst het andere project afmaken
Deze derbi gpr nude heb ik op de kop getikt voor een zacht prijsje. het was al een rollend frame met alle onder delen los erbij, maar ik heb hem eerst verder uit elkaar gehaald om het frame ook goed schoon te krijgen. Daarnaast was de achtervork ook nog eens beschadigd.
Doordat de ketting iets te slap stond en er in het verleden zeker 100km/uur mee gereden is heeft deze flink uit het frame gegeten, ook zijn de bouten van het tandwiel een keer niet goed aangedraaid en zijn vervolgens uit de velg getrild en hebben ook aardig wat schade aan de binnenkant aangericht
de oude achtervork

voor een prikkie een 'nieuwe' 2ehands gekocht (volgens mij was die van een RS, maar die zijn precies hetzelfde)
Net zoals de D1 (Derbi1, de eerste die ik gekocht heb waarmee ik ben uit gegleden) heb ik het frame van de D2 ( de ander dus die ik in onderdelen heb gekocht) gepolijst.

Ik heb deze toen op zn wielen gezet en ben aan de revisie van het motorblok begonnen
De originele cilinder was er al afgehaald omdat de zuiger was vast gelopen.
Er moest dus in ieder geval een nieuwe cilinder op en heb ook maar besloten om ook de cilinderkop meteen te vervangen
die zag er ook niet meer uit

ik had een nieuwe originele cilider kunnen kopen, maar die zijn gewoon belacheljk duur dus ik heb een kopie besteld,
achteraf bleek het een gietijzeren cilinder te zijn in plaats van aluminium maar das geen probleem ikmoet hem alleen nog steeds overspuiten met zilveren hittebestendige lak wat ik achteraf gezien veel eerder had moeten doen aangezien ik het motorblok al in het frame gemonteerd heb

nieuwe cilinder (en zuiger uiteraard) en cilinderkop

ook meteen maar een set nieuwe kappen gekocht


Nog laat aan het werk om het motorblok in het frame te monteren





verder al radiator, carburateur, luchtvilter, dashboard, koppeling en gashendel aan gesloten

zo staat hij er nu bij ben nu bezig met de uitlaat

--------
UDATE 18-1-2014
--------
Vooruitgang moet nog ff op zich laten wachten, maar ik heb de uitlaat al gespoten en gemonteerd.
Ook de kabelboom is geinstalleerd en aangesloten op een verse accu
na een eerste poging hem te starten bleek dat de startmotor het wel deed maar dat hij na enkele toeren weer afslaat en terug trekt.
uitlaat voor:

uitlaat na:

Zo als hij dr nu bij staat:

Startmotor:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cv5wKzmf ... e=youtu.be[/youtube]
Is iemand bekend met het probleem ??? En weet je waar het aan ligt dan help je mij heel erg. ik heb eerlijk nog niet echt gekeken wat het zou kunnen zijn dus als ik iets stoms over het hoofd hem gezien neem het mij dan niet kwalijk

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar wat ik ook nog vooral ff moest laten weten is dat ik begin dit jaar mn eerst auto heb gekocht en niet zo maar een.
Dit is een klassieke ford Mustang II ghia uit 1976


geschakelde V6 met 4 versnellingen verdeeld over 200 pk

voor n prikkie gekocht, mechanisch helemaal in orde alleen een nieuwe paintjob en wat dashboard upgrades
Dus zo als je kan begrijpen heb ik het niet alleen druk met mn examen en mn twee schitterende derbi's maar ook met mn nieuwe racecar
zo als ik al zei een nieuwe update zal pas na mn examens zijn, maar dan worden alle plannen goed aangepakt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------