Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59
Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Hallo Derbiforum,
Helaas is van de week mijn standaard 50 cc derbi cilinder (na 30.000 km) vast geslagen. Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe cilinder voor mn brommer. Ik weet dat er veel forums zijn waar de DMP 70 en de Airsal met elkaar vergeleken worden, maar ik ben nu benieuwd of jullie één van deze cilinders of een orginele cilinder aanraden? Wanneer ik voor een 50 cc orgineel ga, zet ik weer mijn gianelli uitlaat er onder. Bij de DMP en Airsal zal ik mijn standaard uitlaat er onder willen. En hoe denken jullie over mijn krukas? Op dit moment zit er nog een orginele in, maar deze is ook al 30.000 km oud en is misschien ondertussen ook wel aan vervanging toe (helemaal met de 70cc)? Budget is +/- 200 euro excl eventuele krukas.
Op dit moment is de topsnelheid van mijn brommer rond de 80-85 km/h, en die snelheid wil ik ook ongeveer houden (komt niet op 10 km/h nauwkeurig, maar wil niet veel langzamer). Ook word de brommer niet meer zoveel gebruikt, ivm autorijbewijs, dus er worden nu weinig km mee gereden. Dit is ook de reden waarom ik naar een laagtoerige 70 cc opzoek ben, zodat ik lekker rustig kan rondtoeren. Prestaties interesseren me dus niet zo heel veel, maar ik wil er niet op achteruit gaan. Ook zou ik graag een duurzame cilinder willen die lekker lang mee kan (Ik rij rustig). Ik heb veel klachten gelezen over de afwerking van zowel de Airsal 70 cc als de DMP 70 cc. Ik ken iemand die voor mij de cilinders kan afwerken wanneer het blijkt dat de afwerking slecht is, maar ik neem aan dat de DMP 70 cc daarvoor beter geschikt is aangezien het gietijzer is en geen Aluminium / Nicaseal?
btw ik rij op een derbi drd racing 2009
Kortom:
- Liefst laagtoerig
- Top +/- 85 kmh
- Degelijke cilinder
- +/- 200 euro excl krukas
Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag!
alvast bedankt
Helaas is van de week mijn standaard 50 cc derbi cilinder (na 30.000 km) vast geslagen. Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe cilinder voor mn brommer. Ik weet dat er veel forums zijn waar de DMP 70 en de Airsal met elkaar vergeleken worden, maar ik ben nu benieuwd of jullie één van deze cilinders of een orginele cilinder aanraden? Wanneer ik voor een 50 cc orgineel ga, zet ik weer mijn gianelli uitlaat er onder. Bij de DMP en Airsal zal ik mijn standaard uitlaat er onder willen. En hoe denken jullie over mijn krukas? Op dit moment zit er nog een orginele in, maar deze is ook al 30.000 km oud en is misschien ondertussen ook wel aan vervanging toe (helemaal met de 70cc)? Budget is +/- 200 euro excl eventuele krukas.
Op dit moment is de topsnelheid van mijn brommer rond de 80-85 km/h, en die snelheid wil ik ook ongeveer houden (komt niet op 10 km/h nauwkeurig, maar wil niet veel langzamer). Ook word de brommer niet meer zoveel gebruikt, ivm autorijbewijs, dus er worden nu weinig km mee gereden. Dit is ook de reden waarom ik naar een laagtoerige 70 cc opzoek ben, zodat ik lekker rustig kan rondtoeren. Prestaties interesseren me dus niet zo heel veel, maar ik wil er niet op achteruit gaan. Ook zou ik graag een duurzame cilinder willen die lekker lang mee kan (Ik rij rustig). Ik heb veel klachten gelezen over de afwerking van zowel de Airsal 70 cc als de DMP 70 cc. Ik ken iemand die voor mij de cilinders kan afwerken wanneer het blijkt dat de afwerking slecht is, maar ik neem aan dat de DMP 70 cc daarvoor beter geschikt is aangezien het gietijzer is en geen Aluminium / Nicaseal?
btw ik rij op een derbi drd racing 2009
Kortom:
- Liefst laagtoerig
- Top +/- 85 kmh
- Degelijke cilinder
- +/- 200 euro excl krukas
Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag!
alvast bedankt
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Ik heb zelf een dmp 70cc, ik kreeg hem afgewerkt binnen dus misschien kan je dat ook kunt regelen met het bedrijf waar je hem koopt. Ik vind hem lekker rijden en hij heeft erg veel koppel. De cilinder is ook vrij goedkoop en er werd mij verteld dat hij lang mee gaat, maar heb er zelf pas 100 km mee gereden ofzo maarja dit is tot nu toe mijn mening. Rij zelf met een malossi mhr uitlaat erop, maar de originele is ook geschikt. Ik zou je krukas ook vervangen voor een nieuwe als je er toch een nieuwe cilinder op steekt.
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Nieuwe krukas etc doen,ookal blijf je bij 50cc.Er is zelfs kans dat je krukas die vastloper niet overleeft heeft,als er van daarvoor al geen spelling opzat.
DMP is troep,gwn niet kopen Airsal is best wel oké maar voor jouw vereisten zou ik gewoon voor een originele cilinder gaan.Die is goed van kwaliteit,slijtvast en past perfect bij de prestaties die jij wilt.
DMP is troep,gwn niet kopen Airsal is best wel oké maar voor jouw vereisten zou ik gewoon voor een originele cilinder gaan.Die is goed van kwaliteit,slijtvast en past perfect bij de prestaties die jij wilt.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Oké dan, kan je dit ook nog onderbouwen of is dit gewoon omdat iedereen zegt dat dmp troep is?Xtreme06 schreef: DMP is troep,gwn niet kopen
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Maar wanneer ik voor de orginele cilinder ga zou ik wel graag weer die gianelli uitlaat er onder doen, waardoor die weer hoogtoerig wordt. Kan ik dan niet dezelfde prestaties bereiken met de Airsal en standaard uitlaat, waardoor die laagtoerig wordt? Of is dit kwalitatief veel minder?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 192
- Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Airsal 70 met originele uitlaat rijd wel lekker hoor, veel koppel. Alleen je top wordt geen 95/100 zoals met die Conti.Killerwave schreef:Maar wanneer ik voor de orginele cilinder ga zou ik wel graag weer die gianelli uitlaat er onder doen, waardoor die weer hoogtoerig wordt. Kan ik dan niet dezelfde prestaties bereiken met de Airsal en standaard uitlaat, waardoor die laagtoerig wordt? Of is dit kwalitatief veel minder?
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Ik heb er nog nooit een goede commentaar over gelezen.Dingen als misvormde cilinder,niet passende zuiger etc wel.matthijsv97 schreef:Oké dan, kan je dit ook nog onderbouwen of is dit gewoon omdat iedereen zegt dat dmp troep is?Xtreme06 schreef: DMP is troep,gwn niet kopen
Zelf (gelukkig) geen ervaringen mee.Het kan heus zijn dat er soms een goede cilinderkit bijzit,maar dat risico neem ikzelf liever niet en ik geef meteen wat meer uit.Dan ben je zeker dat het kwaliteit is
OT: Als je met een laagtoerige setup dezelfde snelheid wil behouden zul je beter naar iets gaan als MHR 80 Replica met ori uitlaat ofzo (dit is slechts een voorbeeld) Maar wat wil je zelf? hoogtoerig of laagtoerig
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Ja het liefst zou ik een laagtoerige setup willen, waarbij de snelheid +/- rond de 80 km/h zit.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 192
- Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Dan zou ik voor een originele setup met Airsal 70 gaan. Dus gewoon de std uitlaat, carburateur. Met 13/53 en goed afgesteld haal je de 80, en heb je een lekker koppel.Killerwave schreef:Ja het liefst zou ik een laagtoerige setup willen, waarbij de snelheid +/- rond de 80 km/h zit.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 31
- Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Ja of je neemt de DMP 70cc met ori uitlaat dat voldoet ook aan je eisen.
-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Ik denk dat je het beste voor een Malossi MHR 80 replica kan gaan.
Een laagtoerige cilinder, rijdt goed met de standaard uitlaat, veel koppel en er is een leuke snelheid mee te behalen!
Een laagtoerige cilinder, rijdt goed met de standaard uitlaat, veel koppel en er is een leuke snelheid mee te behalen!
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 jan 2014, 17:26
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
- Locatie: Willemstad NB
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
Ik heb zelf geen ervaring met dmp cilinders. Maar dmp maakt naar mijn ervaring wel goede koppelings platen en tandwielen.
Mvg Luc
Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
naar mijn ervaring is airsal 70 beter dan dmp70
de mhr replica moet je niet kopen als je budget tot 200 euro gaat
de mhr replica moet je niet kopen als je budget tot 200 euro gaat
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59
Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc
oke bedankt allemaal. Ik denk dat ik dan maar voor de Airsal 70 ga