ik zag al die topic"s staan van al die Derbi"s.
en toen dacht ik ik moet er ook maar eentje maken

dit was me eerste Derbi drd Racing


daarna heb ik een andere uitlaat gekocht van (turbokit dos salidos)


ik reed met deze uitlaat 96km/h.
dit is me Derbi drd Racing hoe die er daarna bij stond.



de achtervelg van me Derbi was helemaal DOF en de lak was er af.
toen heb ik besloten om hem zelf mooi blauw te spuiten.

hier was die opgedroogd en ik was zeer blij met het resultaat


toen heb ik een ongeluk gehad met me derbi.
die vrouw sloeg rechts af en ik reed op het fietspad/bromerfietspad en ze had me niet gezien


toen is die total los verklaard

een maand later had ik een andere Derbi op het oog.
dat was deze Derbi Limited Edition

hier had ik hem net op gehaald en in de garage gezet.


de dag daar na gelijk gaan bezig geweest met opknappen van me derbi

zo stond die de dag daarna er bij.


hier heb ik de leovince uitlaat er maar afgehaald die was hele maal verroest.
dus maar ff snel RVS uitlaat er op gelegd.
en hij was paar dagen later helemaal klaar.

toen nog ff wat dingen gepolijst.
de voetsteuntjes waren er beetje slecht aan toe.
voor

na

ff een rental stuurrolletje er op gezet

toen achterlamp met ingebouwd knipperlicht gekocht.


nog ff een mooi D in de achterkuip geplakt


toen ff racegaas in de kappen gezet.


toen kwam ik er achter dat de schokbreker lekt dus die was kapot.
ik zag dat een nieuwe schokbreker 300,- euro kost dat vond ik beetje duur.
dus heb een 2de hands pro link schokbreker gekocht.
dit was de kapotte schokbreker.

nog ff de gril mooi rood gemaakt.

na een tijdje vond ik het wel tijd voor een andere uitlaat.
ik had al lang een uitlaat op het oog mooie SCR CORSE

dit is hem geworden.

en gelijk ff topje van de demper gepolijst


de uitlaat er onder gehangen en ff schoongemaakt de hele brommer



zo staat die er nu bij ben blij met hoe die er uit ziet



vandaag handkappen binnen gekregen





een paar maanden later was k aan het rijden en hoor een raar geluid bij de cilinder en zuiger en hij kwam bijna niet meer vooruit
ben k afgestapt en bougie vervangen maar daar lach het niet aan.
toen moest k hem aanlopen toen liep die heel even en hoorde daarna allemaal gekraak toen wist k al dat het niet goed zat.
het achterwiel blokkeerde en ging niet meer rond dus heb k hem maar in de vrij gezet en naar huis gelopen

toen k thuis kwam gelijk cilinder er afgehaald en zag het probleem gelijk.

toen de zuiger er ook maar afgehaald en goed bekeken en dit was de oorzaak.


toen goed gekeken wat nou precies de oorzaak was van de vastloper.
toen met de uitlaat een beetje geschut en daar zat van alles in zuigerveer,naaldlager.
toen de uitlaat leeg gemaakt en wat de oorzaak van vastloper bleek dat het naaldlager in de zuiger te klein is geweest en die is gaan schuiven in de drijfstang en is die kapot gelopen dus de vorige eigenaar heeft het niet netjes opgebouwd.
dit is de oorzaak.

toen paar dagen later een mooie airsal 50cc besteld


ik had hem donderdag besteld en vrijdag de dag erna had k hem al binnen

toen heb k hem zaterdag weer opgebouwd en loopt weer als een zonnetje

nu nog aantal kilometers in rijden.

nou hoorde k weer een raar geluid vanaf de krukas.
ik had geen idee wat het zou kunnen zijn dus heb het blok er maar onderuit gehaald.



nu staat die er weer zo bij.

de zelfde avond het blok nog opengemaakt




toen de koppelingens kant open gemaakt


nu het blok maar gaan splitsen


en nu staat het er zo bij.





en wat de oorzaak er van is is waarschijnlijk dat er nog kleine naaldlagertjes van de vastloper in zatten.
en het pistonpenlager had spelling in de drijfstang dus moet een ander krukas in komen.
hier nog paar foto's van krukas.
hier kun je krasjes op de krukas nog zien van het lager stukjes.

rechts zie je de drijfstang en dat gat is kapot is grouw en is dus uitgeslagen.

zaterdag ff nieuwe krukas opgehaald


toen heb k het blok weer inelkaar gezet.
toen ff een paar assen en gaten afgeplakt.


toen blok geschuurd en ff opgehangen en klaar om opnieuw gespoten te worden



zo blok ff gespoten en is echt mooi geworden


hier nog een paar foto"s van hoe die er nu bij staat




k wou ff wat proberen hoe een SCR CORSE demper klink op een standaard uitlaat haha



nog ff wat foto gemaakt met SCR CORSE demper natuurlijk



binnenkort toch maar SCR CORSE uitlaat er op zetten mis de power wel beetje

vandaag carbon folie gekregen


gelijk ff SCR CORSE demper gedaan met carbon folie is super strak geworden



toen nog ff een andere demper ook gedaan is ook heel mooi geworden



en toen ff de SCR CORSE uitlaat er op gezet en nu weer rijden met power




Vandaag beetje bezig geweest met een bok te maken voor de Derbi.
Dit is hem geworden op lucht druk dus gaat van zelf omhoog k hoef alleen de luchtkraan open te draaien




toen de brommer schoon gemaakt en stukje wezen rijden





vandaag een banden stift gehaald van Motip


een dag later begonnen met de achterband

velg is wel goed smerig


toen gelijk de voorband gedaan toen ik de achterband klaar had

brommer stond er weer kaal bij


achterband en voorband er weer netjes opgezet



en hij is weer af in deze vakantie ook ff velgen laten poedercoaten


vandaag ff bezig geweest wou weten hoe standaard demper op SCR CORSE klinkt dus ff een verleng stukje gemaakt

zo zag het er uit



toen nog een andere demper er op gezet en getest



vandaag bezig geweest met de wielen staat er nu zo bij


hij staat er zo bij omdat de velgen eindelijk naar de coater gaan morgen


deze heeft al beetje schade denk dat de vorige eigenaar paar stoeprandje heeft geraakt


velgen eindelijke terug van de poedercoater

zijn super mooi geworden


gelijk bezig geweest met de banden er weer er op zetten en de remschijfen en achtertandwiel



hier nog 1 foto van de gepoedercoaten velgen.

vandaag remblokken opnieuw geverfd en gelijk nieuwe bouten in gezet

voor

na



gisteren ff remschijfen gespoten en rode lijnen op gemaakt is echt mooi



nu staat die er mooi bij




[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3MH4HxrYs4I[/youtube]
weer heel wat gebeurd deze afgelopen maand
ik hoorde een raar piepend geluid bij de achterbrug en kreeg de derbi niet vooruit als k duwde.
nou keek k ff goed bleek dat boutje van achtertandwiel los is gerammeld en in de achterbrug is gaan happen

dit was de oorzaak.




toen de achterbrug maar gescheurd om later opnieuw te spuiten



dus nu staat die er zo bij


nu heb k het professioneel bij me pa op het werk laten lassen




dag daarna zelf opnieuw hoogglans zwart gespotten




toen mallosi koppelingens veren gekocht die ff binnenkort er in zetten


toen nog stickers gekregen van een vriend


die heb k mooi een paar in de onderkuip geplakt



toen heb k een paar dagen later een 2de hands gianelli conti gekocht.
zo kreeg k hem echt een opknappertje



toen de uitlaat laten stralen



nu de uitlaat mooi scheuren en polijsten en dan lasnaden terug brengen

Update Gianelli Conti
uitlaat mooi gescheurd en gepolijst en natuurlijk de lasnaden terug gebracht



toen een flens gemaakt en een ring die afsluit op de cilinder



toen ff een tailpijp gemaakt goed gelukt vind k zelf



toen een demper opgezocht en af was die



en na een half uurtje werk zat die er op











een vriend van me had nog een leovince v6 uitlaat boven langs liggen.
voor bijna niets over gekocht

dus weer een mooi pijpje om opteknappen.






UPDATE 14-11-2013
Afgelopen week Leovince Uitlaat laten stralen.
en daarna met de hand mooi gescheurd en de las naden weer terug gebracht.
en als laatst hitte bestendige blanke lak op gedaan.
dit is het resultaat



toen de demper mooi gemaakt en uitgedeukt


toen zag ik op internet dubbele gianelli conti dempers staan.
ik vind het zelf wel dik alleen kon niet aan Gianelli Conti dempers komen.
dus ik had nog wel 2 SCR CORSE dempers liggen daar heb k mooi carbon folie omheen gedaan

maar een demper was langer dan de ander dus die heb k ingekort




toen een Y stuk gemaakt en een 2de tailpijp



dit is het resultaat ik vind het zelf wel dikkk




UPDATE 21-12-2013
nog nie heel veel gebeurd afgelopen weken alleen wat uitlaatje gekocht en opgeknapt

heb 2 yasuni's gekocht alle bij R2.
zo kocht k de eerst r2 voor bijna niks




als eerst de uitlaat helemaal netjes geschuurd


toen begonnen met opknappen hij is erg netjes geworden vind k zelf






daarna nog een yasuni R2 gekocht voor niks



toen nog paar foto's van beide uitlaten





en toen paar dagen later was de eerst uitlaat al verkocht

toen ben k met de andere R2 begonnen en die was al verkocht en hij was nog niet eens af

hier wat foto's van hoe ze bij hen en onder zit.



en toen 1 week later de andere R2 er op gezet ook onder een derbi gpr




UPDATE 22-01-2014
Zo in de vakantie druk bezig geweest met de Derbi uit elkaar te halen





toen heb k de kapjes weg gebracht om ze hoogglans zwart te laten spuiten.
tus ben k verder gegaan met het blok

in het blok nieuwe koppelingen platen geplaatst met Malossi veren



toen het blok weer opgebouwd en het blok weer opnieuw in de lak gezet






toen de dag er na frame opgehangen en de kroonplaten en het stuurtje

om te gaan spuiten.


toen alles mooi gespoten en 1 dag laten drogen.



toen alles weer opgebouwd.
en 1 week later kreeg k me kapjes weer terug.
ben zelf wel super blij met het resultaat






dag daarna alle stickers er weer opgeplakt en koplamp in de kap gezet






en toen was die eindelijk af




Update 01-02-2014
hier de foto's die k beloofd had van de Limeted :woog:












reactie"s en tips zijn altijd welkom
