Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Show hier je tweewieler.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

das zwaar kloten. foto's werken trouwens niet. ga je de brommer wel weer opknappen?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

D25 schreef:das zwaar kloten. foto's werken trouwens niet. ga je de brommer wel weer opknappen?
Foto's gefixt. Had het bericht via mijn telefoon geplaatst en het was blijkbaar niet helemaal goed gegaan.
D25 schreef:Ga je de brommer wel weer opknappen?
Ik ga er van uit van wel. Morgen ga ik naar de dichtstbijzijnde officiële Derbi-dealer bellen in Oude Tonge om te vragen of zij kunnen controleren wat er allemaal precies kapot aan is. Geen idee of ze dat überhaupt wel doen, maar ik heb slechte ervaringen met alle scooterzaken hier in de buurt en de meesten weten niets van brommers, dus hier doe ik dat liever niet en ga liever bij een officiële dealer langs om hem na te laten kijken. Maar allereerst moet ik dingen uitzoeken met de verzekering morgenochtend. Ik heb geen flauw idee hoe zoiets in zijn werk gaat.

Degene die me heeft aangereden heeft nog snel erbij geschreven dat ik volgens hem achteruit rolde terwijl ik snel langs huis was om mijn groene kaart op te halen. Geen idee hoe, omdat ik z'n 5 km/u reed terwijl ik afremde voor de wagen voor me. Waarschijnlijk probeert ie de schuld op mij te schuiven :|. Heb er zelf maar bijgezet dat ik bijna tot stilstand was gekomen.

Kan iemand mij trouwens vertellen of er nog gecontroleerd wordt door de verzekering hoe snel een brommer rijdt die betrokken was bij een ongeluk of is dat niet van belang in dit geval?
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

Vandaag langs het verzekeringskantoor geweest. Blijkt dus dat ik alleen WA verzekerd was en ook niet als regelmatige bestuurder stond ingeschreven. Gelukkig had mijn pa wel rechtsbijstand dat hetzelfde moeten zijn als WA+beperkt casco volgens degene achter de balie. Helaas dus wel €500,- eigen risico, omdat ik niet als bestuurder stond ingeschreven.

Vanochtend nog een klein stukje gereden, maar bij thuiskomst merkte ik dat er benzine lekte. 'T bleek dus dat mijn vlotterklep los in mijn vlotterbakje zat. Maarja, ik mag er niets aan doen totdat de expert van de tegenpartij langs is geweest dus nu is het wachten.. :yawn:
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Je had hem niet mogen laten oprijden dat je achteruit bolde, dat is ten eerste misschien wel heel onlogisch maar het zou je wel eens nadelig kunnen opdraaien want jij hebt dat formuleer ondertekend dus ga jij ermee akkoord dat je achteruit bolde.. Dat is de theorie erachter
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

dat is hardstikke dom. aangezien jij nu er waarschijnlijk mee akkoord bent gegaan dat jij met een bijzondere manouvre bezig was bij het ongeluk aangezien achteruit rijden normaal een bijzondere manouvre is. nu vraag ik mij alleen af of dit bij brommer ook zo is aangezien een brommer geen achteruit heeft :think:. als ik het zo hoor probeert die kjel je gewoon te naaien gewoon.
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

milhuysmans schreef:Je had hem niet mogen laten oprijden dat je achteruit bolde, dat is ten eerste misschien wel heel onlogisch maar het zou je wel eens nadelig kunnen opdraaien want jij hebt dat formuleer ondertekend dus ga jij ermee akkoord dat je achteruit bolde.. Dat is de theorie erachter
Hmm, dat hoop ik niet. Dit was voor het eerst dat ik z'n formulier in heb moeten vullen, en ik was daarvan niet op de hoogte.

Ik heb vandaag nog wel bij "Wie is naar uw mening aansprakelijk? Waarom meent u dat?" opgeschreven dat ik nog aan het afremmen was voor de wagen voor me waarna ik opeens van achter werd aangereden, dus dat zou genoeg moeten zijn neem ik aan.

Zul je net zien.. heb je een actioncam, draag je hem niet als er wat gebeurd. :wall:
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Het probleem is dat er twee tegengestelde dingen staan, dat jij achteruit bolde en dat jij gewoon afremde,en daarmee is ook hij akkoord gegaan. Benieuwd wat er dan gebeurt want het klopt eigenlijk gewoon niet haha.

Maar ik hoop het beste voor je!
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

gewoon eerlijk blijven en je verhaal vast houden dan moet het wel goedkomen :thumbup:

veel sterkte met de schade
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Gebruikersavatar
spijk860
Schakelrijder
Berichten: 176
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 21:29
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2004 *SOLD*

Derbi Senda Xtreme 2007(SOLD)

Derbi Drd Limited Edition 2007 nr 211/1250 *SOLD*

Aprilia RS/GPR
Locatie: Rijen (NB)

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door spijk860 »

ai sonde van je brommer,
recentelijk zat ik in hetzelfde schuitje ik kan je adviseren om zoveel mogelijk zelf te doen, de verkerzing had berekend dat ik 1065 euro schade had exclusief arbeid. met veel zelf doen zit ik nog onder de 400 euro en is mn limited weer perfect. ik had meer schade als jou dus met een euroke of 200 moet jij al een heel eind kunnen komen.
alsnog is het een kut gevoel om te zien hoe je hobby kapot gereden word maar toch succes met opbouwen
Derbi senda X-treme 07 *Ori cil, Yasuni Cross HM/Yasuni SPR3 , 14mm*SOLD*
Derbi Drd Limited Edition 2007 Nr 211/1250 *SOLD*
Aprilia RS)/GPR 50cc project
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

met het frame heb je sowieso geluk het had nog veel erger kunnen buigen
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

spijk860 schreef:ai sonde van je brommer,
recentelijk zat ik in hetzelfde schuitje ik kan je adviseren om zoveel mogelijk zelf te doen, de verkerzing had berekend dat ik 1065 euro schade had exclusief arbeid. met veel zelf doen zit ik nog onder de 400 euro en is mn limited weer perfect. ik had meer schade als jou dus met een euroke of 200 moet jij al een heel eind kunnen komen.
alsnog is het een kut gevoel om te zien hoe je hobby kapot gereden word maar toch succes met opbouwen
Heb jij er dan wel originele kappen op gedaan? Ik had de prijzen van de onderdelen op deze tekening bij elkaar opgeteld en alleen de "seat base" (die achterste kap) zou mij al €90,- kosten.

En ik had er trouwens op ingevuld dat ik hem langs zou brengen bij de derbi-dealer in Oude-Tonge voor reparatie, weet niet zeker of ik er dan zelf wel wat aan mag repareren :emo:.

Weet iemand trouwens hoe deze kabel heet? Ik kwam er laatst achter dat deze losgetrokken is door het vallen. Volgens mij is die voor het remlicht maar ik kan hem niet vinden. De rem doet het nog wel gewoon.
Afbeelding
Afbeelding
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

deze hoort in dat gat dat aan je hevel grenst. en je moet ook nooit orginele onderdelen op tekening kopen daarbij ben je 20 x zo duur uit
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

D25 schreef:deze hoort in dat gat dat aan je hevel grenst.
Ja ik weet waar die hoort, maar ik heb geen idee hoe die kabel heet. Op de tekening zie ik alleen een remkabel, gaskabel en koppelingskabel.
D25 schreef: En je moet ook nooit orginele onderdelen op tekening kopen daarbij ben je 20 x zo duur uit
Daar heb je gelijk in, ik wilde alles zo origineel mogelijk houden qua onderdelen. :). Net even gekeken naar andere kappen, maar een TNT kappenset vindt ik echt afschuwelijk, de DMP kappen gaan echter nog wel. En zo te zien passen daar de originele stickers ook op dus dan ben ik in totaal maar z'n €200,- kwijt voor een compleet set met originele stickers.
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door julian »

Jammer dat originele kappen altijd zo duur zijn maar wel de mooiste.
Die tnt kappen zijn inderdaad niet om aan te zien :sad: , de dmp kappen gaan nog wel ja, heb je het voor een mooi prijsje weer compleet.
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

ik zou inderdaad voor dmp gaan met orginele stickers, al is het jammer dat die stickers de acter-zij kappen niet helemaal bedekken aangzien de kappen iets matter zijn dan orgineel.
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

Gisteren ben ik gebeld door de Derbi-dealer. Totale schade: €911,57. Nu is het wachten tot de schade-expert is langs geweest en hopen dat die hetzelfde bedrag opgeeft. Heb ze alleen niet gehoord over de schade aan mijn demper, maar ik kan altijd nog een Yasuni R demper die ik nog heb liggen erop doen als die niet vergoed wordt.

Inmiddels ook alweer een aantal nieuwe dingen binnengekregen uit China om erop te zetten zodra ik hem terug heb. Wilde zelf nooit een spiegel, maar besef nu dat het toch wel handig is om er ééntje te hebben :think:

De telefoonhouder is overigens alleen voor tijdens lange (tour)ritten, deze gaat er niet standaard op.

Afbeelding
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door julian »

pff Dat is me een schade bedrag zeg! mag hopen voor je dat je dat bedrag uitgekeerd krijgt.
Maar je bent er zelf goed vanaf gekomen en daar gaat het dan wel weer om.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door D25 »

als je dat bedrag krijgt kun je wel wat leuks met de derbi gaan doen :dry:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

Vandaag naar de dealer gebeld, maar ik kreeg helaas geen goed nieuws te horen. De expert is gisteren langs geweest en hij gaf aan dat de schade hoger is dan de dagwaarde, dus de schade-expert gaat me waarschijnlijk aanbieden om een bedrag terug te krijgen met behoud van "wrak".

Net gekeken op marktplaats, maar daar staat niets te koop wat ik er enigszins mooi uit vindt zien.. Hopelijk belt de schade-expert me snel op.
DutchSmokert
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: do 16 apr 2015, 17:39
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '01 (Sold) Derbi Senda Xtreme '07
Locatie: Vlaardingen, Zuid-Holland

Re: Mijn Derbi Senda X-treme SM 2007

Ongelezen bericht door DutchSmokert »

Lang verhaal kort; Ik heb €450 gekregen van de verzekering en m'n brommer behouden. Het is alweer een tijdje geleden, maar eindelijk heb ik weer tijd gehad om aan m'n Derbi te werken. Vandaag heb ik er een Yasuni R demper opgezet die ik nog had van m'n aerox en de seatbase vervangen.


Afbeelding
Yasuni Cross Demper losgehaald. Hier kun je goed zien hoe hij ingedeukt is :eerie:

Afbeelding
Yasuni Sticker geplakt op de R demper. (Normaal is het uiteinde wat langer, ik heb er de helft afgeslepen ;) )

Afbeelding
Afbeelding
De oude kap en de nieuwe. Helaas geen Derbi sticker op de nieuwe kap..

En zo staat hij er nu bij. Al een stuk beter dan eerst. Alleen kreeg ik m'n zadel niet meer goed erop na het plaatsen van de nieuwe achterkap. Ik denk omdat ik imbussen gebruikt heb i.p.v. de bouten die er eerst in zaten. Maar dat komt morgen wel. Nu is het te donker :think:

De uitlaat is ook weer aan een opknapbeurt toe. 3-4 lagen blanke lak en hem een aantal keer insmeren met olie hebben de roest niet tegen weten te houden. :problem:

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie