spiegel

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
beunhaaz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 22:40
Vervoersmiddel: brommer

spiegel

Ongelezen bericht door beunhaaz »

Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een spiegel Of spiegels, voor op mijn derbi drd uit 2009. Ik kan nergens mooie spiegels vinden, liefste heb ik een kleine onopvallende onder mijn stuur, maar nergens te vinden. Iemand tips? Voor een mooi spiegeltje?
:happy: :dry:
rx50
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 15 dec 2014, 20:38
Vervoersmiddel: Aprilia RS 50

Re: spiegel

Ongelezen bericht door rx50 »

Dat is een zelfal spymirror overal wel te bestellen lijkt mij
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Berichten: 758
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 00:58
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07
Locatie: Oss Noord-Brabant

Re: spiegel

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

Ik heb er hier 2 van onder mijn stuur zitten wel met extra trekbandjes voor de zekerheid natuurlijk !

http://www.internet-bikes.com/index.php ... deddefault
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: spiegel

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Wel handig om erbij te vermelden dat deze spiegels vaak afgekeurd worden door de politie, je loopt dus het risico een boete krijgen.
Always Strive And Prosper
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: spiegel

Ongelezen bericht door Mclaren »

DerbiSendaWouter schreef:Wel handig om erbij te vermelden dat deze spiegels vaak afgekeurd worden door de politie, je loopt dus het risico een boete krijgen.
Volgens mij staat er niks in de wet over het formaat van een spiegel en gaat het om het zicht erin, mits je ze goed plaatst en afstelt heb je er nog aardig zicht in en kan je de boete aanvechten.
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: spiegel

Ongelezen bericht door James »

Mclaren schreef:
DerbiSendaWouter schreef:Wel handig om erbij te vermelden dat deze spiegels vaak afgekeurd worden door de politie, je loopt dus het risico een boete krijgen.
Volgens mij staat er niks in de wet over het formaat van een spiegel en gaat het om het zicht erin, mits je ze goed plaatst en afstelt heb je er nog aardig zicht in en kan je de boete aanvechten.
Mclaren heeft gelijk, er staat in de wet dat je alleen een spiegel links moet hebben met goed zicht, zo spy mirror heeft gewoon goed zicht, je kan er dus geen boete voor kijgen.

Bron : Artikel 5.6.45 Regeling Voertuigen
1. Bromfietsen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel.
2. De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd.
3. Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.


Ik ben meerdere malen gecontroleerd (rbw, blaas test enz.) en heb nog nooit commentaar gehad over mijn spy mirror.
Laatst gewijzigd door James op di 27 jan 2015, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Derbi-DRD-Oss
Pro tuner
Berichten: 758
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 00:58
Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07
Locatie: Oss Noord-Brabant

Re: spiegel

Ongelezen bericht door Derbi-DRD-Oss »

Ik heb ze er al een jaar op zitten en nog nooit gezeur over gehad en ben al een paar keer aangehouden
en een maatje van me had een inklapbare spiegel en die stond in geklapt tijdens zijn aan houding en die kreeg een boete
en ze wilde mij ook een boete geven om dat ik geen spiegels had maar ik wees hem er op dat ik wel spiegels heb 2 zelfs
en toen was het goed !

Dus ik zeg gewoon doen !!
Plaats reactie