Derbi start niet. Bougie vonkt, maar nu klappen uit uitlaat.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Derbi start niet. Bougie vonkt, maar nu klappen uit uitlaat.

Ongelezen bericht door PSP123 »

Hey,

Ik zit met een probleem, ik heb een SCR Corse HM bovenlangs op mijn Derbi. Met sproeier 96 en gasnaald helemaal boven aan stottert deze ongeveer bij de 4000 toeren tot aan 10000rpm. Geen rijden zo.
Als ik de gasnaald bij deze sproeier 1tje omlaag zet dan begint het stotteren al veel vroeger 2500rpm ongeveer. Logisch want je geeft hem meer benzine.
Vervolgens een kleinere sproeier erin gezet, maat 94 en gasnaald 1 na hoogste stand, hij trok goed door maar op top hield hij in. Gasnaald in het midden zetten, trok hij tot ongeveer 4000rpm heel goed op maar toen deed hij niks en viel de power/kracht weg, volgende versnelling trok hij weer op tot 4000 rpm en toen viel weer alle power weg.
Gasnaald in het midden zetten is dus geen succes.

Maar wat moet ik nu doen ik heb er geen sproeiermaat meer tussen. :(
Clipje op gasnaald helemaal bovenaan kan ook niet, want wordt mengsel armer en houdt hij nog meer in op top wat kans op vastlopers alleen maar vergroot.

Graag hulp...
Laatst gewijzigd door PSP123 op di 31 jul 2012, 17:02, 6 keer totaal gewijzigd.
Vinkie
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 15:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door Vinkie »

Hey

Ik heb niet de oplossing hoor. Maar ik heb sinds kort ook een SCR Corse onder mijn Extreme en ik heb ook die kl*te stotter voor de powerband. Met sproeier 100 loopt ie in de powerband het beste. Maar dan heb ik een hele erge stotter onderin.

Ik ben van plan morgen ook sproeier 94 en 96 te halen en een dikkere gasnaald. En dan een beetje te klooien waar ie het mooiste op loopt.

Ik dacht misschien dat een dikkere gasnaald ook wel een oplossing voor jou kan zijn. Maar ik heb er verder ook niet zo veel verstand van hoor. :happy:

Edit-- En ik erger me zo aan die stotter dat ik weer op mijn Aerox rijdt... :wall: :blink:
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door PSP123 »

Vinkie, bedankt voor je bericht!

Maar wat is het effect van een dikkere gasnaald dan?
Ik dacht misschien is sproeier 95 een oplossing?! Omdat sproeier 94 inhoudt en sproeier 96 hij dik verzuipt..
Het is vervelend die stotter en er gaat zo veel tijd inzitten om hem perfect af te stellen.
Maar heb nu al zoveel sproeiers liggen, dat er misschien een andere oplossing is, vandaar dit forum bericht.

Op je Aerox, grappig ik heb naast de Derbi uit 2008 ook een Aerox maar dan één uit 2005.
Ik gebruik de Derbi nu ook express nu niet omdat hij op top inhoudt oftewel grote kans op vastloper. Met stotter was gewoon niet te rijden!

Laat a.u.b. even weten, wat jouw bevinding/resultaat is..
Gebruikersavatar
Beunhaas321
Pro tuner
Berichten: 554
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
Locatie: Arnhem

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Sproeier 95 bestaat niet.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Wesley95
Pro tuner
Berichten: 590
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht
Locatie: Oosteind (100% woutvrij)

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door Wesley95 »

jawel
maat van me heeft er een wnt die heb ik nog tijdje in me derbi gehad
hij heeft ook geen idee hoe tie eraan komt
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door PSP123 »

Beunhaas321 schreef:Sproeier 95 bestaat niet.
Bestaat wel: http://www.scootparts.nl/Hoofdsproeier- ... uct/55670/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinkie
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 15:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door Vinkie »

PSP123 schreef:Vinkie, bedankt voor je bericht!

Maar wat is het effect van een dikkere gasnaald dan?
Ik dacht misschien is sproeier 95 een oplossing?! Omdat sproeier 94 inhoudt en sproeier 96 hij dik verzuipt..
Het is vervelend die stotter en er gaat zo veel tijd inzitten om hem perfect af te stellen.
Maar heb nu al zoveel sproeiers liggen, dat er misschien een andere oplossing is, vandaar dit forum bericht.

Op je Aerox, grappig ik heb naast de Derbi uit 2008 ook een Aerox maar dan één uit 2005.
Ik gebruik de Derbi nu ook express nu niet omdat hij op top inhoudt oftewel grote kans op vastloper. Met stotter was gewoon niet te rijden!

Laat a.u.b. even weten, wat jouw bevinding/resultaat is..
Hey

Ik hoorde van sander dacht ik ( een moderator in ieder geval ) dat ik is een dikkere gasnaald moest proberen. Weet verder ook niet precies wat het verschil is. Maar ik denk dat je dan onderun iets minder benzine krijgt. Dus wat je ook al doet met je gassnaald laten zakken.

Maar ik ben vandaag rondje Wezep - Epe geweest en heb wel sproeier 96 en 94 mee genomen. Maar die lui in de winkel zeiden dat een dikkere gasnaald geen zin had. Dus dacht dan neem ik eerst sproeiers mee en kan ik daarna nog gasnaald proberen.

Toen ik dus thuis was meteen 96 eringezet en gasnaald 1 boven midden. En daarna helemaal onderin. Als die koud is trekt ie onderin wel bijna perfect. Maar als die eenmaal warm is is het weer een gestotter van niks.

Dus ik rijd morgen weer naar Epe om toch een dikkere gasnaald op te halen. En ik ga nu nog even proberen gasnaald iets naar boven te zetten.

En mijn powerband was het mooiste met sproeier 100.
Vinkie
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 15:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door Vinkie »

Net nog even geknooit met de Derbi. En wat bedacht ik me ineens... Dat ik met de luchtschroef heb geknooit.. :wall:

Nu is die dus bijna perfect.. Nog even iets bijstellen en hij is goed. Dus misschien heb jij ook zo'n stomme fout gemaakt? :mrgreen:

Wat ik er nu in heb zitten:
Sproeier 96
Luchtschroef ong. 2 slagen los
Gasnaald onderin

Ik hoop voor je dat het iets makkelijks is. Weet hoe klote het is.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door PSP123 »

Vinkie, bedankt voor je nuttige en bruikbare info.

Ik heb nog een dikkere gasnaald liggen, dus ga deze eens proberen. :)
Thanks voor je afstelling ik weet dat ik er nu ook dicht bij in de buurt zit. Helaas is de luchtschroef afstelling bij mij niet het geval.
Maar je gasnaald onderin, dus als in het goed begrijp je clipje helemaal onderaan de naald???

Bij mij is het wel zo, hoe lager je het clipje op de gasnaald vast klikt hoe sneller hij optrekt. Maar soms kan je ook in een gebied komen dat hij volgens mij alleen maar lucht trek. Wat ik had met sproeier 94 en clipje in het midden.

Nogmaals bedankt voor de info!
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

Beunhaas321 schreef:Sproeier 95 bestaat niet.
Wahahaha ik heb sproeier 95 erin zitten en bij mij loopt hij heerlijk.
Alleen in zijn 1 heeft een minieme stotter van nog niet eens en halve seconde.

Ik vind deze uitlaat best gevoelig voor de luchtschroef, wat je kan proberen is je luchtschroef afstellen en gelijk ook je stationair totdat hij mooi loopt en een lekkere gasreactie heeft.
Vervolgens ff stukje rijden en je oordeel vellen
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Vinkie
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 15:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door Vinkie »

Ik heb de gasnaald zelf onderin, dus het clipje bovenin. Maar ik heb ook sproeier 100 er in nu. Ik stel nog even wat met de luchtschroef en dan vind ik het wel goed, want ik heb bijna geen stotter meer.

En als je hem (bijna) goed afgesteld hebt is het een super uitlaatje! Gister 93 op gps met TWV 13-52. Dus doe er niks meer aan!
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door PSP123 »

Vinkie schreef:Ik heb de gasnaald zelf onderin, dus het clipje bovenin. Maar ik heb ook sproeier 100 er in nu. Ik stel nog even wat met de luchtschroef en dan vind ik het wel goed, want ik heb bijna geen stotter meer.

En als je hem (bijna) goed afgesteld hebt is het een super uitlaatje! Gister 93 op gps met TWV 13-52. Dus doe er niks meer aan!
Nice! Houden zo, bedankt ik ga kijken of ik hem ook zo perfect afgesteld krijg..
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Locatie: Alphen a/d rijn
Contacteer:

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld!

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

Als hij lekker rijd, rijd hij goed, gewoon zo houden zoals je zegt.
Prachtpijp :thumbup:
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld! Te WARM?

Ongelezen bericht door PSP123 »

Vinkie schreef:Ik heb de gasnaald zelf onderin, dus het clipje bovenin. Maar ik heb ook sproeier 100 er in nu. Ik stel nog even wat met de luchtschroef en dan vind ik het wel goed, want ik heb bijna geen stotter meer.

En als je hem (bijna) goed afgesteld hebt is het een super uitlaatje! Gister 93 op gps met TWV 13-52. Dus doe er niks meer aan!
Heej,

Ik heb er een andere gasnaald in gestoken. Sproeier 96 en clipje 1 na hoogste stand van boven.
Ik heb nu ook geen gestotter meer, op top houdt hij naar mijn gevoel ook niet in.
Wel wordt hij rondt de 75C met het weer van de afgelopen dagen en uitschieters tot 83C, is dit normaal? Ik rij dan rondt de 65km/h..
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld! TE WARM?

Ongelezen bericht door the skullkid »

Ja is normaal, het is redelijk warm weer ;)

Om je luchtschroef af te stellen met je je brommer op een paddock/blok/krik whatever zetten, de stationair schroef hoger zetten en hem in z'n 1 zetten. Vervolgens draai je aan je luchtschroef tot het moment waarop de brommer het meeste toeren maakt ;). Dan ze je je stationair terug normaal en kun je gassen! :happy:
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld! TE WARM?

Ongelezen bericht door PSP123 »

the skullkid schreef:Ja is normaal, het is redelijk warm weer ;)

Om je luchtschroef af te stellen met je je brommer op een paddock/blok/krik whatever zetten, de stationair schroef hoger zetten en hem in z'n 1 zetten. Vervolgens draai je aan je luchtschroef tot het moment waarop de brommer het meeste toeren maakt ;). Dan ze je je stationair terug normaal en kun je gassen! :happy:
Thanks ga ik gelijk proberen. :)
jan-karting
Schakelrijder
Berichten: 167
Lid geworden op: di 13 sep 2011, 11:56
Vervoersmiddel: Aprilia RX-50 , derbi senda R'97 , Honda MTX
Locatie: dland

Re: Ik krijg mijn SCR Corse niet afgesteld! TE WARM?

Ongelezen bericht door jan-karting »

Hhee ik heb die stotter ook gehad.
Scr corse hm 50/70 cross
17,5 dellorto
Sproeier 100
Gasnaald --- zelf even proberen
En eerst ori membraam maar toen heb ik vl6 gekocht en liep hij veel soepeler door zijn toerengebied heen.

:emo:
Aprilia sx-50 luvv
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Derbi met Scr Corse start niet meer. :(

Ongelezen bericht door PSP123 »

Beste Derbi rijders.
Ik zit met een vreemd probleem, na de scr corse goed afgesteld te hebben, met sproeier 94 en gasnaald op de 1 na hoogste stand reed hij perfect. Ik een stuk gaan rijden, ruim 10km van huis, zet ik hem uit om even op een bankje te gaan zitten. Temperatuur rondt de 75C (was ook een warme Pinkster dag) op stage 6 temp. meter.
Toen ik hem wilde starten, deed hij het even en gaf ik gas maar viel hij in toeren terug. :(
Hierna nog proberen te starten maar de Derbi helaas niet meer aangekregen en er zat niks anders op om naar huis te lopen!
De volgende dag thuis weer geprobeerd, hij startte ik gaf een beetje gas zodat hij niet uit zou vallen daar reageerde hij op en viel vervolgens weer terug in toeren en vervolgens uit.

Ik heb het volgende gedaan:

-Bougie verwisseld.
-Carburateur nagekeken en dan specifiek de gasnaald of hier nog alles goed aan was en de sproeier. In het vlotter bakje zat nog een heel klein beetje benzine en sproeier was nat van benzine. Ook bij elke kick die ik gaf, rook je naderhand benzine.

Vervolgens alles weer gemonteerd maar er is geen leven meer in te krijgen, nu gaat hij zelfs niet meer even aan.
Wat mij ook opviel de laatste tijd, als ik het contact aanzet(te) niks van elektronica het meer doet behalve als de motor draait dan doet de toeter het, lichten en temperatuur teller.
Alleen als je een heel stuk hebt gereden doet de elektronica het even zonder dat de motor draait waarschijnlijk omdat de accu dan wat is opgeladen? Ik de zekering nagekeken, die is perfect.

Naar alle waarschijnlijkheid lijkt het erop dat de accu gewoon kapot is! Heeft een kapotte accu invloed op het starten van de Derbi met behulp van de kickstart?
Ik heb er niet heel veel verstand van maar misschien kan de bougiekabeldop die op je bougie zit dan niet goed functioneren ofzo?

Graag hulp, want weet momenteel niet wat ik er nog aan kan doen om hem weer te laten draaien.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi met Scr Corse start niet meer. :(

Ongelezen bericht door Daan »

Je methode van afstellen kan ik niet helemaal volgen. Ik leg je mijn manier even uit.

Het eerste wat ik doe is de carburateur naar een standaard instelling brengen. Gasnaal in het midden, luchtschroef op 1,5 slag. Dan draai ik er een behoorlijk grote sproeier in, laten we zeggen 110. Als ik hem dan niet aan krijg ga ik lager met mijn hoofdsproeier. Totdat deze net aan gaat. Dan rij ik hem warm voor zover dat kan. Dan kijk ik wat hij bovenin doet, stottert hij bovenin, dan draai ik er een kleinere hoofdsproeier in tot ik nog net een hele kleine stotter heb.

Vervolgens ga ik kijken naar het midden gebied, dat gasnaald. Als deze stottert zet ik hem armer. Als het voelt als inhouden zet ik deze rijker. Mocht je gasnaald al op de armste stand staan, draai ik er een kleinere hoofdsproeier in en zet de gasnaald weer in het midden. Mocht dit het nog niet oplossen ga je opzoek naar een andere gasnaald.

Nu je het midden gebied perfect hebt afgesteld is de luchtschroef aan de beurt. draai aan de lucht schroef tot je motor het hoogst stationar draait. Draai dan je stationar schroef terug tot een normaal toerental. Meestal staat de luchtschroef 1 of 2 slagen open, valt hij daar buiten is een andere stationair sproeier aan te raden.

EN je accu is kapot, dit heeft geen invloed op het starten. Je brommer staat te arm, en is daarom slecht aan te krijgen.

Ik raad je aan van voor af aan te beginnen.
PSP123
Beginnende tuner
Berichten: 217
Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Derbi met Scr Corse start niet meer. :(

Ongelezen bericht door PSP123 »

Daan schreef:Je methode van afstellen kan ik niet helemaal volgen. Ik leg je mijn manier even uit.

Het eerste wat ik doe is de carburateur naar een standaard instelling brengen. Gasnaal in het midden, luchtschroef op 1,5 slag. Dan draai ik er een behoorlijk grote sproeier in, laten we zeggen 110. Als ik hem dan niet aan krijg ga ik lager met mijn hoofdsproeier. Totdat deze net aan gaat. Dan rij ik hem warm voor zover dat kan. Dan kijk ik wat hij bovenin doet, stottert hij bovenin, dan draai ik er een kleinere hoofdsproeier in tot ik nog net een hele kleine stotter heb.


Vervolgens ga ik kijken naar het midden gebied, dat gasnaald. Als deze stottert zet ik hem armer. Als het voelt als inhouden zet ik deze rijker. Mocht je gasnaald al op de armste stand staan, draai ik er een kleinere hoofdsproeier in en zet de gasnaald weer in het midden. Mocht dit het nog niet oplossen ga je opzoek naar een andere gasnaald.

Nu je het midden gebied perfect hebt afgesteld is de luchtschroef aan de beurt. draai aan de lucht schroef tot je motor het hoogst stationar draait. Draai dan je stationar schroef terug tot een normaal toerental. Meestal staat de luchtschroef 1 of 2 slagen open, valt hij daar buiten is een andere stationair sproeier aan te raden


EN je accu is kapot, dit heeft geen invloed op het starten. Je brommer staat te arm, en is daarom slecht aan te krijgen.
Ik raad je aan van voor af aan te beginnen.
Hey!
Bedankt voor je snelle reply.
Er zit nu sproeier 94 in, sproeier 96 en 100 heb ik liggen die er nu in draaien dan?
Plaats reactie