raar probleem

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Frank DRD
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 12:56
Vervoersmiddel: Derbi DRD 2003

raar probleem

Ongelezen bericht door Frank DRD »

hallo,

ik heb een probleem met mijn derbi, laatst reed ik toen viel ik stil omdat ik geen vonk meer kreeg. toen ik gas gaf kreeg ik zo een bwooop geluid, toen werd ik opgehaald. Toen heb ik thuis de bougie schoon gemaakt de bedrading enzovoort nagekeken toen deed hij het weer toen reed ik naar de winkel en terug dat ging goed toen ging een stuk rijden naar een ander dorp. halfverwege viel ik weer stil, hetzelfde probleem weer.

toen daarna weer opgehaald en na het het trappen zat alles vol met benzine. alles leeg laten lopen een nieuwe bougie gekocht toen kregen we hem nog niet aan de praat daarna nog een nieuwe CDI gehaald daarna nog niets. en er zat ook teveel olie in het blok dat eruit laten lopen. nog wat dingen met de ontsteking geprobeerd en toen kregen we hem toch nog aan alles er weer op gemonteerd en een paar rondes gereden. daarna ging ik een rondje touren en weer viel ik stil met hetzelfde probleem, toen WEER opgehaald :problem:

en ook bij het verloop stuk van de expansie naar de demper na het rijden was er overal olie uitgespoten, nu denk ik dat het een combinatie is van de ontsteking en we dachten erook nog aan dat het de krukas keerringen kunnen zijn die al het olie naar boven brengt.

Wat we hebben geprobeerd en hebben vernieuwd:
- Nieuwe bougie en CDI
- olie eruit laten lopen tot minumum
- carberateur schoongemaakt en nagekeken
- cilinder en zuiger nagekeken
- carter schoongemaakt

en toch viel hij weer stil met hetzelfde probleem d.w.z overal olie en benzine uit de uitlaat e.d

Alvast bedankt voor tips en oplossingen!

Frank
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door Pieke »

ligt aan je ontsteking denk ik. Bougiekabel en alle bedradingen etc nog gewoon goed?
Frank DRD
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 12:56
Vervoersmiddel: Derbi DRD 2003

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door Frank DRD »

Ja daar ga ik vandaag ook even naar kijken, maar ik vind het zo raar dat hij telkens olie naar boven gooit. Zouden dat de krukas keerringen kunnen zijn ?
sanderdjoos
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 19:37
Vervoersmiddel: suzuki smx50

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door sanderdjoos »

ik denk niet dat een keerring iets naar boven kan gooien. ik denk dat er noog teveel olie inzit en dat je overdruk krijgt en dat het er dan uitspuit als hij warm wordt.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door Daan22 »

sanderdjoos schreef:ik denk niet dat een keerring iets naar boven kan gooien. ik denk dat er noog teveel olie inzit en dat je overdruk krijgt en dat het er dan uitspuit als hij warm wordt.
een keerring niet, maar als ze lekken kan er bakolie in je krukasholte komen
#22
Frank DRD
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 12:56
Vervoersmiddel: Derbi DRD 2003

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door Frank DRD »

Probleem gedeelte verholpen het linkse gat van je me CDI waarop staat (stop) heb ik het draadje uitgetrokken. En toen startte hij gewoon weer ik ga vandaag even me olie verversen
RaliasR
Pro tuner
Berichten: 769
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Locatie: Nieuwleusen (Ov)

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door RaliasR »

dan heb je een probleem bij/met je contactslot.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Bjorn-27
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 18:57
Vervoersmiddel: Derbi senda SM Xtreme, vespa si, orion rx50

Re: raar probleem

Ongelezen bericht door Bjorn-27 »

loopt er ook te veel bezine in het blok? dan heb je mischien wat met de flotter in de caburateur, had ik ook ;)
Plaats reactie