Pagina 8 van 9

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 16:52
door Sjors365
Heavy Fuel schreef:Helemaal ontgrenst en opnieuw goed afgesteld zal die 80-85 lopen.
Oke, maar heb jij enig idee welke sproeier ik dan moet kopen? Ik wil hem dus graag volledig gaan ontgrenzen (prop uit uitlaat + ''piemel'' eraf en dicht maken + bronze plaatje uit carburateur).

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 29 sep 2013, 16:24
door DerbiManiak
Mijn Derbi heb ik vorige week gekocht.
Heb er nog niet echt naar gekeken, maar weet dat er een andere uitlaat oplicht, een Yasuni Cross.
Hij rijdt nu 80. in het begin met optrekken, doe ie wat rustig aan, maar kom ik iets onder het midden, trekt ie als een jekko!
Ik weet niet of alles is ontgrenst, maar dat maakt me niet uit. 80 is een mooie snelheid, gaat er niet al teveel aan kapot... Hoop ik :happy: (A) :problem:
Wat mijn vraag dan is. Is het verstandig om dit toch te doen? Als ik aan slijtage end. denk?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 30 sep 2013, 13:02
door kristof
DerbiManiak schreef:Mijn Derbi heb ik vorige week gekocht.
Heb er nog niet echt naar gekeken, maar weet dat er een andere uitlaat oplicht, een Yasuni Cross.
Hij rijdt nu 80. in het begin met optrekken, doe ie wat rustig aan, maar kom ik iets onder het midden, trekt ie als een jekko!
Ik weet niet of alles is ontgrenst, maar dat maakt me niet uit. 80 is een mooie snelheid, gaat er niet al teveel aan kapot... Hoop ik :happy: (A) :problem:
Wat mijn vraag dan is. Is het verstandig om dit toch te doen? Als ik aan slijtage end. denk?
kan geen kwaad, zolang je ermee omgaat zoals het moet en onderhoud doet wanneer het moet gaat er niets mis, je moet wel opletten met je oliepomp, deze durven kapot te gaan

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 09:53
door DerbiManiak
Bedankt, wanneer weet ik dat hij aan onderhoud/beurtje toe is?
Hoor je dat, of hoe moet ik dat weten?

iig bedankt!

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 02 okt 2013, 10:04
door JeroenvR
Altijd ff warm laten lopen voordat je m open trekt, regelmatig oliepijl controleren (nog liever; meng zelf)

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 09 okt 2013, 16:12
door woutertje120
Een vraagje,

Als je het plaatje bij de carb eraf haalt, moet er dan ook geen grotere sproeier in omdat de verhouding met lucht veranderd?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 09 okt 2013, 17:05
door Boeki
Yep.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 04 jan 2014, 23:02
door mares_wijk
Als je de piemel en de prop eruit hebt gebeukt/af gelast of wat je wil ermee hebt gedaan, moet je daarna ook nog een verandering maken in de sproeier oid? En hoe hard loopt die als je alleen prop/piemel eraf doet?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 05 jan 2014, 10:56
door racer97
ja je moet dan met je sproeier een paar maten groter.
ik denk dat hij ongeveer 70 zal lopen dan

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 18:34
door Munty_Kush
Hallo , ik heb een x-treme van 2008 en ik ben al een tijdje aan het sukkelen met het afstellen van men derbi.
Helemaal standaart met enkel uitlaat ontgrenst was sproeier 70goed .
Heb nu mijn carbu ontgrenst en zit spoeier 80 en rijd semi goed .maar aan de bougie te zien isdat terijk , dan stak ik een 78 maar reed slechter.
Maar vanaf ik effjes rij tot mijn brommer goed warm sta , verliest hij al zijn power .trekt super traag op.
Geen flauw idee wat ik moet doen , hopelijk kan er iemand van jullie helpe.
Alvast bedankt!

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 20:54
door kristof
die 80 weer steken

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 22:20
door Munty_Kush
ik heb het opgelost :P
ik heb mijn carbu begrenser terug ingestoken en mijn luchtfilter begrenzer eraf en hij reed super !
Nu heb ik nog een klein vraagje. ik lees hier overal dat de begrenzer het tuutje onder je zadel is , en dat het kwa geluid veel beter moet zijn.
Ik heb het er af gehaalt en het maakte helemaal geen verschil , echt niets :p
daarna heb ik ook de zijkant van de luchtfilter afgehaalt ( aan je achterste zijkappen ) en dat maakte wel en mooi geluidje. Heb de schroeven terug ingedraait samen met een grote rondel zodat de spons niet wegkan :p
kan iemand mij zegge of dit slecht of normaal is voor mijn brommer ?
Alvast bedankt !

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 22:43
door JoostvanK
Lijkt me niet echt de bedoeling....
Maargoed beter stel je je brommer gewoon goed af. Dat hij het nu goed doet verklaard dat hij gewoon te rijk stond. Dit is echt trouwens eersteklas beun. Bovendien gaat je beommer meer zuipen maar dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toch al doordat hij best wel te rijd stond :happy: . Ook zuig je meer vuil naar binnen. Ik neem aan dat je er niet aan gedacht heb om je filterschuim in te olien.

Gewoon de tijd nemen dan kan het afstellen niet zo moeilijk zijn.
Ben zelf destijds ook aant kutten geweest met m'n corse. Allereerst haal je gewoon die begrenzers er allemaal af. Dan zet je het deksel er gewoon weer op van je luchtfilter. Dan pas beginnen met afstellen.
Zoals al eerder gezegd hoog beginnen dan afbouwen. Check ook je carb (meteen je gasnaald) en maak hem schoon als je begint.
Heb je trouwens wel de goeie bougie?

Succes ermee! :thumbup:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 23:20
door Munty_Kush
JoostvanK schreef:Lijkt me niet echt de bedoeling....
Maargoed beter stel je je brommer gewoon goed af. Dat hij het nu goed doet verklaard dat hij gewoon te rijk stond. Dit is echt trouwens eersteklas beun. Bovendien gaat je beommer meer zuipen maar dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toch al doordat hij best wel te rijd stond :happy: . Ook zuig je meer vuil naar binnen. Ik neem aan dat je er niet aan gedacht heb om je filterschuim in te olien.

Gewoon de tijd nemen dan kan het afstellen niet zo moeilijk zijn.
Ben zelf destijds ook aant kutten geweest met m'n corse. Allereerst haal je gewoon die begrenzers er allemaal af. Dan zet je het deksel er gewoon weer op van je luchtfilter. Dan pas beginnen met afstellen.
Zoals al eerder gezegd hoog beginnen dan afbouwen. Check ook je carb (meteen je gasnaald) en maak hem schoon als je begint.
Heb je trouwens wel de goeie bougie?

Succes ermee! :thumbup:
Ik heb er lang genoeg mee zitten sukkelen , ik denk dat ik het zo ga laten nu rijd hij egt goed !
maar nu er is nog altijd geen verklaring waarom er letterlijk niets gebeurde toen ik de teut eraf haalde ?
er gebeurde enkel iets als ik de zijkant van de luchtbox eraf haalde ? Iemand een verklaring? want ben niet van zin om lang zo rond te rijden ;) , het maakt egt een kabaal :p

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 14:28
door wouter..
En kijk niet teveel naar bougie met afstellen :emo: Als je iet ste vet meng word je bougie ook weer donkerder

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 15:02
door D'n Achterkant
Munty_Kush schreef:
JoostvanK schreef:Lijkt me niet echt de bedoeling....
Maargoed beter stel je je brommer gewoon goed af. Dat hij het nu goed doet verklaard dat hij gewoon te rijk stond. Dit is echt trouwens eersteklas beun. Bovendien gaat je beommer meer zuipen maar dat deed hij hoogstwaarschijnlijk toch al doordat hij best wel te rijd stond :happy: . Ook zuig je meer vuil naar binnen. Ik neem aan dat je er niet aan gedacht heb om je filterschuim in te olien.

Gewoon de tijd nemen dan kan het afstellen niet zo moeilijk zijn.
Ben zelf destijds ook aant kutten geweest met m'n corse. Allereerst haal je gewoon die begrenzers er allemaal af. Dan zet je het deksel er gewoon weer op van je luchtfilter. Dan pas beginnen met afstellen.
Zoals al eerder gezegd hoog beginnen dan afbouwen. Check ook je carb (meteen je gasnaald) en maak hem schoon als je begint.
Heb je trouwens wel de goeie bougie?

Succes ermee! :thumbup:
Ik heb er lang genoeg mee zitten sukkelen , ik denk dat ik het zo ga laten nu rijd hij egt goed !
maar nu er is nog altijd geen verklaring waarom er letterlijk niets gebeurde toen ik de teut eraf haalde ?
er gebeurde enkel iets als ik de zijkant van de luchtbox eraf haalde ? Iemand een verklaring? want ben niet van zin om lang zo rond te rijden ;) , het maakt egt een kabaal :p
Dit probleem had ik ook, ik heb gewoon een ringetje achter de kap gezet zodat die meer lucht krijgt want hij deed het niet goed bij jouw door te weinig lucht. Je kunt ook kijken naar dunner schuim waardoor er meer lucht doorgaat zodat je toch je kap er weer op kunt doen, hierdoor zal de herrie dan ook afnemen.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 15:05
door wouter..
Waarom niet afstellen met sproeiers?? :emo:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 15:58
door D'n Achterkant
Ja dat is het beste dat die dat wel doet maar hij moet ook genoeg lucht krijgen. Ik heb met mijn eigenste ook dat die bijna goed afgestelt staat. (Bij mij krijgt die nog iets te veel benzine) maar als ik mijn kap er gewoon zo opzet krijgt die ook te weinig lucht. Ik heb dit met luchtschroef geprobeerd goed te krijgen maar dat lukte niet dus nu doe ik het maar zo.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 15 apr 2014, 10:58
door DerbiKrakow
De carberateur en luchtfiler ontgrenzen op het OT blok, hoe werkt dat?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 15 apr 2014, 19:22
door Xtreme06
Luchtfilter is hetzelfde :happy: carbu begrenzing zit er niet denk ik,OT heeft namelijk standaard al 14mm carbu