Pagina 7 van 9

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 21 aug 2012, 18:18
door Huug
of gewoon dicht knijpen met een goede tang (A)

het mooiste is als je hem er af slijpt, dicht bij de uitlaat. een plaatje er op last en dan vervolgens het pijpje er weer op last. zo kan niemand zien dat je hem ontgrensd hebt en helemaal met de nieuwe regeling qua inbeslagname van onderdelen is dat een mooie oplossing :thumbup:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 21 aug 2012, 20:00
door lorenzo572
Hallo,

ik heb dus pas een derbi gekocht, en had al een proefritje gemaakt enzo, maar weet nog niet precies wat er allemaal aan gedaan is.. Dat kon de vorige eigenaar mij ook niet vertellen omdat alles door de dealer is gedaan..

Hij loopt rond de 80.. heb de 85 gehaald maar dat was met een beetje wind mee, zonder die wind haalt ie dat niet.
Ik heb dus gekeken en het luchtfilter is nog begrensd, de carberateur is ook nog begrensd.
Alleen zie ik dus net dat er voor een tandwiel van 14 op zit en achter van 53. En als ik goed gelezen heb is voor normaal 11?
Ik ga er van uit dat de prop uit de uitlaat is gehaald maar dat weet ik niet zeker...
Misschien is proberen om mijn uitlaat er af te halen...
Zou dit kunnen kloppen dat ik hiermee de 80 haal?
twv 14/53 en dan waarschijnlijk ontgrensde uitlaat?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:35
door Huug
ja dat kan prima op de teller :thumbup:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 21 aug 2012, 21:45
door lorenzo572
Oke bedankt! :thumbup:

Wat ik me eigenlijk afvraag, ik hoor mensen over de gps snelheid..
Scheelt die zoveel met je teller dan? Omdat jij nu ook zegt dat het prima kan op je teller!
En hoe meten veel de GPS? Met een tomtom ofzeu?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 22 aug 2012, 11:39
door Huug
lorenzo572 schreef:Oke bedankt! :thumbup:

Wat ik me eigenlijk afvraag, ik hoor mensen over de gps snelheid..
Scheelt die zoveel met je teller dan? Omdat jij nu ook zegt dat het prima kan op je teller!
En hoe meten veel de GPS? Met een tomtom ofzeu?
Dat kan redelijk wat schelen maar dat ligt er aan of je een digitale teller hebt of analoog. digitaal is vaak wat nauwkeuriger maar kan nog heel veel afwijken. Dat scheelt echt van brommer tot brommer.

je kunt het meten met een tom tom of een gps waar je bijvoorbeeld mee op coordinaten gaat lopen maar het makkelijkste is even met de gps van je telefoon doen en een gemiddelde pakken over een lange afstand op top.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 19 sep 2012, 00:06
door thomasje64
Ow haha even terug komen op eerder, ja ik had echt ziek veel toeren, m'n digitale teller spacede hem xd en dat lampje van de temperatuur begon ook te branden :shock: dus daarna ook maar meteen uitgezet
Maar moest ff proberen hoe hard die kon ^^ :happy:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 19 sep 2012, 00:07
door thomasje64
Uiteraard was dat eens en nooit weer :thumbup:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:34
door djmikey6795
Klopt t dat er ook een membraam begrenzing in t nieuwste derbi blok zit?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: do 18 okt 2012, 23:52
door Huug
nee

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 11 feb 2013, 15:29
door Senseoftouch
Carburateur begrenzing
Allereerst moet je de carburateur van je spruitstuk af halen. Draai de slangenklem los, haal de luchtslang van de carburateur af en haal de carburateur van het spruitstuk af. Als je nu naar de luchtinlaat van de carburateur kijkt zie je een bronzen plaatje met gaten zitten. Dit is de carburateur begrenzer. Deze kun je er zo uit halen.

Deze text valt niet duidelijk bij mij, zowel heb ik dan eenmaal het bronze plaat eraf gehaald maar hij loopt nu juist langzamer en stottert..

Ik heb een Derbi Senda Drd Evo Limit Edition met alleen prop deruit het ging 62/km,
om nu iets harder te laten rijden heb ik de carburateur begrenzer eraf gehaald nu haalt 55/km.

Bij jou foto was naast de bronze plaat een zilver plaat, dat heb ik niet kunnen vinden in mijn brommer.
Is dat plaat iets wat ik moet weghalen of hoort bij andere scooter/brommer ?

Volgens mij zit ik ergens fout, zou iemand willen vertellen waar ik fout zit ?
Ik bedank op de persoon met een duidelijk verhaal.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 11 feb 2013, 15:53
door Beunhaas321
Je moet wel afstellen ei!

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 11 feb 2013, 16:12
door Senseoftouch
''Afstellen'' bedoel je a groter sproeier zetten ?

Heb de bronzer plaat weer terug gezet rijd weer lekker 62/km zonder te stottert.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 13:55
door kristof
als je die bronzen plaat eraf haalt moet je idd een grotere sproeier steken

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 00:28
door tijink1_
Helemaal van voor af aan beginnen met afstellen, heb je de prop er volledig uit?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 14 mei 2013, 23:16
door Derbi2012
Kun je de luchtfilter begrenzing er zomaar af halen en terug op plaatsen?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 17:48
door derbi-ftw
Derbi2012 schreef:Kun je de luchtfilter begrenzing er zomaar af halen en terug op plaatsen?
Ja.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 18:18
door Huug
wel beetje priegelwerk en wat olie bij het er weer op zetten helpt :thumbup:

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 04 jun 2013, 11:58
door ron
royvi schreef:
Freek schreef:Ja het is het veiligst om mensen eerst te laten wennen aan 45 km per uur want er zijn altijd van die stoere jongens die "wel kunnen rijden" En dan gaan ze stoer doen en vallen ze in de eerste bocht op hun muil omdat ze te snel/diep gingen maar als je gaat kijken naar wat het beste is voor je motorblok is het gelijkt de prop eruit.

En als ze vallen? Leren doe je met vallen en opstaan.
Zolang er geen gevaarlijke situaties voor anderen ontstaan laat ze mij maar lekker op hun bek gaan :D
Het vervelende is dat er vaak gevaarlijke situaties zijn..
of je breekt een been en ligt er 6 maanden uit en 3 operaties later mag je weer wa gaan hupplen. dus....

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 15:18
door Sjors365
Ik heb de prop uit mijn uitlaat gehaald, en mijn Derbi loopt 68. Als ik dat bronze plaatje uit mijn carburateur haal, en de ''piemel'' van mijn uitlaat er af haal en dicht las, hoe hard zal die dan lopen?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 10 aug 2013, 16:34
door Heavy Fuel
Helemaal ontgrenst en opnieuw goed afgesteld zal die 80-85 lopen.