Pagina 105 van 116

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 30 okt 2014, 15:27
door Walterdc
Ik heb een NT-blok met Malossi 50cc en Malossi-ontsteking. Chrome uitlaat, maar merk onbekend.

Zou een carbu van 21mm gaan? Maakt het veel verschil met een 19mm carbu?
Heb nu een Dell'orto PHBG Ø21DS Black Edition.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 30 okt 2014, 16:53
door Gprfreak
Dan heb je toch al een 21mm?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 30 okt 2014, 17:55
door Walterdc
Gprfreak schreef:Dan heb je toch al een 21mm?
Ja, maar nog niet mee gereden, want steekt nog niet in mekaar. In een ander topic had ik gelezen dat voor een snelle 50 19mm het best is. http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=17
Misschien met die race-ontsteking dat de 21mm beter zou zijn.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 30 okt 2014, 18:27
door Gprfreak
Ja 21mm zal gewoon goed lopen. Echt veel beter Weet ik niet. Het is dus niet echt nodig.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 06 nov 2014, 12:17
door 0344racing
hallo,

ik heb een vraag,

ik heb nu een derbi met 70cc hebo 21mm black edition carb en yasuni cross hand made maar wil een wat slijt vasteren
cilinder aangezien ik 40 km heen naar school moet en terug zat zelf te denken aan een 70 cc airsal of 80 cc airsal maar is dat een beetje slijtvast en hou ik daar nog wel een leuke top snelheid mee?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 06 nov 2014, 12:20
door derbi-ftw
Een 80cc Malossi MHR Replica is een mooie redelijk slijtvaste en snelle cilinder.

Of een 70cc/80cc Top Performance

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 06 nov 2014, 15:28
door kevrie
voor 70cc zou ik als OT blok een DR70 nemen, heeft onderin lekker veel koppel, top gaat niet veel omhoog en kan aardig wat kilometers maken zonder vervangen te hoeven worden

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 15:37
door Gprfreak
Ik heb een mhr 80 thuis liggen en zoek nu even een geschikte nieuwe krukas. Wat raden jullie aan?
Bidalot? http://www.josdijkman.nl/webshop/bromfi ... d50b0.html
Of doppler? http://www.josdijkman.nl/krukas-doppler ... bi-nt.html

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 08 nov 2014, 16:21
door derbi-ftw
Kan allebei prima, ik zou eerst voor de bida gaan anders gewoon de endurance.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:24
door roasmetten
Ik heb een derbi senda oud type blok. ik had een 80cc malossi mhr replica eronder zitten. Nu ga ik er een 80 malossi mhr team opzetten. Uitlaat is een malossi supermoto

Ik heb een 21mm dellorto carburateur en met de replica een sproeier 100 (klein) in gebruik.

Hoeveel zal ik er nu in moeten draaien ongeveer? 110? 115?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 14:28
door Rubenfranc
Mijn brommer loopt nu 80 met tandwiel verhouding 15/53 en leovince V6 als uitlaat, trekt lekker snel op.
Maar ik wil hem nog sneller laten op trekken door vtw 13 erop te zetten, heb uitgerekend dat de brommer dan 70 loopt maar trekt hij dan ook een stuk sneller en maakt hij niet te veel overtoeren?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 17:35
door kevrie
Er klopt sws niks van dat hij 80 loopt met 15/53 met een v6..... Ik rijd 13/53 met alles std alleen ontgrenst en rijd 78. Overtoeren maak je alleen als je te lang vol gas rijd..... Dat heb je zelf in de hand

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 17:37
door Rubenfranc
Hmm gemeten op gps :problem:
Wat zou dan ongeveer de top zijn?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 18:54
door Mclaren
Gemeten op GPS klopt nog altijd tijd niet dan, is hij goed afgesteld?
Ik rijd met 13-53 84 met standaard uitlaat en cilinder, ook gemeten op gps.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 21:44
door kevrie
Ik heb de 78 km/u gemeten op zowel gps als auto teller als motorteller. Ik ben er dus vrij zeker van dat dit mijn top is. Zal hem als ik jou was eerst maar is goed afstellen, want dan trekt ie meer en heb je een hogere top snelheid.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 25 nov 2014, 18:25
door profke
Ik haalde met men v6 86,4km/u met twv 13-53 en een zachtjes hellende weg bergaf plat op het zadel

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 29 nov 2014, 16:10
door derbi-ftw
Ik ben voor mijn project nog opzoek naar een 28mm carburateur, wat zou een leuke 28mm zijn?

Iemand ervaring met een MRD/Polini/Dellorto/OKO?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: zo 30 nov 2014, 15:07
door roasmetten
Ja ik haal de 100 met die vertanding (13-53) met een malossi mhr team 80cc, maar dat is omdat die meer dan 13.000 toeren draait geloof ik dus check hoeveel toeren jouw cilindertje draait/kan draaien en dan weetje genoeg!

Er is ook een schema hier te vinden, die geeft aan hoe hard je brommer kan op basis van verhouding toeren cilinder en vertanding brommer.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 01 jan 2015, 11:48
door kaj7kaj
Hallo,

Weet iemand of het nog verstandig is om met een kmtje of 40000 op de teller
Nog een uitlaat als n thower en etc. Op te gooien?

Of maakt dit vrij weinig uit?

Alvast bedankt!

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 01 jan 2015, 19:24
door Jolt
kaj7kaj schreef:Hallo,

Weet iemand of het nog verstandig is om met een kmtje of 40000 op de teller
Nog een uitlaat als n thower en etc. Op te gooien?

Of maakt dit vrij weinig uit?

Alvast bedankt!
tuurlijk kan dat, enige is wel als jou brommer voor geen meter meer loopt en alles versleten zou zijn zou ik er geen nieuwe uitlaat opzetten haha :emo: