aftstelling yasuni cross
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda
aftstelling yasuni cross
hey, ik rijd nu rond met een std derbi ontgrenst 17.5mm enzo, met sproeier 100. dit rijd niet echt perfect, haal er max 75kmu mee. stel ik koop nu een yasuni cross, zit deze sproeiermaat dan al een beetje in de buurt? of moet je zodra je andere uitlaat koopt sowieso meteen groter gaan, dus rond de 110? liefst laat ik hem zo want ik neem aan dan met std derbi met yas cross je toch rond de sproeier 100 zit of niet?
bedankt
bedankt
- -Jasper-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD limited 2008
Re: aftstelling yasuni cross
als hij nou goed afgesteld staat zul je er waarschijnlijk wel een grotere sproeier in moeten draaien als je er een yasuni onder legt.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Je vriendin.
Met de cross zul je rond de 100 zitten... 100 bij ori ontgrenst is in de meeste gevallen te groot
-
- Beginnende tuner
oke, dus ik hoef nu niks te veranderen, gewoon uitlaat erop en rijden
-
- Pro tuner
Nee dat zeg ik niet. je zult ROND de 100 hebben, je moet hem dan nog altijd degelijk afstellen... En als je dat niet kan kun je het beter laten doen door iemand die het wel kan
- -Jasper-
- Beginnende Derbi fan
100 zal wel in de buurt zitten, maar je weet pas iets zeker als je de andere uitlaat eronder hebt zitte.
en je zult waarschijnlijk de luchtschroef enz. ook ff bij moete stellen. je moet ff kijke bij de how-to caburateur afstellen op dit forum en inderdaad een maat ofzo ff laten helpen.
en je zult waarschijnlijk de luchtschroef enz. ook ff bij moete stellen. je moet ff kijke bij de how-to caburateur afstellen op dit forum en inderdaad een maat ofzo ff laten helpen.
-
- Beginnende tuner
oke, maar ik kan dus niet meteen de uitlaat erop zetten met sproeier 100 die er al nu al op zit en dan meteen rijden? hij hoeft namelijk nu nog niet perfect afgesteld te zijn, kan het dan ook later gebeuren of moet het meteen?
-
- Pro tuner
Als hij te arm staat (te kleine sproeier) heb je een grote kans op een vastloper
- -Jasper-
- Beginnende Derbi fan
een paar dagen is geen ramp maar ik zou geen maand rond rijden met een te arme afstelling
-
- Beginnende tuner
oke, dus 100 is een te arme afstelling? wat zou ik dan doen om een betere afstelling te krijgen moet toch niet boven de 100 gaan?
-
- Pro tuner
@jasper, het kan al op 10km gedaan zijn
@derbiiii, dat weet ik niet! Wie weet staat die juist te rijk. Dat is bij iedere brommer anders!
@derbiiii, dat weet ik niet! Wie weet staat die juist te rijk. Dat is bij iedere brommer anders!
-
- Beginnende tuner
maar hoe kom ik daar dan achter, als ik zelf maar beter niet zo kan rijden? dan kan ik toch beter rijden en kijken wat hij doet/bougie enzo? ik ga morgen/zaterdag langs josdijkman misschien kan hij me anders wat advies geven of ik laat hem daar staan om afgesteld te worden. of zou ik iets met de luchtschroef/gasnaald moeten doen
-
- Pro tuner
laat hem daar om af te stellen, voor je eigen goed en dat van je derbi.
-
- Beginnende tuner
dus je wil zeggen dat het onveilig is/ voor mij en voor me blok om met sproeier 100 en yasuni cross te rijden? alsof iedereen meteen hem super laat afstellen... volgens mij kan je best rijden zo maargoed
-
- Pro tuner
Tuurlijk, kan goed zijn dat dat ding het 10 000km zo volhoud maar hij kan ook veel te arm staan en na 5km al bwoap zeggen en dan kun je naar huis wandelen en het kost je dan nog meer
-
- Beginnende tuner
ja, maar hoe kan hij nou te arm staan met sproeier 100? zou ik anders meteen maar 110 erin doen lijkt me zelf beetje groot. anders vraag ik het wel even bij jos dijkman misschien weet hij wel wat of is hij snel afgesteld.
- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Leg die uitlaat eronder en ga gewoon rijden met sproeier 100 dan zul je het vanzelf wel merken;)
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
- chrizztian93
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro - Locatie: Kloetinge
Jep! Ben het met xa188 eens. Gewoon rijden en kijken wat hij doet! Ik reed btw met sproeier 92..
-
- Beginnende tuner
oke, dan rijd ik gewoon rond, als hij goed rijd enzo dan kijk ik na rondje gereden hebben even naarde bougie enzo of die goede kleur is. maar hoe kom ik er dan achter of die (gevaarlijk) slecht afgesteld is? (voor het blok?)
- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
als hij niet de goede kleur heeft maar denk dat je al in de goede richting zit maar ik zou gewoon de uitlaat erop leggen en dan met deze sproeier naar de dealer rijden en hem daar laten afstellen;)
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.