Derbi drd pro optrekken

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Hallo, ik heb een tijdje geleden een drd pro gekocht, die ongeveer 75 rijd helemaal ori alleen prop uit de uitlaat. Nu was mijn vraag hoe kan ik hem 85 laten lopen en dat hij snel optrekt en niet alleen kleine wheelies doet met de koppeling? Misschien andere uitlaat? Hoor het graag!

Gr bas
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door wouter.. »

Carb en luchtfilter ontgrenzen als dat nog niet gedaan is. evt katelysator uit de uitlaat halen. wil je cht harder trekken neem dan een andere uitlaat
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Gijspower
Schakelrijder
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 22 jan 2014, 22:33
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme '11 Airsal 70
project Derbi drd '08 (sold)
Derbi senda DRD 03 Airsal xtrem 80 7t
Locatie: kootwijkerbroek

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Gijspower »

gianelli conti ofzo nemen denk ik met lichte tw verhouding heb je geen hoge top en trekt lekker en kun je denk ik ook nog een beetje wheelies trekke
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door wouter.. »

Gianelli conti is hoogtoerig en heeft onderin haast geen koppel dus beter een laagtoerige uitlaat nemen
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Wil eigenlijk me cilinder ori houden en bij een andere uitlaat sowieso een bovenlangse voor de dubbele dempers maar weet niet welke twv je zou moeten gebruiken met een laagtoerige uitlaat en welke uitlaat want is bij een pro allemaal rechtsom he

Gr bas
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door MikeR »

Heb nog wel een conti voor een pro voor je liggen :mrgreen:
Twv verhouding ligt aan jouw wensen, harder optrekken dan lichter, hogere top dan zwaarder.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Weet niet of dat de geschikte uitlaat is omdat ik hier boven las dat die hoogtoerig is en daarom bijna geen koppel heeft?
Weet nog niet zo heel veel van de derbi's maar wil hem gewoon 85 laten lopen en wheelies laten trekken zonder alleen koppeling :wub:
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

topic nummer 328974897348204 over wheelies boeken met ori cilinder en toch een lage top.


Om wheelies te boeken zonder koppeling ga je hoe dan ook, hoe je het ook stelt een hogere top krijgen omdat je echt een 70/80cc nodig hebt. Het is nu eenmaal niet anders, met een conti op ori cilinder kan je best wheelies trekken maar je hebt daarvoor toch echt de koppeling nodig. Een originele 50cc krijg je niet op het gas omhoog, ook niet met een superturboracewheelie uitlaat.

Ookal vertand je hem licht met 10-999 dan heb je alsnog de koppeling nodig. Dus grotere cilinder monteren (mhr 80 replica heeft wel leuke koppel) en dan bijvoorbeeld een scr corse hm 50/70. Dan zal de top afhankelijk van de twv ongeveer tussen de 100 en 110 zijn.

Wil je geen grotere cilinder monteren dan moet je gewoon lekker de koppeling blijven gebruiken, al snap ik niet echt wat het probleem daar van is.



Oh, en edit. Dat je alleen kleine wheelies kan ligt aan jezelf. Ik kreeg mijn originele 50cc met originele uitlaat zelfs omhoog tot een redelijke hoogte. Maar hiervoor had ik natuurlijk wel de koppeling nodig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Dit:
Je gaat dus ECHT niet een autowheelie trekken met een originele cilinder.
pizzabezorger schreef:topic nummer 328974897348204 over wheelies boeken met ori cilinder en toch een lage top.


Om wheelies te boeken zonder koppeling ga je hoe dan ook, hoe je het ook stelt een hogere top krijgen omdat je echt een 70/80cc nodig hebt. Het is nu eenmaal niet anders, met een conti op ori cilinder kan je best wheelies trekken maar je hebt daarvoor toch echt de koppeling nodig. Een originele 50cc krijg je niet op het gas omhoog, ook niet met een superturboracewheelie uitlaat.

Ookal vertand je hem licht met 10-999 dan heb je alsnog de koppeling nodig. Dus grotere cilinder monteren (mhr 80 replica heeft wel leuke koppel) en dan bijvoorbeeld een scr corse hm 50/70. Dan zal de top afhankelijk van de twv ongeveer tussen de 100 en 110 zijn.

Wil je geen grotere cilinder monteren dan moet je gewoon lekker de koppeling blijven gebruiken, al snap ik niet echt wat het probleem daar van is.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Okee dacht al zo iets maar wist het niet zeker wat zouden jullie dan voor uitlaat en twv doen op een ori cilinder zodat hij goed trekt maar toch wel rond de 85 rijd?
Nogmaals heb er nog niet zoveel verstand van :sad:
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door rené »

Basderbi schreef:Okee dacht al zo iets maar wist het niet zeker wat zouden jullie dan voor uitlaat en twv doen op een ori cilinder zodat hij goed trekt maar toch wel rond de 85 rijd?
Nogmaals heb er nog niet zoveel verstand van :sad:
wil je max 85 raad ik je een leovince uitlaat aan.. het is eigenlijk hetzelfde als originele uitlaat maar dan net iets meer zeg maar.. maarja waarom niet gelijk wat snellers?
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Wil niet gelijk 100 rijden heb nog niet zoveel ervaring enzo maar sneller trekken zou toch wel mooi wezen maar weet niet of dat kan voor rond de 85 of 90 te rijden
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door MikeR »

Je hoeft ook niet perse gelijk die snelheid te gaan rijden.
Neem gewoon een snelle uitlaat met een lichte vertanding, hoe hard je gaat bepaal je zelf.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Oke en de gianneli enduro is dat wat voor lichte vertanding en beetje snelheid? Bedank allemaal alvast voor de informatie!
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Mclaren »

Is bijna precies dezelfde uitlaat als de conti, en ligt eraan wat je nu precies wilt, voor de pro zijn er zoals je zelf zei maar heel weinig keuzes, al helemaal voor een laagtoerige uitlaat, ik geloof dat er een pro versie is van de MK thrower en van de Leovince V6.
Hoogtoerige uitlaten voor de Pro zijn zo uit mijn hoofd de Gia conti en enduro, Conti CRX (zelfde uitlaat als de conti, alleen ander uiterlijk) SCR corse hm 50/70 en chrome, een paar Turbokit uitlaatjes, en natuurlijk alle onderlangse uitlaten. :thumbup:
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door wouter.. »

Conti is wel sneller dan de MK thrower en v6. neem dan tandwiel 12-52 dan zal je ongeveer rond de 85 gaan
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

En bijv. een scr corse Chrome dus een onderlangse met die Tandwielverhouding die je net zegt op 50 cc ori zou die dan beetje trekken en doorrijden? Kan natuurlijk ook gewoon af en toe omwisselen voor dempers te showen (A)
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door rené »

Basderbi schreef:En bijv. een scr corse Chrome dus een onderlangse met die Tandwielverhouding die je net zegt op 50 cc ori zou die dan beetje trekken en doorrijden? Kan natuurlijk ook gewoon af en toe omwisselen voor dempers te showen (A)
jah dat is wel aan te raden ja..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Basderbi
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 25 aug 2013, 16:14
Vervoersmiddel: Derbi drd pro 2007
Locatie: Krabbendijke

Re: Derbi drd pro optrekken

Ongelezen bericht door Basderbi »

Okee, dankjewel!
--- Moped Tuning Is Not A Crime ---
Plaats reactie