geluid powerfilter

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

geluid powerfilter

Ongelezen bericht door wisseolivier »

als ik op mijn 70cc blok een powerfilter monteer dan gaat het geluid harder heb ik gelezen, maar klinkt het echt harder qua decibel (dat mensen mij van verder aan horen komen) of vormt het puur een soort van bass?
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: geluid powerfilter

Ongelezen bericht door Derb01 »

Powerfilter weet ik niet, wat ik heb gedaan is in de grote bocht een gat geboord en daar een persmoertje in geperst. Boutje erin draaien issie vrij "stil", boutje eruit = heel de buurd sochtends wakker :), ik heb ene persmoer van m6 en standaard een m6 boutje in het opbergvakje onder het zadel zitten.
Inprincipe rij ik altijd zonder boutje erin (vind dit persoonlijk gewoon echt een lekker geluid!, ik zou mijn brommert uit duizenden kunnen herkennen, alleen heeeel soms als ik echt vroeg op pad ga draai ik er ff een boutje in (voel me anders toch wel een beetje schuldig voor de mensen waar ik allemaal langsrij)

Qua performance merk ik eigenlijk geen verschil of het boutje er nu wel of niet inzit, zowel voor zijn top al trekkracht

Let op, het resultaat zal sws per uitlaat verschillen en ook de locatie van het gat zal het geluid beinvloeden gok ik zo.

Ik ga zo nog ff in de schuur wat gaan rommelen, zal ff fotoke knippen
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

Re: geluid powerfilter

Ongelezen bericht door wisseolivier »

bedankt voor je goede uitleg! maar is het bij jou echt een diep geluid of toch wel gewoon een lekker luid geluidje?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: geluid powerfilter

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Powerfilter geeft goeie herrie, leuk om op te rijden, maar ome agent en buurvrouw willie vinden het wat minder. Heeft geen invloed qua prestaties alleen meer geluid.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: geluid powerfilter

Ongelezen bericht door Derb01 »

wisseolivier schreef:bedankt voor je goede uitleg! maar is het bij jou echt een diep geluid of toch wel gewoon een lekker luid geluidje?
Nee het is niet alsof je op een motor zit ofzo, k zou het zelf meer omschrijven als een flinke knetter.

https://youtu.be/wO_hXDIsp0w
Plaats reactie