Am6 opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Robbe2809
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 13 jan 2015, 20:01
Vervoersmiddel: Beta rr50 motard 2015 derbi senda Xtreme 2004

Am6 opvoeren

Ongelezen bericht door Robbe2809 »

Hallo

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om mijn am6 blok te reviseren en een beetje op te voeren. Aangezien hier vast nog mensen zijn die met een am6 rijden en een derbi blok is niet zo vel verschillend had ik graag wat advies gekregen van jullie.
Ik ben dus op zoek naar een fijne 50cc setup moet niet overdreven snel gaan gewoon fijn rijden op 70-80km/u.
De uitlaat die ik nu heb is redelijk hoogtoerig en wil ik graag behouden. dus moet ik dan ook een hoogtoerige cilinder nemen of kanhet ook met iets anders?
Ik heb ook nog een 19mm dellorto liggen die ik er wil op zetten.
Dus graag advies voor een fijne cilinder en krukas en eventueel membraan budget is max 600,-

Alvast bedankt voor de hulp! :)
MarijnJ
Beginnende Derbi fan
Berichten: 37
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 17:41
Vervoersmiddel: Derbi drd racing limited edition 2008
Locatie: Roosendaal

Re: Am6 opvoeren

Ongelezen bericht door MarijnJ »

Als je een hele hoogtoerige uitlaat hebt is het inderdaad verstandig om ook een redelijk hoogtoerige cilinder te nemen. Anders kom je niet goed uit met de powerband (al maakt het over het algemeen niet enorm veel uit). Als je een 600,- euro budget hebt zou ik voor een malossi cilinder kijken zoals een MHR team 50 ofzo. Zijn super goeie cilinders, enorm goed afgewerkt etc. Of een Polini Evo 50cc, die zijn ook enorm goed. Ik weet alleen niet zeker of je voor die cilinders een andere krukas moet hebben.
Robbe2809
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 13 jan 2015, 20:01
Vervoersmiddel: Beta rr50 motard 2015 derbi senda Xtreme 2004

Re: Am6 opvoeren

Ongelezen bericht door Robbe2809 »

Is het dan ook nog gunstig om mee te rijden in traag stadsverkeer? dus 10 tot 30km/u?
Heb vandaag wat rondgekeken op internet en ben nu deze cilinders tegengekomen

http://www.josdijkman.nl/webshop/bromfi ... -50cc.html
Over deze vindt ik veel goede ervaringen maar ook dat er een ophoogplaat tussen moet en die plaat zou moeilijk te vinden zijn?

En anders
http://www.josdijkman.nl/webshop/bromfi ... -team.html
Lijkt ook een fantastiches cilinder prijs is alleen wat hoger
Voor de rest had ik ook gekeken naar wat goedkopere cilinders en toen viel mij oog op deze maar ik kan er niet over vinden op internet :/
http://www.josdijkman.nl/webshop/bromfi ... -50cc.html

Weet iemand van jullie nog een goeie cilinder prijs/kwaliteit? en kunnen bovenstaande cilinders wel gewoon met standaard ontsteking?
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
Locatie: Veldhoven

Re: Am6 opvoeren

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

alles kan in principe op de standaard ontsteking, het enige wat een andere ontsteking doet is minder gewicht op de krukas zetten, oa door dat grote vliegwiel eraf. Hierdoor kom je sneller op toeren. Maar dan heb je geen licht. of maar weinig. Zou ik niet doen, is niet nodig.

Persoonlijk, als je rustig wil rijden, of dagelijks naar school moet, zou ik geen hoogtoerige setup nemen. Daarmee kun je niet echt rustig rijden. Plus je zal in hogere toeren moeten rijden om mee te komen met het verkeer. Dus gaat ie meer zuipen. Maar ik weet niet wat je van plan bent.

Ik zou niet voor een Malossi Team gaan, als je er dagelijks mee gaat rijden, want die slijt snel(als je er dagelijks mee rijdt)

Opzich hoef je niet persee een andere cil om die 70-80 te halen. Met een snellere uitlaat zit je daar ook al. Of je std uitlaat ontgrenzen.

Persoonlijke ervaringen: Ori 50cc ori uitlaat en conti || Airsal 70 ori uitlaat en conti
Plaats reactie