derbi senda valt weg

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
mxgear
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 21:05
Vervoersmiddel: derbi senda sm / zip sp 98 / neorox / masai db

derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door mxgear »

hallo,

ben bezig om me derbi op te knappen en om er sneller spul onder te gooien,
70cc airsal vlinderpoort, 19mm black racing mod dellorto, powerfilter (ori ook geprobeert) yasuni spr3
eerst reed ik met een 17,5 maar hij viel als ik volgas reed viel die weg..
later een 19mm gekocht, alleen hij valt weer weg, en niet alleen in volgas ook gewoon als ik hem 45km laat lopen,
ik moet hem dan een versnelling naar onder doen, en meestal wilt ie het dan wel weer doen...
zit nu een sproeier 84 in en hij loopt wel goed en trekt goed alleen valt ie weg.
sproeier 90 / tm 108 ook geprobeerd bij hij kwam amper van zn plek toen ik deze sproeier erin deed,
had een hittegraad 8 bougie, later een 10 in gegooit maar precies het zelfde probleem,
bougie kleur ziet er redelijk uit.. wat kan ik hier aan doen?
ontsteking is trouwends ook heeel klein beetje vervroegd door me pa maar dat veranderde ook niks...
powerbox erop en eraf deed ook niks.

gr Frank

edit: ff heel gek gedaan sproeier 78 erin, eerst dacht ik dat hij het goed deed,
100 meter verderop ging die stooten en viel die weer weg,
bougie gelijk weer gekeken, word nu wel aan de lichte kant.. dus aan de afstellingen van de sproeier licht het niet??..
gasnaald is ook al diverse keren verzet... staat nu op de 2de van onder.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Sproeier 78? YOLO.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
mxgear
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 21:05
Vervoersmiddel: derbi senda sm / zip sp 98 / neorox / masai db

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door mxgear »

derbi-ftw schreef:Sproeier 78? YOLO.
T was gewoon om te kijken hoe die daar op reageerde.... YOLO :box:
Ezasta
Beginnende tuner
Berichten: 213
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc
Locatie: Hoogkarspel

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door Ezasta »

Een paar dingetjes:
- Inhouden en haperen = te klein.
- Als je brommert gaat stotteren en verzuipen, dan heb je te veel brandstof. Dus met inhouden en wegvallen NOOIT een kleinere sproeier erin doen, tenzij je hem met opzet vast wil nakken XD
- Doe eerst maar je hoofdsproeier goed zetten voordat je bijvoorbeeld aan je gasnaald gaat kloten.
- Ontsteking vervroegen hoeft niet met en 70cc airsal.
- Powerbox is meuk.
- Ik zou bougie 9 erin zetten.
- Geen idee wat voor sproeiers je allemaal heb, maar als je niet weet wat je hebben moet, koop dan een paar setjes. Zet je grootste erin en kijk wat hij doet. ALTIJD van boven naar beneden afbouwen met sproeiermaten. Je brommer rijd beter als ie te arm is, dus dan wordt je al snel voor de gek gehouden.
- Ik zou doe es gek sproeier 120-130 erin zetten.

Ik heb geen idee wat er in moet, maar wou dit fv zeggen. Misschien heb je er wat aan.
mxgear
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 21:05
Vervoersmiddel: derbi senda sm / zip sp 98 / neorox / masai db

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door mxgear »

Ezasta schreef:Een paar dingetjes:
- Inhouden en haperen = te klein.
- Als je brommert gaat stotteren en verzuipen, dan heb je te veel brandstof. Dus met inhouden en wegvallen NOOIT een kleinere sproeier erin doen, tenzij je hem met opzet vast wil nakken XD
- Doe eerst maar je hoofdsproeier goed zetten voordat je bijvoorbeeld aan je gasnaald gaat kloten.
- Ontsteking vervroegen hoeft niet met en 70cc airsal.
- Powerbox is meuk.
- Ik zou bougie 9 erin zetten.
- Geen idee wat voor sproeiers je allemaal heb, maar als je niet weet wat je hebben moet, koop dan een paar setjes. Zet je grootste erin en kijk wat hij doet. ALTIJD van boven naar beneden afbouwen met sproeiermaten. Je brommer rijd beter als ie te arm is, dus dan wordt je al snel voor de gek gehouden.
- Ik zou doe es gek sproeier 120-130 erin zetten.

Ik heb geen idee wat er in moet, maar wou dit fv zeggen. Misschien heb je er wat aan.
heb bijna alle sproeiers tot beschikking,
Alleen als ik bijv 100 erin doe komt hij gewoon niet vooruit, Maximaal 15kmph.
Of ik dan hoger moet gaan weet ik niet....
Toen ik de airsal bestelde stond er in t boekje dat ik de ontsteking kon vervroegen,
Maargoed ik geef niet op :emo:
mxgear
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 21:05
Vervoersmiddel: derbi senda sm / zip sp 98 / neorox / masai db

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door mxgear »

Sproeier 115 erin, gasnaald op de bovenste.
Rijd maar 10kmph.. hoger gaat t m dus niet worden
iemand nog verder ideeen? Spruitstuk rubber (tussen carb en spruitstuk) lijkt ook een beetje gescheurd maar deze is niet helemaal door volgendsmij..
en membraam een snellere in doen? Bijv van malossi dat ie daar beter op zou lopen misschien?
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door Blokje »

mxgear schreef:Sproeier 115 erin, gasnaald op de bovenste.
Rijd maar 10kmph.. hoger gaat t m dus niet worden
iemand nog verder ideeen? Spruitstuk rubber (tussen carb en spruitstuk) lijkt ook een beetje gescheurd maar deze is niet helemaal door volgendsmij..
en membraam een snellere in doen? Bijv van malossi dat ie daar beter op zou lopen misschien?
Zou een nieuw spruitstuk rubber erop zetten. Als je met 78 erin nog steeds een redelijke bougie had heb je denk ik valse lucht. Ik had 80 erin met een scr corse eronder, en prima bougie kleur, tot ik het rubber vervangde en valse lucht weg was, toen was m'n bougie spierwit, en moest ik naar sproeier 92.. Begin daar maar mee. Je kan met valse lucht niet afstellen
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: derbi senda valt weg

Ongelezen bericht door Robertje »

Als ie stationair draait spuit dan eens beetje deo of remreiniger naar het aansluitrubber. Als toerntal veranderd heb je valse lucht ( en ik denk dat je serieus valse lucht hebt) Verder is je sproeier te klein dus oppassen voor vastloper als je rubbertje hebt vervangen
Het is pas echt crises als het bier op is!
Plaats reactie