Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Killerwave
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59

Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Killerwave »

Hallo Derbiforum,

Helaas is van de week mijn standaard 50 cc derbi cilinder (na 30.000 km) vast geslagen. Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe cilinder voor mn brommer. Ik weet dat er veel forums zijn waar de DMP 70 en de Airsal met elkaar vergeleken worden, maar ik ben nu benieuwd of jullie één van deze cilinders of een orginele cilinder aanraden? Wanneer ik voor een 50 cc orgineel ga, zet ik weer mijn gianelli uitlaat er onder. Bij de DMP en Airsal zal ik mijn standaard uitlaat er onder willen. En hoe denken jullie over mijn krukas? Op dit moment zit er nog een orginele in, maar deze is ook al 30.000 km oud en is misschien ondertussen ook wel aan vervanging toe (helemaal met de 70cc)? Budget is +/- 200 euro excl eventuele krukas.

Op dit moment is de topsnelheid van mijn brommer rond de 80-85 km/h, en die snelheid wil ik ook ongeveer houden (komt niet op 10 km/h nauwkeurig, maar wil niet veel langzamer). Ook word de brommer niet meer zoveel gebruikt, ivm autorijbewijs, dus er worden nu weinig km mee gereden. Dit is ook de reden waarom ik naar een laagtoerige 70 cc opzoek ben, zodat ik lekker rustig kan rondtoeren. Prestaties interesseren me dus niet zo heel veel, maar ik wil er niet op achteruit gaan. Ook zou ik graag een duurzame cilinder willen die lekker lang mee kan (Ik rij rustig). Ik heb veel klachten gelezen over de afwerking van zowel de Airsal 70 cc als de DMP 70 cc. Ik ken iemand die voor mij de cilinders kan afwerken wanneer het blijkt dat de afwerking slecht is, maar ik neem aan dat de DMP 70 cc daarvoor beter geschikt is aangezien het gietijzer is en geen Aluminium / Nicaseal?

btw ik rij op een derbi drd racing 2009 :D

Kortom:
- Liefst laagtoerig
- Top +/- 85 kmh
- Degelijke cilinder
- +/- 200 euro excl krukas


Als jullie andere ideeën hebben hoor ik het graag!

alvast bedankt :)
matthijsv97
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door matthijsv97 »

Ik heb zelf een dmp 70cc, ik kreeg hem afgewerkt binnen dus misschien kan je dat ook kunt regelen met het bedrijf waar je hem koopt. Ik vind hem lekker rijden en hij heeft erg veel koppel. De cilinder is ook vrij goedkoop en er werd mij verteld dat hij lang mee gaat, maar heb er zelf pas 100 km mee gereden ofzo maarja dit is tot nu toe mijn mening. Rij zelf met een malossi mhr uitlaat erop, maar de originele is ook geschikt. Ik zou je krukas ook vervangen voor een nieuwe als je er toch een nieuwe cilinder op steekt.
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Nieuwe krukas etc doen,ookal blijf je bij 50cc.Er is zelfs kans dat je krukas die vastloper niet overleeft heeft,als er van daarvoor al geen spelling opzat.

DMP is troep,gwn niet kopen ;) Airsal is best wel oké maar voor jouw vereisten zou ik gewoon voor een originele cilinder gaan.Die is goed van kwaliteit,slijtvast en past perfect bij de prestaties die jij wilt.
matthijsv97
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door matthijsv97 »

Xtreme06 schreef: DMP is troep,gwn niet kopen ;)
Oké dan, kan je dit ook nog onderbouwen of is dit gewoon omdat iedereen zegt dat dmp troep is?
Killerwave
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Killerwave »

Maar wanneer ik voor de orginele cilinder ga zou ik wel graag weer die gianelli uitlaat er onder doen, waardoor die weer hoogtoerig wordt. Kan ik dan niet dezelfde prestaties bereiken met de Airsal en standaard uitlaat, waardoor die laagtoerig wordt? Of is dit kwalitatief veel minder?
Sjors365
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Sjors365 »

Killerwave schreef:Maar wanneer ik voor de orginele cilinder ga zou ik wel graag weer die gianelli uitlaat er onder doen, waardoor die weer hoogtoerig wordt. Kan ik dan niet dezelfde prestaties bereiken met de Airsal en standaard uitlaat, waardoor die laagtoerig wordt? Of is dit kwalitatief veel minder?
Airsal 70 met originele uitlaat rijd wel lekker hoor, veel koppel. Alleen je top wordt geen 95/100 zoals met die Conti.
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

matthijsv97 schreef:
Xtreme06 schreef: DMP is troep,gwn niet kopen ;)
Oké dan, kan je dit ook nog onderbouwen of is dit gewoon omdat iedereen zegt dat dmp troep is?
Ik heb er nog nooit een goede commentaar over gelezen.Dingen als misvormde cilinder,niet passende zuiger etc wel.
Zelf (gelukkig) geen ervaringen mee.Het kan heus zijn dat er soms een goede cilinderkit bijzit,maar dat risico neem ikzelf liever niet en ik geef meteen wat meer uit.Dan ben je zeker dat het kwaliteit is :happy:

OT: Als je met een laagtoerige setup dezelfde snelheid wil behouden zul je beter naar iets gaan als MHR 80 Replica met ori uitlaat ofzo (dit is slechts een voorbeeld) Maar wat wil je zelf? hoogtoerig of laagtoerig
Killerwave
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Killerwave »

Ja het liefst zou ik een laagtoerige setup willen, waarbij de snelheid +/- rond de 80 km/h zit.
Sjors365
Schakelrijder
Berichten: 192
Lid geworden op: do 04 apr 2013, 15:26
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo Limited Edition 2008

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Sjors365 »

Killerwave schreef:Ja het liefst zou ik een laagtoerige setup willen, waarbij de snelheid +/- rond de 80 km/h zit.
Dan zou ik voor een originele setup met Airsal 70 gaan. Dus gewoon de std uitlaat, carburateur. Met 13/53 en goed afgesteld haal je de 80, en heb je een lekker koppel. :box:
matthijsv97
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 06 apr 2014, 21:44
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door matthijsv97 »

Ja of je neemt de DMP 70cc met ori uitlaat dat voldoet ook aan je eisen.
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Tino »

Ik denk dat je het beste voor een Malossi MHR 80 replica kan gaan.

Een laagtoerige cilinder, rijdt goed met de standaard uitlaat, veel koppel en er is een leuke snelheid mee te behalen!
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Gprfreak
Beginnende tuner
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 17:26
Vervoersmiddel: GPR 50
Locatie: Willemstad NB

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Ik heb zelf geen ervaring met dmp cilinders. Maar dmp maakt naar mijn ervaring wel goede koppelings platen en tandwielen.
Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door kristof »

naar mijn ervaring is airsal 70 beter dan dmp70

de mhr replica moet je niet kopen als je budget tot 200 euro gaat
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Killerwave
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 25 jul 2014, 11:59

Re: Orginele 50 cc, DMP 70 cc of Airsal 70 cc

Ongelezen bericht door Killerwave »

oke bedankt allemaal. Ik denk dat ik dan maar voor de Airsal 70 ga :)
Plaats reactie