Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Munty_Kush
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

Beste forumleden. Mijn brommer zijn uitlaat is ontgrenst en rijd ongeveer 70km/u met een sproeier 70 in. Nu heb ik mijn bougie is uitgedraaid om te kijken of hij wel goed afgesteld was en kreeg dit resultaat.
Langs de 1ne kant is hij zwart/donker bruin . en langst de andere kant wit ?
Iemand een idee op welke kleur van de 2 ik mij moet focussen voor het afstellen?
Alvast bedankt. ( sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's )
Afbeelding
Afbeelding
bulldogpower
Tuner
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Volgens mij heb je dat in.een bepaald toeren gebied benzine tekort weet alleen niet in welk gebied.hoog of laag het lijkt me in de hoge toeren
ride with pride
Munty_Kush
Schakelrijder

bulldogpower schreef:Volgens mij heb je dat in.een bepaald toeren gebied benzine tekort weet alleen niet in welk gebied.hoog of laag het lijkt me in de hoge toeren
Dus best grotere sproeier steken ? :)
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Roelah
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83

Ongelezen bericht door Roelah »

Het gaat om de elektrode, niet de cirkel, ik weet niet of die elektrode ook 2 kleuren heeft anders heb ik niks gezegd :problem:
Als je foto maakt met je telefoon, een keer op je scherm op de plek waar je op wilt focussen klikken, dan staat je bougie er scherp op niet je brommer 8-)
Munty_Kush
Schakelrijder

Roelah schreef:Het gaat om de elektrode, niet de cirkel, ik weet niet of die elektrode ook 2 kleuren heeft anders heb ik niks gezegd :problem:
Als je foto maakt met je telefoon, een keer op je scherm op de plek waar je op wilt focussen klikken, dan staat je bougie er scherp op niet je brommer 8-)
Als het om de elektrode gaat dan staatie goed !
koffie melk bruin is de kleur .
en heb op mijn bougie gefocust maar helpte niet ( gsm niet 1 van de aller nieuwste )
toch bedankt voor de snelle reactie !
bulldogpower
Tuner
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition

Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
ride with pride
HardWithStyle
Pro tuner
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

Maar hij is geen helpdesk, anders had hij het wel aangeboden.

Ik zou een groter sproeiertje steken.
bulldogpower
Tuner

We zijn hier om.elkaar te helpen toch?
ride with pride
RB
Pro tuner
Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570

Ongelezen bericht door RB »

Als de brommer verder goed rijd is hij denk ik wel fatsoenlijk afgesteld. Dat witte wat je ziet is het porselein van de bougie. Als de sproeier echt te klein was dan had je geen zwarte aanslag.
Munty_Kush
Schakelrijder

RB schreef:Als de brommer verder goed rijd is hij denk ik wel fatsoenlijk afgesteld. Dat witte wat je ziet is het porselein van de bougie. Als de sproeier echt te klein was dan had je geen zwarte aanslag.
Begrepen ! ik zal eens een maatje hoger erin steken en eens kijke of hij beter rijd.
zoniet zal ik terug mijn 70 insteken
gprrijder
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!

Ongelezen bericht door gprrijder »

Sjors365 schreef:hallo iedereen, ik heb een airsal 80 met een 17.5mm carbu en sinds gister ook een mhr supermoto. Ik had deze eronder gezet, liep eerst erg goed, en ook erg hard, maar ik had sproeier 92 erin, ik keek naar de bougie en die was wit. toen ging die even later ook kut lopen met 92 erin. ik heb nu 100 erin maar loopt nog steeds beroerd.. kan iemand mij helpen? alvast bedankt! :emo:
100 lijkt mij beetje klein ik heb in mijn airsal 70 met 24mm carb 110 (grotere carb zal het ook iets beter doen)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
gprrijder
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!

Ongelezen bericht door gprrijder »

Sjors365 schreef:
gprrijder schreef:
Sjors365 schreef:hallo iedereen, ik heb een airsal 80 met een 17.5mm carbu en sinds gister ook een mhr supermoto. Ik had deze eronder gezet, liep eerst erg goed, en ook erg hard, maar ik had sproeier 92 erin, ik keek naar de bougie en die was wit. toen ging die even later ook kut lopen met 92 erin. ik heb nu 100 erin maar loopt nog steeds beroerd.. kan iemand mij helpen? alvast bedankt! :emo:
100 lijkt mij beetje klein ik heb in mijn airsal 70 met 24mm carb 110 (grotere carb zal het ook iets beter doen)
Dan zou ik wel is effe kijken naar een grotere sproeier.. ik heb wel een 17.5mm of maakt dat niks uit?
ja ik heb zelf groter kijk ik heb een 24mm carb dus hij kan meer lucht aanzuigen dan een 17,5 mm carb dus ik weet niet precies op wat je zal uitkomen ik zou gewoon kijken hoe die loopt met sproeier 100+ en dan kijken naar je bougie (moet koffie bruin zijn) je kan beter even te groot rijden dandat je te klein rijd ;)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
qongon
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
Derbi r Xtreme 2002

Ongelezen bericht door qongon »

ik heb een vraag je heb een 70 cc dr cilinder met polini for race uit laat en 19mm delorto
met sproeier 94 en gasnaald bovenste streepje heeft die met half gas teveel benzine en boven in loopt hij prima
met 93 en gasnaald onderste streepje dan stottert hij op top
waar kan dit aan liggen ?
James
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door James »

qongon schreef:ik heb een vraag je heb een 70 cc dr cilinder met polini for race uit laat en 19mm delorto
met sproeier 94 en gasnaald bovenste streepje heeft die met half gas teveel benzine en boven in loopt hij prima
met 93 en gasnaald onderste streepje dan stottert hij op top
waar kan dit aan liggen ?
Als je op top geen stotter of iets heb is je sproeier goed dus 94 erin laten, heb je al andere gas naald standen geprobeerd ? meestal is het 1 na onderste ''gat'' voor het clipje het beste, probeer dit eens ?
Koen
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008 (Totallos)
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14599

Ongelezen bericht door Koen »

Sjors365 schreef:Het was effe kloten met de luchtschroef, en hij loopt nu, sproeier 100 zit erin en hij haalt de 110 met 13/52, maar optrekken wilt die niet echt... Rond de 75/80 in z'n 6 schiet die opeens naar de 110, maar doorvoor trekt die gewoon hetzelfde als een std 50cc.. Kan iemand mij helpen?
Nieuwe carb kopen. 17.5 is wel heel klein op een 80cc. Denk eerder aan n 21/24 mm.
Is het zelfde als je met je auto al je lucht door een rietje probeert aan te zuigen. Werkt ook niet echt toppie.
HardWithStyle schreef:Grapje Koen, niet huilen. *schuift roosvicee toe* ;)
:haai:
bulldogpower
Tuner

Hij heeft een 19 en geen 17. Met een 19 komt het wel goed en kun je hem heel mooi afstellen
ride with pride
Koen
Schakelrijder

bulldogpower schreef:Hij heeft een 19 en geen 17. Met een 19 komt het wel goed en kun je hem heel mooi afstellen
19 op een 80 zeezee is alsnog weinig, maar als jij m lekker kan afstellen dan. Helemaal toppie :thumbup:
bulldogpower
Tuner

Je maakt dan ook niet zoveel herrie, en hij is zuiniger valt minder op voor de politie, en je kan ruim 100km per uur halen ideaal toch voor straatgebruik
ride with pride
Koen
Schakelrijder

bulldogpower schreef:Je maakt dan ook niet zoveel herrie, en hij is zuiniger valt minder op voor de politie, en je kan ruim 100km per uur halen ideaal toch voor straatgebruik
Dus je wilt zeggen dat een 19 meer geluid maakt dan een 24? (met ori luchtbak dan gewoon he)
Koen
Schakelrijder

En voor zuinig gwn 50 blijven rijden ;P
Plaats reactie