Derbi LTD 08 - MHR Team 50 - MHR 80 - Airsal 80 - Bidalot 94
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Derbi LTD 08 - MHR Team 50 - MHR 80 - Airsal 80 - Bidalot 94
Hoi, ik ben Remy Boshoven.
Inmiddels ben ik 17 jaar oud.
Een paar maanden voordat ik 16 werd moest en zou ik een derbi kopen.
ik wis nog niet welke een gpr of senda, het moest een zwart roode worden.
toen kwam ik Nick (nickDRD) tege en die heef een LTD2008.
toen zou en moest ik er ook zo een hebben, en dat is deze geworden:
geen nette derbi dus
en daar heb ik dit van gemaakt
toen moes er tuurlijk ook een dikke setup op.
dus spullen bestelt MHR 80--21mm--en andere veren.
liep redelijk met de conti maar niet super.
toen kon javen goedkoop aan een R3 en hpi komen.
en tog maar besloten om alles optimaal te maken.
blok enzo weggebracht en na een week was die al klaar
blok opgebouwd:
blok eronder en reed wel lekker zo die R3 en hpi en die gasreatie was helemaal super
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ni3W7_2ItMQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RllIt7JIuLA[/youtube]
we zijn maandag de hele dag met de brommers bezig geweest.
javen en nick een paar aanpassingen en ik heb de brommer in de tussentijd gepoetst
en voordat we gingen rijden nog een paar mooie foto's gemaakt. (sorry bb kwaliteit)
en javen
Remy--Nick--Maikel
hier met een mhr supermoto om te uitesten
nieuwe ontsteking gekocht namelijk een MVT premium.(dus geen digitaal)
tijdje aan het spelen geweest met de voorontsteking.
en nu loop die eindelijk weer helemaal goed
en zelfs een stuk beter als met de HPI
daarom heb ik een paar filmpjes dan de gas reactie.
reactie met HPI
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xRLNw4l1ZKs[/youtube]
en de reactie met MVT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k-a1VN94cXg[/youtube]
hier foto van de aangepaste grondplaat
en hier een aantal goede foto's van de brommer.
update, ik was de koppeling aardig aan het martelen met dit als resultaat.
dus ff me koppeling ff losgehaalt en de dunnen onbeklede platen zijn roodgloeiend geweest.
ik zeg er wel bij dat ik heb aan het martelen was.(wheelys burnen dus eigelijk we de heletijd vol slippen)
ja ik weet dat het slecht is maat dat m ... dus schijt
er zit nu een dmp 5 plaats in en ff kijken hoe die het volhoud
ik vanmiddag ff voor huis in de straat klooien om te testen.
koppeling ff helemaal goed afgestelt.
ik trek een wheely ik kom neer en ik reed nog een mtr en toen viel ik.
misschien te hard met voor geremt ofzo ik zou niet weten wat er mis ging. de weg was ook nog droog
linker radkap kapot door been/knie en rechter handkap kapot.
nieuwe kappen zijn al bestelt weer iets van 180 eu lichter
maar ik ben alleen maar bij dat dat ook echt de enige dingen zijn.
brommer weer opgebouwd met 2 nieuwe kapjes en andere demper.
update 28mm dell phbh
op het filmpje kan je ook zien hoe ik me luchtfilter heb.
als ik hem afspuit met de HD word het filter ook niet nat.
en zo zit die helemaal vrij en stofvrij.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3pUSwmdNBvA[/youtube]
update BRK 43mm krukas
me oude krukas is helaas kapot gegaan
de nieuwe krukas word een BRK 43mm slag as.
de zuiger komt straks 1.56mm verder naar onder en verder naar boven.
dus de verbrandingskamer wordt 3.12mm groter (in hoogte)
de cilindervoet wordt 1.5mm afgedraaid, zodat de poorten mooi openen en je een lage poorttiming krijg.
dus dan komt de zuiger in totaal 1.5(voet) + 1.56(krukas) = 3.06mm hoger in de cilinder als normaal.
bij de meeste cilinders komt de zuigerveer dan boven de cilinder uit en daarom kan dit ook niet bij de meeste.(zoals bij daan)
de airsal heef gelukkig een kop die in de cilinder val.
daarom is dit vrijwel de enige cilinder waarmee het kan.(vandaar de airsal )
ook worden een paar verschillende koppen berekend en gedraaid voor een betere compressie verhouding.
(losse binnenkoppen)
(we weten niet hoe dit uitpak met een standaard airsal)(kan goed lopen maar ook kut)
ik hoop dat die redelijk rijd zodat ik er een tijdje mee kan rijden zonder problemen.
als dat goed gaat wordt de cilinder getuned en wss een opmaat uitlaat.
ik heb alles binnen op de krukas na, die komt aankomende week.
kapotte krukas.
Carter schoon en klaar voor oplassen.
Dit moet worden opgelast ivm flow naar de cilinder.(is bij de mhr te veel weggehaald)
en hier een foto van de kop die aangepast moet worden.
update cilindervoet
cilindervoet is afgedraaid.
ik heb er 1.60mm vanaf gehaald ipv 1.56.
omdat ik de cilinder er zo op doe,(met spacerplaten)
dat de poorten precies openen.
en de squish bepaal ik door het afdraaien van de kop.
helaas heb ik nog geen krukas dus kon ik daar ook nog niet mee beginnen.
hier een paar foto's
klaar
update kop en cilinder bewerkt
update krukas binnen
update kop is af
update blokje af
GR Remy
Inmiddels ben ik 17 jaar oud.
Een paar maanden voordat ik 16 werd moest en zou ik een derbi kopen.
ik wis nog niet welke een gpr of senda, het moest een zwart roode worden.
toen kwam ik Nick (nickDRD) tege en die heef een LTD2008.
toen zou en moest ik er ook zo een hebben, en dat is deze geworden:
geen nette derbi dus
en daar heb ik dit van gemaakt
toen moes er tuurlijk ook een dikke setup op.
dus spullen bestelt MHR 80--21mm--en andere veren.
liep redelijk met de conti maar niet super.
toen kon javen goedkoop aan een R3 en hpi komen.
en tog maar besloten om alles optimaal te maken.
blok enzo weggebracht en na een week was die al klaar
blok opgebouwd:
blok eronder en reed wel lekker zo die R3 en hpi en die gasreatie was helemaal super
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ni3W7_2ItMQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RllIt7JIuLA[/youtube]
we zijn maandag de hele dag met de brommers bezig geweest.
javen en nick een paar aanpassingen en ik heb de brommer in de tussentijd gepoetst
en voordat we gingen rijden nog een paar mooie foto's gemaakt. (sorry bb kwaliteit)
en javen
Remy--Nick--Maikel
hier met een mhr supermoto om te uitesten
nieuwe ontsteking gekocht namelijk een MVT premium.(dus geen digitaal)
tijdje aan het spelen geweest met de voorontsteking.
en nu loop die eindelijk weer helemaal goed
en zelfs een stuk beter als met de HPI
daarom heb ik een paar filmpjes dan de gas reactie.
reactie met HPI
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xRLNw4l1ZKs[/youtube]
en de reactie met MVT
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k-a1VN94cXg[/youtube]
hier foto van de aangepaste grondplaat
en hier een aantal goede foto's van de brommer.
update, ik was de koppeling aardig aan het martelen met dit als resultaat.
dus ff me koppeling ff losgehaalt en de dunnen onbeklede platen zijn roodgloeiend geweest.
ik zeg er wel bij dat ik heb aan het martelen was.(wheelys burnen dus eigelijk we de heletijd vol slippen)
ja ik weet dat het slecht is maat dat m ... dus schijt
er zit nu een dmp 5 plaats in en ff kijken hoe die het volhoud
ik vanmiddag ff voor huis in de straat klooien om te testen.
koppeling ff helemaal goed afgestelt.
ik trek een wheely ik kom neer en ik reed nog een mtr en toen viel ik.
misschien te hard met voor geremt ofzo ik zou niet weten wat er mis ging. de weg was ook nog droog
linker radkap kapot door been/knie en rechter handkap kapot.
nieuwe kappen zijn al bestelt weer iets van 180 eu lichter
maar ik ben alleen maar bij dat dat ook echt de enige dingen zijn.
brommer weer opgebouwd met 2 nieuwe kapjes en andere demper.
update 28mm dell phbh
op het filmpje kan je ook zien hoe ik me luchtfilter heb.
als ik hem afspuit met de HD word het filter ook niet nat.
en zo zit die helemaal vrij en stofvrij.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3pUSwmdNBvA[/youtube]
update BRK 43mm krukas
me oude krukas is helaas kapot gegaan
de nieuwe krukas word een BRK 43mm slag as.
de zuiger komt straks 1.56mm verder naar onder en verder naar boven.
dus de verbrandingskamer wordt 3.12mm groter (in hoogte)
de cilindervoet wordt 1.5mm afgedraaid, zodat de poorten mooi openen en je een lage poorttiming krijg.
dus dan komt de zuiger in totaal 1.5(voet) + 1.56(krukas) = 3.06mm hoger in de cilinder als normaal.
bij de meeste cilinders komt de zuigerveer dan boven de cilinder uit en daarom kan dit ook niet bij de meeste.(zoals bij daan)
de airsal heef gelukkig een kop die in de cilinder val.
daarom is dit vrijwel de enige cilinder waarmee het kan.(vandaar de airsal )
ook worden een paar verschillende koppen berekend en gedraaid voor een betere compressie verhouding.
(losse binnenkoppen)
(we weten niet hoe dit uitpak met een standaard airsal)(kan goed lopen maar ook kut)
ik hoop dat die redelijk rijd zodat ik er een tijdje mee kan rijden zonder problemen.
als dat goed gaat wordt de cilinder getuned en wss een opmaat uitlaat.
ik heb alles binnen op de krukas na, die komt aankomende week.
kapotte krukas.
Carter schoon en klaar voor oplassen.
Dit moet worden opgelast ivm flow naar de cilinder.(is bij de mhr te veel weggehaald)
en hier een foto van de kop die aangepast moet worden.
update cilindervoet
cilindervoet is afgedraaid.
ik heb er 1.60mm vanaf gehaald ipv 1.56.
omdat ik de cilinder er zo op doe,(met spacerplaten)
dat de poorten precies openen.
en de squish bepaal ik door het afdraaien van de kop.
helaas heb ik nog geen krukas dus kon ik daar ook nog niet mee beginnen.
hier een paar foto's
klaar
update kop en cilinder bewerkt
update krukas binnen
update kop is af
update blokje af
GR Remy
Laatst gewijzigd door Remylimited op za 17 nov 2012, 17:00, 51 keer totaal gewijzigd.
- jesper95
- Pro tuner
- Berichten: 623
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 15:43
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor - Gallery: Derbi DRD Racing
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2994
Aprilia SX
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5945 - Locatie: Neerkant
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Mooi ding!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
ja heb hem helmaal meegemaakt, top ding man !!!
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig .
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
nick op de derbi hah
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig .
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Nu zit ik naar mijn standaard MHR te kijken en ik kan geen verschil zien (die van jou lijkt haast ongetuned), heb je een poortmap?
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
hoebedoel je? die poorten op de foto? dat was nog standaard ja daarna is die pas getuned. nee heb geen poortmap.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Filmpje 2: Nick kan niet eens een wheelie...
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig .
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Ziet er mooi uit!
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
hahaha hij liep maar te klooien met de koppeling.JavenDrD schreef:Filmpje 2: Nick kan niet eens een wheelie...
Omdat de gasreatie Gewoon super blijf.
Laatst gewijzigd door Remylimited op zo 16 okt 2011, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 29
- Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 18:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Limited Edition 2008
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Wat nick kan niet erns een wheelie? Nick probeert niet eens een wheelie. Was maar beetje aan t ouwehoeren op t ding
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Mooi ding!!
waar heb jij die Mhr laten tunen? levert dat veel merkbaar verschil op?
HPI klink ook wel leuk
waar heb jij die Mhr laten tunen? levert dat veel merkbaar verschil op?
HPI klink ook wel leuk
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Tanks.
De carters zijn aangepast op de cilinder.
En de cilinder is licht aangepast.
De poorten zijn aangepast.
Eigelijk is de flow gewoon verbetert en en ietsjes de timing.
Binnenkort wss wel een filmpje. Dat javen nick en ik tege elkaar sprinten.
Ik heb
Mhr 80 tuned
21mm met VL6
Hpi
En R3
Nick heef
Mhr80
24mm met VL6
En supermotot.
Dus we zullen zien
De carters zijn aangepast op de cilinder.
En de cilinder is licht aangepast.
De poorten zijn aangepast.
Eigelijk is de flow gewoon verbetert en en ietsjes de timing.
Binnenkort wss wel een filmpje. Dat javen nick en ik tege elkaar sprinten.
Ik heb
Mhr 80 tuned
21mm met VL6
Hpi
En R3
Nick heef
Mhr80
24mm met VL6
En supermotot.
Dus we zullen zien
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
nee idd.
het blok en cilinder is klaargemaakt door een man die veel crossmotor blokjes klaar maak.
ik zou dus ook niet weten hoeveel er precies aan is gedaan.
maar verschil is zeker goed merkbaar.
en ik wil wel weten hoeveel
ik ga denk ik ook nog een keer een supermoto en scr 50-70hm proberen
het blok en cilinder is klaargemaakt door een man die veel crossmotor blokjes klaar maak.
ik zou dus ook niet weten hoeveel er precies aan is gedaan.
maar verschil is zeker goed merkbaar.
en ik wil wel weten hoeveel
ik ga denk ik ook nog een keer een supermoto en scr 50-70hm proberen
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
Limiteds zijn mooi
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned
ja idd ben ook erg trots op het dingDaan schreef:Die kappen zijn trouwens erg mooi gespoten
de koplamp en de 2 acherkappen zijn ori matzwart.
bij mij is alles hoogglans en ik vind het ook wel mooi staan (en was goedkooper met spuiten )
en frame is ook een ander kleur
-
- Pro tuner
- Berichten: 840
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
- Locatie: Huissen
Re: Derbi LTD 2008 MHR 80 tuned (Temp vraag P2)
wat is de max tempratuur wat die mag hebben.
als ik rustig rij heb ik een temp tussen de 50-55 graden.
en als ik het gas goed open trek stijg die snel naar de 80.
tot hoeveel graden kan je blijven gas geven?
hoeveel mag die max hebben?
Gr Remy
als ik rustig rij heb ik een temp tussen de 50-55 graden.
en als ik het gas goed open trek stijg die snel naar de 80.
tot hoeveel graden kan je blijven gas geven?
hoeveel mag die max hebben?
Gr Remy