Husaberg 570 FMF supermoto, motor erbij gekocht!

Show hier je motor.
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Pieke »

Klopt. 570 heeft ook een ander frame. Dit frame van jouw foto is vrijwel hetzelfde als van KTM 2008-2011
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Is dat gele frame dan het enige verschil?Want als je dan terug voor een 570 zou gaan,kun je beter dit frame geel coaten :emo:

Deze motor heb je nu al een tijdje en je kent de staat ervan,als je een ander koopt is dat opnieuw een verrassing.

Maar verder zou ik zeggen,ga voor 2 takt :wub:
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Jasper »

Mwa, zwart subframe inplaats van blank, filter voor de brandstof pomp, dus hoef je geen tankzak meer als filter, ander binnenwerk in de voorvork als ik me niet vergis en wat kleine modificaties aan de electra.

Maar je krijgt toch met coaten niet het juiste geel. Het frame van de husa 570 van berry van iep(supermofools) is ook geel gespoten/ gecoat vindt het niet de juiste kleur geel.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Joram »

Ik vind zo'n geel frame beetje speelgoedachtig ogen :emo:

Je kent dit ding nu, coat je subframe zwart, desnoods je frame geel in de juiste kleur.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Pieke »

Hebben die dingen geen plastic subframe?
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Naja,over zo'n felgekleurd frame heeft iedereen wel zijn mening.Ik vind het erg fris ogen en best mooi :happy:

Heb die Husaberg van Supermofools even bekeken,die kleur is inderdaad nogal licht en minder mooi.Maar de juiste kleur moet toch ook wel te krijgen zijn,Husaberg geeft toch wel kleurencode's vrij?

Dan is het enkel de vraag of die kleine extra modificaties wel het risico waard zijn om een andere motor aan te kopen.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Joram »

Pieke schreef:Hebben die dingen geen plastic subframe?
Ohja Polyamide frame. :eerie: Nja dan dat zwart koken.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Jasper »

Pieke schreef:Hebben die dingen geen plastic subframe?
Is inderdaad hard plastic/ kunstof.

Mwa een nieuwere met minder uur kan nooit kwaad. Weet waar ik op moet letten als ik een andere 570 zou kopen. Hoe die hoort te lopen etc.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Specna
Pro tuner
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM
Locatie: Barendrecht

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Specna »

je gaat die echt niet verkopen voor die prijs, er is in deze tijd niemand die dat geld over heb voor een 2de hands motor zoals dit omdat meestal aleen de jongere rijders hierop rijden en niet zoveel geld uitgeven.
jeroenvs
Pro tuner
Berichten: 964
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi GPR Malossi replica (verkocht)
Aprilia rs125 spains (verkocht)
MV agusta F4 750 EV 02
Husaberg FE 550 2004

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door jeroenvs »

Specna schreef:je gaat die echt niet verkopen voor die prijs, er is in deze tijd niemand die dat geld over heb voor een 2de hands motor zoals dit omdat meestal aleen de jongere rijders hierop rijden en niet zoveel geld uitgeven.
Okeeeee :o
Afbeelding
Afbeelding
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Jasper »

Specna schreef:je gaat die echt niet verkopen voor die prijs, er is in deze tijd niemand die dat geld over heb voor een 2de hands motor zoals dit omdat meestal aleen de jongere rijders hierop rijden en niet zoveel geld uitgeven.
Waarom zou ik iets goeds wegdoen voor een kutprijs?
Tevens valt er altijd over een prijs te praten. Maar waarschijnlijk ruil ik hem over een paar maanden toch in.

Tevens afgelopen week excel velgen opgehaald met blauwe haan naven en nog een setje beringer remmerij :wub:
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Pieke »

Welkom bij de club.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Ongelezen bericht door Jasper »

Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door rené »

Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
jeroenvs
Pro tuner
Berichten: 964
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi GPR Malossi replica (verkocht)
Aprilia rs125 spains (verkocht)
MV agusta F4 750 EV 02
Husaberg FE 550 2004

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door jeroenvs »

Olie en filters op tijd wisselen en rijden
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door Pieke »

rené schreef:Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
Husaberg is van KTM. Krukas van dit blok is precies hetzelfde als die van een 530 als ik het me goed herinner en er zijn nog wl meer delen die uitwisselbaar zijn. Onderhoud is vergelijkbaar met een 530. Pk zal zo rond de 60 liggen, topsnelheid is niet relevant, omdat je met zo'n motor toch 1 groot windscherm bent. 180 is overigens prima haalbaar, alleen begint ie dan te zwabberen.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door Jasper »

rené schreef:Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
Ik denk in vergelijking met dezelfde supermotards van hetzelfde bouwjaar het een van de betere is motorisch gezien.
Dus een 7/8 ofzo.

Als ik naar Jesse kijk met zijn ktm 530 zitten we kwa onderhoud wel op 1 lijn, jesse had alleen bij de uren die ik er nu ook op heb staan een lekke klepseal waardoor die olie verbuikte. Mijne verbruikt tot op heden geen olie. Het is nog steeds starten en rijden. Vorige week injector gecleand en nieuwe brandstof filter na de brandstofpomp, die was aan het vergaan.

Verder heb ik eigenlijk alleen oliewissels gedaan, filter wissels, luchtfilter schoongemaakt, 1x pick up sensor vervangen, 1x nieuwe bougie en 2x waterpomp gereviseerd. Eerste keer alleen keerringen en pakkingen 2de keer compleet met asje, tandwielen en schoepje. Verder nog geen onderhoud aan het blok hoeven te doen.

Binnenkort kleppen controleren en distributieketting.

Vermogen is een pk of 60/62 op het achterwiel, wat ik zo op internet lees. Barry van supermofools had er 64.
Topsnelheid, tja ik kan de 200 wel halen denk ik. Maar ik heb 1x 180 gereden en dan begint mijn stuur zohard te trillen/zwabberen dat ik maar gestopt ben. Boven de 165/170 kom ik niet want dan begint mijn stuur te hard te trillen naar mijn zin en een tankslapper met die snelheid, uhm... nee bedankt :oops:.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door rené »

Jasper schreef:
rené schreef:Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
Ik denk in vergelijking met dezelfde supermotards van hetzelfde bouwjaar het een van de betere is motorisch gezien.
Dus een 7/8 ofzo.

Als ik naar Jesse kijk met zijn ktm 530 zitten we kwa onderhoud wel op 1 lijn, jesse had alleen bij de uren die ik er nu ook op heb staan een lekke klepseal waardoor die olie verbuikte. Mijne verbruikt tot op heden geen olie. Het is nog steeds starten en rijden. Vorige week injector gecleand en nieuwe brandstof filter na de brandstofpomp, die was aan het vergaan.

Verder heb ik eigenlijk alleen oliewissels gedaan, filter wissels, luchtfilter schoongemaakt, 1x pick up sensor vervangen, 1x nieuwe bougie en 2x waterpomp gereviseerd. Eerste keer alleen keerringen en pakkingen 2de keer compleet met asje, tandwielen en schoepje. Verder nog geen onderhoud aan het blok hoeven te doen.

Binnenkort kleppen controleren en distributieketting.

Vermogen is een pk of 60/62 op het achterwiel, wat ik zo op internet lees. Barry van supermofools had er 64.
Topsnelheid, tja ik kan de 200 wel halen denk ik. Maar ik heb 1x 180 gereden en dan begint mijn stuur zohard te trillen/zwabberen dat ik maar gestopt ben. Boven de 165/170 kom ik niet want dan begint mijn stuur te hard te trillen naar mijn zin en een tankslapper met die snelheid, uhm... nee bedankt :oops:.
ruig verhaal :happy:

Dus in principe valt die onderhoud mee en is het grotendeels zelf te doen als je een stuk of 50 keer je derbi af en opgebouwd heb? :emo:

iig bedankt voor de info :happy:
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door Jasper »

Belangrijkste onderhoud is goed zelf te doen, en anders werkplaatshandboek erbij als je twijfelt.

Tot nu toe heb ik goed alles zelf kunnen doen, af en toe hulp vragen bij een maatje als je twijfelt kom je vaak ook al een stuk verder/ wijzer.

Als je hem gewoon goed warm rijdt, normaal rijdt, olie wissels optijd doet valt de rest van het onderhoud reuze mee.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Ongelezen bericht door rené »

aha super, nog ff een poosje brumrijden en op me 20ste a2 rbw halen en dan ook zo'n apparaat :wub:
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Plaats reactie