Pagina 18 van 23

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: wo 16 jul 2014, 23:06
door Pieke
Klopt. 570 heeft ook een ander frame. Dit frame van jouw foto is vrijwel hetzelfde als van KTM 2008-2011

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 00:46
door Xtreme06
Is dat gele frame dan het enige verschil?Want als je dan terug voor een 570 zou gaan,kun je beter dit frame geel coaten :emo:

Deze motor heb je nu al een tijdje en je kent de staat ervan,als je een ander koopt is dat opnieuw een verrassing.

Maar verder zou ik zeggen,ga voor 2 takt :wub:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 12:52
door Jasper
Mwa, zwart subframe inplaats van blank, filter voor de brandstof pomp, dus hoef je geen tankzak meer als filter, ander binnenwerk in de voorvork als ik me niet vergis en wat kleine modificaties aan de electra.

Maar je krijgt toch met coaten niet het juiste geel. Het frame van de husa 570 van berry van iep(supermofools) is ook geel gespoten/ gecoat vindt het niet de juiste kleur geel.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 17:03
door Joram
Ik vind zo'n geel frame beetje speelgoedachtig ogen :emo:

Je kent dit ding nu, coat je subframe zwart, desnoods je frame geel in de juiste kleur.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 17:47
door Pieke
Hebben die dingen geen plastic subframe?

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 17:49
door Xtreme06
Naja,over zo'n felgekleurd frame heeft iedereen wel zijn mening.Ik vind het erg fris ogen en best mooi :happy:

Heb die Husaberg van Supermofools even bekeken,die kleur is inderdaad nogal licht en minder mooi.Maar de juiste kleur moet toch ook wel te krijgen zijn,Husaberg geeft toch wel kleurencode's vrij?

Dan is het enkel de vraag of die kleine extra modificaties wel het risico waard zijn om een andere motor aan te kopen.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 18:10
door Joram
Pieke schreef:Hebben die dingen geen plastic subframe?
Ohja Polyamide frame. :eerie: Nja dan dat zwart koken.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: do 17 jul 2014, 18:15
door Jasper
Pieke schreef:Hebben die dingen geen plastic subframe?
Is inderdaad hard plastic/ kunstof.

Mwa een nieuwere met minder uur kan nooit kwaad. Weet waar ik op moet letten als ik een andere 570 zou kopen. Hoe die hoort te lopen etc.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: za 16 aug 2014, 21:24
door Specna
je gaat die echt niet verkopen voor die prijs, er is in deze tijd niemand die dat geld over heb voor een 2de hands motor zoals dit omdat meestal aleen de jongere rijders hierop rijden en niet zoveel geld uitgeven.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: za 16 aug 2014, 22:42
door jeroenvs
Specna schreef:je gaat die echt niet verkopen voor die prijs, er is in deze tijd niemand die dat geld over heb voor een 2de hands motor zoals dit omdat meestal aleen de jongere rijders hierop rijden en niet zoveel geld uitgeven.
Okeeeee :o

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: za 16 aug 2014, 23:42
door Jasper
Specna schreef:je gaat die echt niet verkopen voor die prijs, er is in deze tijd niemand die dat geld over heb voor een 2de hands motor zoals dit omdat meestal aleen de jongere rijders hierop rijden en niet zoveel geld uitgeven.
Waarom zou ik iets goeds wegdoen voor een kutprijs?
Tevens valt er altijd over een prijs te praten. Maar waarschijnlijk ruil ik hem over een paar maanden toch in.

Tevens afgelopen week excel velgen opgehaald met blauwe haan naven en nog een setje beringer remmerij :wub:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: zo 17 aug 2014, 00:16
door Pieke
Welkom bij de club.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Stickerset P.17!

Geplaatst: zo 17 aug 2014, 20:53
door Jasper

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 16:51
door rené
Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 18:20
door jeroenvs
Olie en filters op tijd wisselen en rijden

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 18:36
door Pieke
rené schreef:Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
Husaberg is van KTM. Krukas van dit blok is precies hetzelfde als die van een 530 als ik het me goed herinner en er zijn nog wl meer delen die uitwisselbaar zijn. Onderhoud is vergelijkbaar met een 530. Pk zal zo rond de 60 liggen, topsnelheid is niet relevant, omdat je met zo'n motor toch 1 groot windscherm bent. 180 is overigens prima haalbaar, alleen begint ie dan te zwabberen.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 18:45
door Jasper
rené schreef:Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
Ik denk in vergelijking met dezelfde supermotards van hetzelfde bouwjaar het een van de betere is motorisch gezien.
Dus een 7/8 ofzo.

Als ik naar Jesse kijk met zijn ktm 530 zitten we kwa onderhoud wel op 1 lijn, jesse had alleen bij de uren die ik er nu ook op heb staan een lekke klepseal waardoor die olie verbuikte. Mijne verbruikt tot op heden geen olie. Het is nog steeds starten en rijden. Vorige week injector gecleand en nieuwe brandstof filter na de brandstofpomp, die was aan het vergaan.

Verder heb ik eigenlijk alleen oliewissels gedaan, filter wissels, luchtfilter schoongemaakt, 1x pick up sensor vervangen, 1x nieuwe bougie en 2x waterpomp gereviseerd. Eerste keer alleen keerringen en pakkingen 2de keer compleet met asje, tandwielen en schoepje. Verder nog geen onderhoud aan het blok hoeven te doen.

Binnenkort kleppen controleren en distributieketting.

Vermogen is een pk of 60/62 op het achterwiel, wat ik zo op internet lees. Barry van supermofools had er 64.
Topsnelheid, tja ik kan de 200 wel halen denk ik. Maar ik heb 1x 180 gereden en dan begint mijn stuur zohard te trillen/zwabberen dat ik maar gestopt ben. Boven de 165/170 kom ik niet want dan begint mijn stuur te hard te trillen naar mijn zin en een tankslapper met die snelheid, uhm... nee bedankt :oops:.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 18:53
door rené
Jasper schreef:
rené schreef:Hoeveel onderhoud heb je nu eigenlijk aan deze supermotos? hoe goed (kwalitatief) is een husaberg op de schaal van 1 tot 10? en in vergelijking tot een ktm 530? hoeveel pk heeft zo'n motor nu? en topsnelheid?

Heel wat vraagjes, maar ben ook al een beetje rond aan het loeren voor een supermoto, vandaar :happy:
Ik denk in vergelijking met dezelfde supermotards van hetzelfde bouwjaar het een van de betere is motorisch gezien.
Dus een 7/8 ofzo.

Als ik naar Jesse kijk met zijn ktm 530 zitten we kwa onderhoud wel op 1 lijn, jesse had alleen bij de uren die ik er nu ook op heb staan een lekke klepseal waardoor die olie verbuikte. Mijne verbruikt tot op heden geen olie. Het is nog steeds starten en rijden. Vorige week injector gecleand en nieuwe brandstof filter na de brandstofpomp, die was aan het vergaan.

Verder heb ik eigenlijk alleen oliewissels gedaan, filter wissels, luchtfilter schoongemaakt, 1x pick up sensor vervangen, 1x nieuwe bougie en 2x waterpomp gereviseerd. Eerste keer alleen keerringen en pakkingen 2de keer compleet met asje, tandwielen en schoepje. Verder nog geen onderhoud aan het blok hoeven te doen.

Binnenkort kleppen controleren en distributieketting.

Vermogen is een pk of 60/62 op het achterwiel, wat ik zo op internet lees. Barry van supermofools had er 64.
Topsnelheid, tja ik kan de 200 wel halen denk ik. Maar ik heb 1x 180 gereden en dan begint mijn stuur zohard te trillen/zwabberen dat ik maar gestopt ben. Boven de 165/170 kom ik niet want dan begint mijn stuur te hard te trillen naar mijn zin en een tankslapper met die snelheid, uhm... nee bedankt :oops:.
ruig verhaal :happy:

Dus in principe valt die onderhoud mee en is het grotendeels zelf te doen als je een stuk of 50 keer je derbi af en opgebouwd heb? :emo:

iig bedankt voor de info :happy:

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 18:56
door Jasper
Belangrijkste onderhoud is goed zelf te doen, en anders werkplaatshandboek erbij als je twijfelt.

Tot nu toe heb ik goed alles zelf kunnen doen, af en toe hulp vragen bij een maatje als je twijfelt kom je vaak ook al een stuk verder/ wijzer.

Als je hem gewoon goed warm rijdt, normaal rijdt, olie wissels optijd doet valt de rest van het onderhoud reuze mee.

Re: Husaberg 570 2010 supermoto akrapovic-- Update P.19

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 19:01
door rené
aha super, nog ff een poosje brumrijden en op me 20ste a2 rbw halen en dan ook zo'n apparaat :wub: