Derbi Senda Sm X-treme maakt niet voldoende toeren.

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Lankiie
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 15:47
Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm X-treme

Derbi Senda Sm X-treme maakt niet voldoende toeren.

Ongelezen bericht door Lankiie »

Beste mensen, :wave:

Ik heb sinds kort een Derbi Senda Sm X-treme gekocht. Toen ik hem kocht, zat er een nieuwe Airsal 50cc cilinder op. Ook is de krukas vervangen, en alle lagers. Die jongen waar ik hem van kocht heeft de olie pomp eraf gehaald omdat hij zei dat die olie pompen vaak stuk gaan. Dus nu moet ik er mengsmering in gooien. De eerste keer tanken na de revisatie heeft hij mengsmering 1 op 40 erin gegooid om alles lekker te laten smeren na de revisatie. Maar eenmaal thuis aangekomen met de brommer rookte hij heel erg. Ik dacht dat het wel over zou gaan na een aantal keren tanken maar dat bleek dus niet. En nou ben ik niet de handigste met brommers dus heb hem maar weg gebracht. Die jongen zei dat er een te grote sproeier in zat, dus die is vervangen door een kleinere. Nu rookt ie minder alleen hij gooit er nog steeds olie uit..

En de brommer loopt ook niet stationair en was niet afgesteld. Dus ze hebben de brommer ook afgesteld bij de brommerzaak. Hij loopt nog steeds niet stationair omdat dat in het blok zit ofzo. Daar stoor ik me ook niet aan maar nu komt mijn probleem: na het afstellen van de brommer en de kleinere sproeier erin loopt hij prima tot dat ik in de 4e, 5e en 6e versnelling kom. Als ik in de 4e versnelling kom, dan verneem ik al dat ie wil uitvallen.. Als ik dan bij de 5e versnelling ben aangekomen, krijg ik hem bijna niet in de 6e omdat het net lijkt alsof die uitvalt.. Ik krijg hem ook bijna niet meer op topsnelheid (80km).

Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen? Ik heb geen idee wat ik hier aan moet doen de brommer is verder ook standaard.

Alvast bedankt!

Groeten, Frank.
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: Derbi Senda Sm X-treme maakt niet voldoende toeren.

Ongelezen bericht door marvin65 »

dat hij wat olie eruit gooit is normaal bij een 2 takt.
misschien dat je ook even je twv. kunt zeggen, misschien dat het daar aan ligt, maar ik denk dat hij verkeerd is afgesteld.
Gas erop !
Lankiie
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 15:47
Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm X-treme

Re: Derbi Senda Sm X-treme maakt niet voldoende toeren.

Ongelezen bericht door Lankiie »

marvin65 schreef:dat hij wat olie eruit gooit is normaal bij een 2 takt.
misschien dat je ook even je twv. kunt zeggen, misschien dat het daar aan ligt, maar ik denk dat hij verkeerd is afgesteld.
Bedankt voor je berichtje en de moeite. Maar wat is een twv? En wat kan ik doen om hem beter af te stellen? Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: Derbi Senda Sm X-treme maakt niet voldoende toeren.

Ongelezen bericht door marvin65 »

twv. is afkorting voor tandwielverhouding van je ketting, dus het aantal tandjes voor en aantal tandjes achter.
ik heb bijv. 13 voor en 53 tands achter.
beter afstellen kun je nog doen door te proberen met sproeiers, luchtschroef en gasnaald.

maar ik weet niet of je het weet, maar wat is je sproeier maat en wat voor kleur heeft de bougie?
Gas erop !
Plaats reactie