wat zijn goede sloten?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
robbin
Pro tuner
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 13:24
Vervoersmiddel: Derbi drd pro
Locatie: s'Gravenpolder Zeeland

wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door robbin »

ik ben op zoek naar een schrijfremslot.
ik weet alleen niet welke nou fijn werken en goed zijn..
als iemand ervaring heeft met een schijfremslot zou ik het graag willen weten..
mazzel.. robbin
Afbeelding
Dylanjj
Pro tuner
Berichten: 610
Lid geworden op: do 17 feb 2011, 19:50
Vervoersmiddel: DRD Evo Limited Edition VERKOCHT
Locatie: Drenthe !

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door Dylanjj »

Met de Xena van mijn pa, wel handig dingetje en der zit een alarm in haha.
When I'm Passing You On My 'Derbi', You Look And Say, WOW!
Afbeelding
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3476
basw94
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 13:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door basw94 »

Je hebt verschillende klasses met sloten die ''art'' heten. Gaat van art1 (meuk) tot art6. Art4 is het meest gebruikte opzich.

http://www.slotenspeciaalzaak.nl/sloten ... mslot.html
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door kcracy »

basw94 schreef:Je hebt verschillende klasses met sloten die ''art'' heten. Gaat van art1 (meuk) tot art6. Art4 is het meest gebruikte opzich.

http://www.slotenspeciaalzaak.nl/sloten ... mslot.html
De sloten zijn niet van ART dit is een stichting die de veiligheid van sloten onderzoekt en dit wordt dan in verschillende klasses aangeduid.

Sloten voor twee wielers (fietsen, snor- en bromfietsen en motorfietsen) worden gecontroleerd en beoordeeld door stiching ART. Stichting ART houdt zich bezig met diefstal preventie en de ART certificering wordt gebruikt bij motorverzekeringen.

Stichting ART heeft een aantal eisen opgesteld voor (mechanische) beveiligingen. Ze testen sloten en keuren deze aan de hand van een certificering. De richtlijnen van ART worden gebruikt door de ANWB, verzekeraars, politie en TNO.

Er zijn verschillende niveaus van goedgekeurde ART sloten. Hoe hoger het aantal sterren of getal achter de certifcering, hoe beter dit slot beveiligd tegen diefstal.

Kijk eens op internet of bij een goede motorzaak voor een schijfremslot met 4 sterren deze voldoet ruimschoots kijk of er ook een reminder kabel bij zit een fel gekleurde kabel die je van je schijf aan je remhendel hangt zodat je weet dat je slot in de schijf zit.geeft zo een rommel als je wegrijdt met je slot in je schijf ;) :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door Reinder »

Als het betrekking heeft tot de verzekering kan je die ook bellen en misschien raden ze iets aan. Ik zou sws even bellen aangezien sommige verzekeraars moeilijk doen over een schijfremslot.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
johan24
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 21:17
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme -07, Tomos Snor , Honda Mtx 125cc

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door johan24 »

ja bel je verzekering even, die weten zo welk slot goed is qua art-notering.
Gebruikersavatar
kcracy
Pro tuner
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 09:34
Locatie: onder de rook van emmen

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door kcracy »

Je kunt je verzekering ff bellen maar volgens mij is een stuurslot voldoende en een schijfrenslot is toch niet verplicht ?op mijn motor moet ik alarm ,startonderbreker,stuurslot en een 4 sterren schijfremslot hebben en de garage moet op slot pffff,dus een 4 sterren zal voor je brommer ook wel voldoen.
Als je zo een slot koopt zorg er wel voor dat dat ook op je rekening staat dat het het aantal sterren heeft zo kun je altijd bij de verzekering aantonen dat je dit slot ook echt hebt gekocht. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door Reinder »

kcracy schreef:Je kunt je verzekering ff bellen maar volgens mij is een stuurslot voldoende en een schijfrenslot is toch niet verplicht ?op mijn motor moet ik alarm ,startonderbreker,stuurslot en een 4 sterren schijfremslot hebben en de garage moet op slot pffff,dus een 4 sterren zal voor je brommer ook wel voldoen.
Als je zo een slot koopt zorg er wel voor dat dat ook op je rekening staat dat het het aantal sterren heeft zo kun je altijd bij de verzekering aantonen dat je dit slot ook echt hebt gekocht. :mrgreen:
Wanneer je je brommer voor diefstal verzekererd moet je (bij unigarant, anwb inieergeval) een ART 3 sterren (of zelfs 4 sterrenslot) minimaal hebben, en bij diefstal alle 3 de sleuteltjes en de verpakking (of andere manier om te laten zien dat het een x sterren slot is).
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: wat zijn goede sloten?

Ongelezen bericht door royvi »

Ikzelf heb een Abus granit quick mini. Fijn en compact ding, 4 sterren.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie