carburateur afstellen?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
SilverStryfe

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door SilverStryfe »

Raar want ik heb hetzelfde besteld, de standaard maat 90 die er eerst inzat is even groot als de polini maat 90.
Je moet naar het gaatje in de sproeier kijken. Hou het (recht) in zonlicht en vergelijk. Het zou hetzelfde moeten zijn.
De schroefdraad is inderdaad korter maar dat maakt niet uit.

Kan ook zijn dat je te veel lucht krijgt in vergelijking met benzine. daardoor kan je dus ook stotter hebben.

Ik had daar ook last van, en met een andere luchtfilter was die stotter helemaal weg. Of je kan hem eens schoon maken en opnieuw inolien.

Misschien toch maar eens een foto van je bougie nemen? Misschien kunnen anderen je dan zeggen of je bougie al dan niet koffiebruin is.

p.s: Wat je ook kan doen is de grootste sproeiermaat die je hebt er in doen en kijken wat het doet. En de kleinste.. Als het beter rijdt bij de kleinste dan moet je kleiner, en hetzelfde omgekeerd natuurlijk.
joyrider
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 19:14
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door joyrider »

Ok ik zal anders eens de grootste proberen (maat 90). Ik heb ze idd in het licht gehouden en de dellorto leek echt groter. Dus het kan zijn dat hij teveel lucht krijgt en dat komt door de luchtfilter?

Btw: hoe upload je hier foto's
SilverStryfe

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door SilverStryfe »

Te veel lucht kan je door verschillende dingen krijgen. Valse lucht, powerfilters, slechte carb. afstelling..

Upload je foto's op tinypic.com en zet ze hier neer met een [img] tag.
joyrider
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 19:14
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door joyrider »

Ik heb deze namiddag dan maar meteen de grootste sproeier erin gestoken die ik heb, maat 98. Hiermee Vond ik dat men brommer heel goed reed: trok goed, haalde topsnelheid, moest geen choke gebruiken ofzo... Ik heb verder wel niets veranderd aan de carburateur afsteling want hij liep normaal in stationair en reageerde toch goed op het gas. Maar nu vraag ik me af of hij nu niet te rijk loopt want van 76 naar 98 is wel veel eh.

Btw ik heb nog twee andere personen naar de originele dellorto sproeier en de polini 80 laten kijken en ze dachten ook allebei dat de dellorto groter was. Ook alle polini maten van 80 t.e.m. 90 leken kleiner, de nog grotere maten was moeilijk verschil tss te zien :wtf: . Bij de 98 die er nu in zit, leek me wel toch duidelijk genoeg groter.
SilverStryfe

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door SilverStryfe »

Dus hij rijdt goed nu? Is de stotter weg?

Van 76 naar 98 valt wel mee, je hebt tenslotte het gat groter gemaakt in je uitlaat dus gaat hij ook meer verbruiken, meer toeren maken etc. Het kan wel zijn dat je gelijk hebt kwa maten, ik weet het niet 100 pct zeker.

Kan ook zijn dat je hiervoor een iets te kleinere sproeier er in had. Daar merk je kwa rijden niet veel van want een 2takt rijdt pas echt goed als die net genoeg benzine krijgt. Maar de slijtage is veeel groter.

Liever een wat grotere dan een te kleine sproeier!
joyrider
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: do 26 sep 2013, 19:14
Vervoersmiddel: Beta rr50 track

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door joyrider »

ja ik vond dat hij goed reed, ik heb em wel niet heel lang kunnen testen (tussen twee regenbuien door :emo: ). dus ik ga hem voorlopig zo laten.
Drdracer511
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 21:22
Vervoersmiddel: Derbi

Re: carburateur afstellen?

Ongelezen bericht door Drdracer511 »

Hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb en vraag voor jullie, ik heb en derbi drd racing 2012 met de ori uitlaat(prop eruit)en de piemel nog op ori carbu(plaatje eruit) maar in de luchtfilter waar hij luchtaanzuigt heb ik en doekje ingestoken maar wel maar in 1 kant omdat hij anders gewoon weg voor geen meter trekt maar nu trekt hij nog niet naar behoren, iedereen zal nu zeggen dan moet je je carbu afregelen deze valt niet afteregelen ik denk dat er nu sproeier 72 in zit zou er en andere sproeier in moeten of hebben jullie andere tips alvast bedankt!BTW: top ligt rond de 80-85 :thumbup:
Plaats reactie