Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
DannyGruijters
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2005

Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Ongelezen bericht door DannyGruijters »

Beste forumleden,

Ik heb sinds een paar dagen een Derbi Senda X-treme (omgebouwd naar DRD) en wil hem een beetje opknappen.
Toen ik hem kaal begon te maken kwam ik meters kabel tegen, waarvan de helft maar is aangesloten. Er zat een hele tros in het midden van mijn frame waar verder niks op zat aangesloten. Nu is mijn vraag: Kan ik dit zomaar inkorten, dat wat niet aangesloten is? En dan de rest netjes wegwerken.. Dan mijn tweede vraag: Hoe kan het mogelijk zijn dat mijn accu alleen aan de - kant is aangesloten :shock: Als laatste vroeg ik me af hoe ik het beste mijn kappenset zo goed als nieuw kan maken? Hoe krijg je ze zo goed geschuurd dat heel de lak eraf is?

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik ben dan ook maar een beginner. Alvast erg bedankt voor jullie hulp!
DannyGruijters
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2005

Re: Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Ongelezen bericht door DannyGruijters »

Nog even een toevoeging! Ik ben niet van plan er veel geld in te steken aangezien ik hem maar een maand of 2 houd!
Joost27
Pro tuner
Berichten: 534
Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
Vervoersmiddel: DERBI

Re: Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Ongelezen bericht door Joost27 »

Als hij alleen op de min kant aangesloten is, vraag ik me af of je als je het contact omzet de km teller oplicht.???

Kappen gewoon goed schuren met korrel 400, en dan steeds fijner :dry:
DannyGruijters
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 22:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2005

Re: Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Ongelezen bericht door DannyGruijters »

Haha je hebt gelijk, hij licht niet op als ik het contact omdraai! Alleen als ik hem start krijg ik dat.
Met de kappen ga ik morgen aan de slag. Kan ik de kabels die niet aangesloten zijn gewoon weghalen?
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Ongelezen bericht door debeste95 »

Gewoon lekker laten zitten, als je hem over twee maanden weer weg wilt doen. Een verknipte Derbi verkoopt niet bepaald lekker :emo:
Joost27
Pro tuner
Berichten: 534
Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
Vervoersmiddel: DERBI

Re: Veel overbodige kabels? Kappen schuren? (Aparte accu)

Ongelezen bericht door Joost27 »

debeste95 schreef:Gewoon lekker laten zitten, als je hem over twee maanden weer weg wilt doen. Een verknipte Derbi verkoopt niet bepaald lekker :emo:
Ligt eraan, als ze begrenzers erop hebben gehad of lampen rechstreeks aangesloten is het huist beter om hem netjes te maken!

Zoek anders eerst de + pol maar is op en sluit die aan!
Plaats reactie