derbi xrace start niet

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

derbi xrace start niet

Ongelezen bericht door robooh »

goedemiddag,
ik ga morgenochtend een derbi senda x-race uit 2009 ophalen, ziet er nog netjes uit, alleen, hij start niet,
ookk viel me op dat er een toerenteller op zit, dit hoort volgens mij niet op de x-race?(vriend van me heeft precies dezelfde en die heeft het niet, maar die heeft lampjes voor benzine etc op de plek van de toerenteller)
was net langsgeweest en de zuiger hoor je wel op en neer gaan.
waar moet ik naar kijken om te achterhalen hoe ik dit kan maken, en waar kan het aan liggen
ik dacht zelf aan

bougie vonkt?> zo niet, dan andere bougie>nog steeds niet? dan andere bobine/cdi
membraam blijft misschien open?> ander membraam(uit me tzr past gewoon toch?)
carburateur goed? niks blijft hangen etc? alles gewoon nalopen(past de carb van de tzr? 16mm

zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?

ik kan niet klagen vind ik zelf, kan em ophalen voor 375 euro(en ziet er zeeer netjes uit, zal morgen ofzo een foto maken), en dat schakelen op derbi is echt hemels vergeleken met me tzr :o :wub:
vriend van me duwt me naar zijn huis, daar even snel proberen te kijken wat het kan zijn dan.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: derbi xrace start niet

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Kijk het contact na, ook de bedrading ervan. Duw alle cdi stekkers effe aan. Doe er benzine in en kijk of hij vonkt en vacuum zuigt met kicken, dan zit het vlotter bakje weer vol.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
robooh
Schakelrijder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:26

Re: derbi xrace start niet

Ongelezen bericht door robooh »

derbi opgehaald, bleek aan de cilinder etc te liggen
eerste waar we nog eens naar keken was de bougie, deze was helemaal geoxideerd door de regen etc(afgeschreven) toen de bougiedop, deze wilde de bougie niet eens meer vasthouden(afgescheven) deze vervangen en vonkte prima blauw.

toen maar eens de cilinder eraf gehaald, merk was crono o.i.d>nooit van gehoord heeft iemand info hierover?
bleek enen losse binnekop te hebben, cilinder er helemaal afgehaald en toen zagen we 2 problemen, een stuk uit de cilinder, onderaan heb je 3 uitstekende delen(weet niet hoe je het noemt) en in het lange deel daarvan was een hap weg, en allemaal krassen in de cilinder. de zuigerveren waren helemaal in de zuiger gebrand,was helemaal glad en leek dus net of het een zuiger zonder zuigerveren was. de cilinder was wel 50cc, alleen had deze maarliefst 7spoelpoorten?

toen maar naar de bromboer geduwd, deze heeft de goedkoopste komplete cilinderkit besteld, kost 100 euro en inc montage rond de 160 euro(inc pakkingen enzo)

nadat dit gedaan is zal ik hem waarschijnlijk voor het eerst kunnen starten. en kan ik beginnen met inrijden.
Plaats reactie