hoi allemaal
ik had een vraag, is het mogelijk om een 80cc op je originele uitlaat de doen maar wel met prop? (derbi senda nt blok)
waarom omdat ik niet harder wil dan 70 kmh imv roller boetes maar wel lange afstanden rijd en mij dit met een 80cc (naar mijn idee) net ff lekkerder loopt. gwn om meer te cruisen ipv toeren janken.
ja ik weet dat dit heel erg zal inhouden maar,
is dit een optie of wordt het echt een not done?
ik hoor het graag van jullie!
80cc (Airsal) op ori uitaat Met/zonder prop
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 207
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
80cc (Airsal) op ori uitaat Met/zonder prop
Laatst gewijzigd door Danny97 op di 19 aug 2014, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: 80cc (Airsal) op ori uitaat Met prop
De originele cilinder houdt al extreem in met prop.
En dan ga je er ook nog eens bijna 2x zoveel cilinderinhoud voor zetten.
Dat gaat echt niet fatsoenlijk lopen.
Als je nu de prop eruit haalt, dan kan het wel, je zal dan ongeveer 80 km per uur halen.
En dan ga je er ook nog eens bijna 2x zoveel cilinderinhoud voor zetten.
Dat gaat echt niet fatsoenlijk lopen.
Als je nu de prop eruit haalt, dan kan het wel, je zal dan ongeveer 80 km per uur halen.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 207
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
Re: 80cc (Airsal) op ori uitaat Met prop
ooh okey, dan koop ik er ook nog welff een begrenzertje bij.
maar met mijn ontgrensde uitlaat l(verder alles std )iep die uiteindelijk ook 84 op de gps.
maar met die 80cc zou die wss wat minder toeren draaien?
dat is eigenlijk het punt waar ik naar toe wil. gwn een leuke snelheid van max 90 oid maar dat ik gwn lekker relaxed kan rijden ipv touren beuken.( dan komt er nog een leuke begrenzer op)
maar met mijn ontgrensde uitlaat l(verder alles std )iep die uiteindelijk ook 84 op de gps.
maar met die 80cc zou die wss wat minder toeren draaien?
dat is eigenlijk het punt waar ik naar toe wil. gwn een leuke snelheid van max 90 oid maar dat ik gwn lekker relaxed kan rijden ipv touren beuken.( dan komt er nog een leuke begrenzer op)
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:32
- Vervoersmiddel: Derbi Senda '05
- Locatie: Zeeland omgeving Terneuzen
Re: 80cc (Airsal) op ori uitaat Met/zonder prop
Misschien is een laagtoerige (gietijzer) cilinder iets voor jou? Denk aan DR70 bijvoorbeeld, maar dan wel de prop uit je uitlaat halen of een bijpassende uitlaat halen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 207
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
Re: 80cc (Airsal) op ori uitaat Met/zonder prop
ja zoiets bedoel ik eigenlijk, ik heb al besloten op de prop er inderdaad uit te halen.
zit er eigenlijk veel verschil tussen 70 en 80cc cilinders? het gaat mij namelijk vooral om het koppel.
mvg
zit er eigenlijk veel verschil tussen 70 en 80cc cilinders? het gaat mij namelijk vooral om het koppel.
mvg
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:32
- Vervoersmiddel: Derbi Senda '05
- Locatie: Zeeland omgeving Terneuzen
Re: 80cc (Airsal) op ori uitaat Met/zonder prop
Je zult het verschil zeker merken, als je voor een 80cc cilinder gaat kan je kijken naar een roze top, zijn een van de beste gietijzeren cilinders. Alleen of je ori krukas dit houdt zou ik niet weten, moet je even raadplegen op het forum.