catrer afgebroken

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

Hallo, ik zit met een groot kut probleem. Tijdens het eraf halen van de koppelingsdeksel is een stukje van het carter afgebroken. Valt dit te maken? Of moet je dan een heel nieuw carter? Afbeelding
Afbeelding

Dit is zwaar klote. Hopelijk weet iemand een oplossing :problem:
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door James »

Phh vervelend zeg :thumbdown:
Je hebt maar 2 opties denk ik
1 Laten lassen
2 Nieuw carter

Ik zou als ik jou was het laten lassen, het valt redelijk goed te doen als ik het zo zie.

-James
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

Valt het te lassen? Ik dacht dat de cartrer was gemaakt van een soort spul dat niet goed gelast kon worden. Maar bedankt voor je antwoord, ik ga kijken of ik iemand weet die dat zou kunnen doen. Anders wordt het misschien maar een nieuw blok, want ik heb al 22.xxx op de teller staan.
Wel echt balen dit :sad:
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door James »

Miss is het dan wel gelijk handig je blok te (laten) reviseren ?
Dan heb je gelijk een vers blokje en stel het lassen lukt niet dan kun je gelijk het carter vervangen.
Ik zou zelf wel in ieder geval wel een blok revisie doen, kan je weer flink wat kilometers vooruit :thumbup:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

Ik zat eventueel hier aan te denken:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=11374
Dan ben je in een klap klaar. Zet m'n eigen airsel 50 erop en scr corse en dan rustig inrijden.. maar is allemaal zoveel geld..
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

En je zegt een nieuw carter, maar waar kan je die kopen? Nieuw zijn ze onbetaalbaar. En ik kan wel een andere kopen op het forum, maar er zijn er maar weinig met startmoter. En die zou ik graag houden.. als je tips hebt graag :thumbup:
Gebruikersavatar
LennertDRD
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 25 mar 2011, 18:39
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD racing 50 SM

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door LennertDRD »

Het carter is volgens mij gemaakt uit gietijzer en is dus wel te lassen hoor :mrgreen: (kan zelf TIG lassen).
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door James »

Blokje schreef:Ik zat eventueel hier aan te denken:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=11374
Dan ben je in een klap klaar
Je zou dat ook kunnen doen maar is wel relatief duur + het is geen origineel derbi blok iets wat de waarde bij verkoop toch wel aardig naar beneden brengt en het is allemaal wat mindere kwaliteit.
Blokje schreef:En je zegt een nieuw carter, maar waar kan je die kopen? Nieuw zijn ze onbetaalbaar. En ik kan wel een andere kopen op het forum, maar er zijn er maar weinig met startmotor. En die zou ik graag houden.. als je tips hebt graag :thumbup:. Zet m'n eigen airsel 50 erop en scr corse en dan rustig inrijden.. maar is allemaal zoveel geld..
Carter kun je gewoon hier van het forum kopen of marktplaats ofzo, een startmotor is geen probleem, elk derbi blok heeft een uitsparing onder aan het blok zitten waar een startmotor kan, gpr's hebben hier dus de startmotor zitten en senda's hebben hier een afdekplaatje op zetten, je kan dus gewoon een kopen zonder startmotor en dan alsnog monteren is een beetje werk maar niet moeilijk ofzo.

Ter verduidelijking : Afbeelding hier rechts onderaan waar dus een 3 gaten zitten 2, kleine voor bouten en een groot gat waar dus een plaatje voor zit, haal deze weg en je start motor kan hier dus op.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

James schreef:
Blokje schreef:Ik zat eventueel hier aan te denken:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=11374
Dan ben je in een klap klaar
Je zou dat ook kunnen doen maar is wel relatief duur + het is geen origineel derbi blok iets wat de waarde bij verkoop toch wel aardig naar beneden brengt en het is allemaal wat mindere kwaliteit.
Blokje schreef:En je zegt een nieuw carter, maar waar kan je die kopen? Nieuw zijn ze onbetaalbaar. En ik kan wel een andere kopen op het forum, maar er zijn er maar weinig met startmoter. En die zou ik graag houden.. als je tips hebt graag :thumbup:. Zet m'n eigen airsel 50 erop en scr corse en dan rustig inrijden.. maar is allemaal zoveel geld..
Carter kun je gwn hier van het forum kopen of marktplaats ofzo, een startmotor is geen probleem, elk derbi blok heeft een uitsparing onder aan het blok zitten waar een startmotor kan, gpr's hebben hier dus de startmotor zitten en senda's hebben hier een afdekplaatje op zetten, je kan dus gwn een kopen zonder startmotor en dan alsnog monteren is een beetje werk mee maar niet moeilijk ofzo.

Ter verduidelijking : Afbeelding hier rechts onderaan waar dus een 3 gaten zitten 2, kleine voor bouten en een groot gat waar dus een plaatje voor zit, haal deze weg en je start motor kan hier dus op.
Bedankt voor je antwoord. Helemaal duidelijk met plaatje enzo. Blij dat dit forum bestaat. Ik ga kijken of ik dit eerst kan maken, en anders op zoek naar carters. Of gelijk een heel blok met niet heel veel km's.

:thumbup:
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door wouter.. »

Ik heb eventueel nog een blok liggen pb maar bij interesse
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Joram »

LennertDRD schreef:Het carter is volgens mij gemaakt uit gietijzer en is dus wel te lassen hoor :mrgreen: (kan zelf TIG lassen).
Gietijzer..... :palm: :palm: :palm:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

Joram schreef:
LennertDRD schreef:Het carter is volgens mij gemaakt uit gietijzer en is dus wel te lassen hoor :mrgreen: (kan zelf TIG lassen).
Gietijzer..... :palm: :palm: :palm:
Hieruit maak ik op dat het niet klopt ;)

Maar het is wel lasbaar toch?
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Het is een aluminium ;)
Maar omdat het een legering is,is het niet makkelijk lasbaar....
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

Xtreme06 schreef:Het is een aluminium ;)
Maar omdat het een legering is,is het niet makkelijk lasbaar....
Ahh okee, ik ben ook van plan om het met vloeibaar metaal te doen. Hopelijk blijft dit zitten en blijft het dicht. En anders een ander carter. Maar het is zuur dat ik net 200 eu in me brommer heb gepomt, alles zo'n beetje goed gemaakt. Nieuwe remblokjes, , koelslangen, accu, ketting, afgesteld, stage 6temp meter. En alleen de koppelingsplaten moet ik nog doen en dan breekt dit. En heb de brommer ook pas net 500 km, dus hoopte nu km's te maken. Maarja het volgende probleem staat alweer voor de deur :problem:
roy944
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 07:09
Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Locatie: Rijsbergen

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door roy944 »

Blokje schreef:
Xtreme06 schreef:Het is een aluminium ;)
Maar omdat het een legering is,is het niet makkelijk lasbaar....
Ahh okee, ik ben ook van plan om het met vloeibaar metaal te doen. Hopelijk blijft dit zitten en blijft het dicht. En anders een ander carter. Maar het is zuur dat ik net 200 eu in me brommer heb gepomt, alles zo'n beetje goed gemaakt. Nieuwe remblokjes, , koelslangen, accu, ketting, afgesteld, stage 6temp meter. En alleen de koppelingsplaten moet ik nog doen en dan breekt dit. En heb de brommer ook pas net 500 km, dus hoopte nu km's te maken. Maarja het volgende probleem staat alweer voor de deur :problem:
Doe jezelf een plezier en zoek een goede lasser bij jou in de buurt. Vloeibaar metaal (epoxy / 2K vulmiddel) is net goed bestand tegen oplosmiddelrijke vloeistof.

Op de plaats van de breuk komen wel oliespatten terecht (gelukkig is de breuk niet aan de onderzijde van het blok, maar toch). Lassen is mogelijk door een professional, ik heb het ook eens laten doen met een motorblok van een oude Honde CB500F,
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Foppaul »

roy944 schreef:Lassen is mogelijk door een professional
Dan ben ik een professional (A)

Aangezien deze hoek niks speciaals doet is het prima te lassen, dicht bij een belangrijke lager passing raad ik zelf af. Maar deze is goed te doen. :thumbup:
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door Blokje »

Hijr rijdt weer. JB Weld heeft goed zijn werk gedaan. Als jullie ooit nog eens zoiets hebben dan werkt JB Weld goed.
Afbeelding

Kan close
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: catrer afgebroken

Ongelezen bericht door rené »

Blokje schreef:
Xtreme06 schreef:Het is een aluminium ;)
Maar omdat het een legering is,is het niet makkelijk lasbaar....
Ahh okee, ik ben ook van plan om het met vloeibaar metaal te doen. Hopelijk blijft dit zitten en blijft het dicht. En anders een ander carter. Maar het is zuur dat ik net 200 eu in me brommer heb gepomt, alles zo'n beetje goed gemaakt. Nieuwe remblokjes, , koelslangen, accu, ketting, afgesteld, stage 6temp meter. En alleen de koppelingsplaten moet ik nog doen en dan breekt dit. En heb de brommer ook pas net 500 km, dus hoopte nu km's te maken. Maarja het volgende probleem staat alweer voor de deur :problem:
oo da went wel :emo:
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Plaats reactie