Derbi optrekken

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Xtreme
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 12:46
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme

Derbi optrekken

Ongelezen bericht door Xtreme »

Hallo,

Ik had een nieuwe uitlaat gekocht (tecnigas e-nox) maar mijn Derbi reed dus te snel.
Hij is nu begrensd op 60 ong door een rondel te steken maar komt niet meer op toeren vooral in de hoogste versnelling.
Hoe kan ik dit verbeteren?

Lukas
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Derbi optrekken

Ongelezen bericht door Huug »

de uitlaat die je hebt is heel hoog-toerig en door het propje zorg je dat hij daar bijna niet meer kan komen.

Beter steek je de originele uitlaat of een leovince v6 of zo er onder en begrens je hem opnieuw. Die zijn veel laag-toeriger.

Ook een kleiner tandwiel voor er op zetten zorgt er al voor dat hij wat hoger in toeren wil komen waarschijnlijk. Hij komt dat iig in je laatste versnellingen wel hoger in toeren.
Afbeelding
Xtreme
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 12:46
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme

Re: Derbi optrekken

Ongelezen bericht door Xtreme »

Ja ik had idd beter een v6 gekocht daar heb ik nu spijt van maar is er geen andere manier?
Huug schreef:de uitlaat die je hebt is heel hoog-toerig en door het propje zorg je dat hij daar bijna niet meer kan komen.

Beter steek je de originele uitlaat of een leovince v6 of zo er onder en begrens je hem opnieuw. Die zijn veel laag-toeriger.

Ook een kleiner tandwiel voor er op zetten zorgt er al voor dat hij wat hoger in toeren wil komen waarschijnlijk. Hij komt dat iig in je laatste versnellingen wel hoger in toeren.
Idd ik had beter een v6 gekocht daar heb ik nu spijt van maar is er geen andere manier?
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: Derbi optrekken

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Nee, ruil je uitlaat voor een originele of een v6.
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Derbi optrekken

Ongelezen bericht door Huug »

Xtreme schreef:Idd ik had beter een v6 gekocht daar heb ik nu spijt van maar is er geen andere manier?
Die is er wel maar gaat echt niet lekker rijden. je kunt een kleiner tandwiel voor nemen maar dan ga je super veel toeren maken bij je topsnelheid....
Afbeelding
Plaats reactie