Brommer valt uit

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Brommer valt uit

Ongelezen bericht door debeste95 »

Daarnet tijdens het rijden viel mijn brommer ineens uit. Net alsof je zonder benzine staat. Daarna wou hij telkens wel aankicken, maar na een seconde of twee viel die dan weer stil. Naar huis gebracht door een vriend, carb eraf, bleek de chokesproeier los in de vlotterbak te hangen. Ik die er weer insteken, carb schoongemaakt en alles er weer op maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Dachte erst dat ik een verstopt benzinefilter had maar er zat nog gewoon benzine in het slangetje tussen vacuum en carb dus hij staat niet ineens droog. Ik rijd gewoon standaard met een MK Thrower uitlaat, sproeier 94. Iemand enig idee wat het kan zijn? Heb wel, toen ik de carb er toch af had, sproeiertje 90 verwisseld met 94 omdat die altijd al een beetje arm reed en ik de luchtfilterbegrenzing eruit had gehaald.
sanderdjoos
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 19:37
Vervoersmiddel: suzuki smx50

Re: Brommer valt uit

Ongelezen bericht door sanderdjoos »

Vacuüm slang, spruitstuk gecontroleerd?
wat doet hij met startpilot?
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Brommer valt uit

Ongelezen bericht door kristof »

als je zeker bent dat alles werkt en je carb goed is uitgekuisd, monteer dan eens een 92

je had beter eerst die losse sproeier terug gemonteerd en gekeken of hij terug als tevoren reed, dan weet je dat het probleem wel of niet opgelost is, nu weet je niet of het probleem er nog is en hij goed is afgesteld of hij juist slecht is afgesteld en het probleem alleen die losse sproeier was
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
debeste95
Pro tuner
Berichten: 511
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 17:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Brommer valt uit

Ongelezen bericht door debeste95 »

kristof schreef:als je zeker bent dat alles werkt en je carb goed is uitgekuisd, monteer dan eens een 92

je had beter eerst die losse sproeier terug gemonteerd en gekeken of hij terug als tevoren reed, dan weet je dat het probleem wel of niet opgelost is, nu weet je niet of het probleem er nog is en hij goed is afgesteld of hij juist slecht is afgesteld en het probleem alleen die losse sproeier was
Ik weet wel dat het probleem er nog is want hij start niet :emo: heb sproeier 90 er alweer terug in dus hij is weer zoals voorheen afgesteld. Neef van mijn vriendin komt vanaaf de brommer ophalen en gaat er voor me naar kijken. Ik laat het normaal nooit door anderen doen maar was een leuk aanbod van m'n schoonpa, die overigens in de autohandel zit en ook al vermoedens had dat er misschien iets niet okee was met de ontsteking zoals ik zelf al dacht. Zullen het met een paar dagen horen, hoop ik
Plaats reactie