Dashboardverlichting gaat niet aan

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
friedchicken
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 22 okt 2015, 09:48
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2005

Dashboardverlichting gaat niet aan

Ongelezen bericht door friedchicken »

Hallo,

Sinds enige tijd ben ik nu een trotse eigenaar van een Derbi Senda Xtreme uit 2005.
Deze heb ik aangeschaft als klusproject en heb ondertussen al een hoop gedaan gekregen (samen met vrienden :emo: )

Al enige tijd ben ik bezig geweest met mijn dashboardverlichting werkend te krijgen, wat mij helaas niet goed lukt.
Alle indicatorlampjes werken tot zover ik weet (cq. olie, temperatuur, benzine en groot licht. Richtingaanwijzers heb ik niet).
Helaas is er wel een probleem dat mijn groot licht indicator altijd aan staat wanneer de brommer gestart is, en dat de verlichting van mijn dashboard niet werkt waarmee de snelheid etc. mee te zien is.

Hebben jullie tips waar ik naar kan kijken? Het draadboomschema heb ik al gevonden, en zover ik zie klopt daar alles aan.
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Dashboardverlichting gaat niet aan

Ongelezen bericht door garfield »

De lampjes zijn niet toevallig allemaal kapot?

Ze zitten namelijk gewoon op de aansluiting van het achterlicht aangesloten.
Maar,gezien het feit dat het grootlicht lampje altijd brandt, zal er wel iets met de lichtschakelaar niet goed aangesloten zitten.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
friedchicken
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 22 okt 2015, 09:48
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2005

Re: Dashboardverlichting gaat niet aan

Ongelezen bericht door friedchicken »

Bedankt voor de snelle reactie!

De lampjes heb ik gisteren vervangen, maar zonder resultaat.
In principe kan ik wel leven met het feit dat mn groot licht lampje altijd brand, maar mijn dashboard verlichting zou ik wel graag werkend krijgen. Ideeen?
Plaats reactie