ik heb een Derbi Senda DRD EVO 2011.
ik krijg me derbi niet meer aan de praat...
kickstart, shoken en aanlopen geprobeerd, hij loopt nu 2 weken niet en in t begin starte me brommer goed hij liep perfect stattionair ik kon er ook mee wegrijden maar na enkele minuten stotterde hij ff en viel me brommer weer uit.
daarna kreeg ik me brommer ook niet meer gestart, na 10 minuten starten de brommer weer goed en was er weer het zelfde verhaal.ik heb toen me cabarateur goed schoongemaakt en doorgeblazen, ook heb ik gekeken of me benzine kraantje het goed deed, die deed t ook goed met vacuuum.
ik heb toen op deze site gelezen dat iemand met het zelfde probleem met een nieuwe bobine van het probleem af was, dus ik heb ook een nieuwe bobine gekocht maar me brommer starte toen helemaal niet meer.
dus heb ik me bougiedob kabel aan allebei de katen 1cm afgeknipt en opnieuw aangesloten.
me zekering zag er nog goed uit en die werkt gewoon.
me luchtfilter is ook goed en werkt.
heb ook een nieuwe bougie geprobeerd zelfde verhaal...
ik heb toen me bougie proberen te laten vonken op me frame maar er gebeurde helemaal niks geen vonk?
heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
bedankt.
brommer loopt niet, me bougie vonkt ook niet?
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 jun 2015, 14:49
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO 2011
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: brommer loopt niet, me bougie vonkt ook niet?
Meet voor de gein eens de weerstand tussen de groene draad van de ontsteking en de massa(blok)
Die moet ongeveer 700 Ohm zijn.
Veel lager?
Dan heb je ergens kortsluiting.
Veel hoger?
Gefeliciteerd,je bent de zoveelste die een doorgebrande spoel in de ontsteking heeft.
Komt vrij veel voor,zeker als je heel hoogtoerig rijdt.
(Ook het weer werken na een paar minuten wijst hierop)
Die moet ongeveer 700 Ohm zijn.
Veel lager?
Dan heb je ergens kortsluiting.
Veel hoger?
Gefeliciteerd,je bent de zoveelste die een doorgebrande spoel in de ontsteking heeft.
Komt vrij veel voor,zeker als je heel hoogtoerig rijdt.
(Ook het weer werken na een paar minuten wijst hierop)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 jun 2015, 14:49
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO 2011
Re: brommer loopt niet, me bougie vonkt ook niet?
Ik krijg maandag een meter om het allemaal door te meten.
Denk dat t door hoogtoerig rijden kan komen ben er namelijk mee op de crossbaan geweest... .
Ik hoop dat hier het probleem zit, bedankt voor de reactie zal het nog laten weten of het is opgelost
Denk dat t door hoogtoerig rijden kan komen ben er namelijk mee op de crossbaan geweest... .
Ik hoop dat hier het probleem zit, bedankt voor de reactie zal het nog laten weten of het is opgelost
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 jun 2015, 14:49
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO 2011
Re: brommer loopt niet, me bougie vonkt ook niet?
ik heb me derbi doorgemeten en er komt 123 ohm uit... dat blijkt dus een sluiting te zijn?... heb een beetje gezocht maar kon niks vinden heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar nu de kortsluiting zit?
bedankt
bedankt
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: brommer loopt niet, me bougie vonkt ook niet?
Je zal de verbinding naar het kontaktslot moeten loshalen.
Als je een 2 polige stekker met een groene en een gele draad hebt die uit de ontsteking komt,dan die loshalen.
Dan kan je op die stekker meten,rechtstreeks op de spoelen.
Heb je deze stekker niet,dan heb je waarschijnlijk 2 groene draden op de bobine zitten.
(Zitten intern aan elkaar vast).
Haal deze beiden los en ga weer meten.
1 van de 2 moet ongeveer 700 Ohm zijn.
(Dat is de draad uit de ontsteking)
De andere moet eigenlijk oneindig zijn met het kontakt aan.
(Met kontakt uit zou je bijna 0 moeten meten)
Meet je nog steeds te laag,dan is het toch echt een defekte spoel in de ontsteking.
Als je een 2 polige stekker met een groene en een gele draad hebt die uit de ontsteking komt,dan die loshalen.
Dan kan je op die stekker meten,rechtstreeks op de spoelen.
Heb je deze stekker niet,dan heb je waarschijnlijk 2 groene draden op de bobine zitten.
(Zitten intern aan elkaar vast).
Haal deze beiden los en ga weer meten.
1 van de 2 moet ongeveer 700 Ohm zijn.
(Dat is de draad uit de ontsteking)
De andere moet eigenlijk oneindig zijn met het kontakt aan.
(Met kontakt uit zou je bijna 0 moeten meten)
Meet je nog steeds te laag,dan is het toch echt een defekte spoel in de ontsteking.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;