ik was wel benieuwd of het mogelijk was als ik bijvoorbeeld een xenon of led lamp wil (wat dus op gelijkspanning werkt).
ik wou namelijk kijken of je het ook zo kon maken dat als ik een spanningsregelaar van easyparts
http://www.easyparts.nl/Spanningsregela ... 62002.html
die zet ik op mijn ogrinele bedrading van het voorligt de aarde en de blauwe van het dimlicht dan komt toch als ik mijn derbi aantrap gelijkspanning uit de spanningsregelaar ? lijkt mij
en dat je grootlicht en dimlicht gewoon laat schakelen zo als normaal dan moet dit toch willen ?
het is imiddels het zelfde als een diode brug lijkt mij
mvg herbert
gelijkspanning op je koplamp
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 21:26
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2014 / Honda crf 150 r/kreidler florret 1973/ Suzuki 650 enduro
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17353
- Locatie: Winschoten
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: gelijkspanning op je koplamp
Ik wil niet bijdehand doen of zoiets maar volgens mij zit er toch al standaard een spanningsregelaar op je derbi bij mij zit deze als ik mij niet vergis onder de linker achter kap.
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: gelijkspanning op je koplamp
Of je doet het netjes:
Haal de gele draad van het kontaktslot los.
(Met een klein schroevendraaiertje haal je deze zo los uit de stekker)
Verbind nu de aansluiting op het kontaktslot waar de gele draad opzat met de rood/blauwe draad.
Dat is de +12V via het kontakt.
Wel bij het kontaktslot doen en niet bij de stekker(anders krijg je kortsluiting zodra je het licht aandoet, je akku vindt wisselspanning namelijk niet zo leuk..)
Nu krijgt zowel je lichtschakelaar als het achterlicht netjes 12V gelijkspanning via de akku.
Haal de gele draad van het kontaktslot los.
(Met een klein schroevendraaiertje haal je deze zo los uit de stekker)
Verbind nu de aansluiting op het kontaktslot waar de gele draad opzat met de rood/blauwe draad.
Dat is de +12V via het kontakt.
Wel bij het kontaktslot doen en niet bij de stekker(anders krijg je kortsluiting zodra je het licht aandoet, je akku vindt wisselspanning namelijk niet zo leuk..)
Nu krijgt zowel je lichtschakelaar als het achterlicht netjes 12V gelijkspanning via de akku.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 20:24
- Vervoersmiddel: SM-50 XRACE 2009
Re: gelijkspanning op je koplamp
ik heb een orangne, een groene een blauwe en een kleine wit rode draad naar het contact lopen, welke moet ik hebben?
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: gelijkspanning op je koplamp
De wit/rode draad is de geschakelde plus.
Oranje(zou rood moeten zijn) is de plus rechtstreeks van de akku.
Er zou toch echt een gele draad aan moeten zitten.
(Tenzij je kontaktslot geen aparte lichtstand heeft)
In ieder geval moet je de wit/rode draad naar je lichtschakelaar brengen.
(En dan daar de draad die van je lichtspoel afkomt loshalen)
Oranje(zou rood moeten zijn) is de plus rechtstreeks van de akku.
Er zou toch echt een gele draad aan moeten zitten.
(Tenzij je kontaktslot geen aparte lichtstand heeft)
In ieder geval moet je de wit/rode draad naar je lichtschakelaar brengen.
(En dan daar de draad die van je lichtspoel afkomt loshalen)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;