Spannings regelaar defect?

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Spannings regelaar defect?

Ongelezen bericht door Robertje »

Hallo
Weet iemand hoe je :
1) Kan controleren of je spanningsregelaar defect is
2) Wat er gebeurd als de spanningsregelaar niet meer werkt

Ik heb een paar probleempjes met de electronica en verdenk dus de spanningsregelaar.

Mijn licht gaat niet meer aan als de motor nog niet draait ( accu al vervangen, was het niet) Vroeger kon je het licht volgens mij al aanzetten als de motor nog niet liep nu moet de motor draaien om licht te hebben.

Verder werkt mijn reserve lampje niet meer als de tank leeg raakt. Gaat wel aan als je contact aandoet en gaat dan weer uit maar gaat helaas niet aan als tank bijna leeg is ( heb al eens moeten lopen dus)

Kan dit door de spanningsregelaar komen??
Please help, ben niet goed met electronica
Het is pas echt crises als het bier op is!
Gebruikersavatar
WoutBaars
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 13 sep 2014, 14:20
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2007

Re: Spannings regelaar defect?

Ongelezen bericht door WoutBaars »

Je licht gaat pas aan als de motor loopt dus dat is het probleem niet (Of je hebt zelf lopen beunen zodat dit wel mogelijk is)
MIsschien is de sensor van je tank kapot, dit kun je doormeten met een multimeter, moet je zelf even zoeken hoe of wat.
Als laatste kan je Dashboard Control Unit kuren hebben. Dit is een klein zwart kastje met 4 draden en bevindt zich onder het zadel tussen je olietank en je accubak Afbeelding
patryk023 schreef:Mijn bougie is erg klein, er past alleen maar een flesje olie in en een paar kleine dingentjes zoals reserver zekeringen, weet misschien iemand of je je bougie groter kan maken?
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: Spannings regelaar defect?

Ongelezen bericht door Robertje »

Dank je dashbord control kastje heb ik wel gezien maar kon ik niet thuisbrengen wat dit was. Ik ga eens kijken of ik die kan vinden ergens. voelers zijn oke. Maar ik weet zeker dat vroeger het licht al aan ging als ik contact aanzette.
Het is pas echt crises als het bier op is!
Schakelman
Derbi fan
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 09:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 2011
Suzuki TS50XK (verkocht)
Suzuki TSX (verkocht)
Honda MTX sh (verkocht)

Re: Spannings regelaar defect?

Ongelezen bericht door Schakelman »

Bij mij brandt meestal (niet altijd?!) get licht als ik het contact aanzet en de motor nog niet loopt.
Plaats reactie