Ik heb een probleem.
Mijn brommer heb ik een tijdje geleden gereviseerd.
Tot dat het probleem zich voordeed zon 5 uur gereden.
Toen ineens na het koude starten hoorde ik een zoemend geluid en vermoede dat de tank of kappen trilde.
Het leek van de voorkant te komen maar bleek uit het blok vandaan te komen.
Dus voor de zekerheid toch maar het blok weer opengehaald, kan alleen niets bijzonders vinden.
Ik draaide aan mijn krukaslagers en vond dat deze wel erg soepel liepen, soms ''haperen'' ze ook, ze tikken dan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ktf8Pi5wxTs[/youtube]
Hier staat een filmpje, mijn vraag is, is dit wel normaal of zouden de balletjes nu al zo ver zijn gesleten door misschien scheve montage?
Ik hoor het wel, bedankt voor het meedenken
Derbi krukaslager te soepel?
- J03P
- Moderator
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: Derbi krukaslager te soepel?
Ik vind het niet echt zorgwekkend hoor.
Als je zeker wilt weten dat het niet aan het lager ligt kan je 'm uiteraard vervangen. kost je een 10tje.
Als je zeker wilt weten dat het niet aan het lager ligt kan je 'm uiteraard vervangen. kost je een 10tje.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
ik zou idd gwn even een vervangings lagersetje kopen, je carters liggen tog al uit elkaar dus dat is 10 minuutjes werk ofz
suc6 boy
suc6 boy
BTW dat zoemende geluid ; kan ook zijn dat je krukas speling heeft op zijn lagers, dus zeg maar de as van er krukas zit losjes in het lager geklemt !
vriend van me heeft dat ook gehad, zo gaat hij erg trillen in toeren en loopt hij slecht stationair ! ( loop gwn slecht dus haha )
vriend van me heeft dat ook gehad, zo gaat hij erg trillen in toeren en loopt hij slecht stationair ! ( loop gwn slecht dus haha )
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme
Kijk aan, er waren nog reacties.
Ondertussen de krukaslagers al vervangen, zal binnenkort wel zien of het blok nu niet trilt
Toch bedankt
EDIT: Kan dus slotje op
Ondertussen de krukaslagers al vervangen, zal binnenkort wel zien of het blok nu niet trilt
Toch bedankt
EDIT: Kan dus slotje op