Killswitch aansluiten

Algemene vragen over Derbi.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door Mortens »

Hallo iedereen ik snap niet hoe ik mijn killswitch aan moet sluiten. Ik heb geen kabelboom/contactslot meer dus kan niet op contact. Ik weet dat er al veel topics over zijn maar snap nog niet helemaal hoe het zit. Er komt een groene draad uit mijn bobine, moet ik die aansluiten op de zwarte killswitch draad en dan de bruine op massa? Alvast bedankt
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door Mortens »

pog
Derbi fan
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 09 okt 2023, 14:50
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: Killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door pog »

yes
gpr050
Tuner
Berichten: 409
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door gpr050 »

Vaak staat er op de cdi/bobine “stop” bij de groene draad die uit de cdi komt. Deze stopdraad onderbreekt, als’ie met massa verbonden wordt, de ontsteking. Hierdoor valt de motor uit. Dus als je deze, vaak groene, draad aan een van de twee draden van een drukknop verbindt en de andere draad aan massa, zal je “killswitch” moeten werken. Zorg er wel voor dat je een drukknop aanschaft die 2 draden heeft en deze bij indrukken met elkaar verbindt.
Mortens
Derbi fan
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door Mortens »

Dus dan moet ik de groene draad die uit de bobine (voor de duidelijkheid deze draad https://www.m2trading.com/nl/merken/gil ... sx-origine) komt verbinden met een van de killswitch draden, en het andere killswitch draad op massa. En waarvoor dient dan die drukknop voor? Ik zou de killswitch toch als aan/uit kunnen gebruiken voor op de brommer. Alvast bedankt
gpr050
Tuner
Berichten: 409
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Killswitch aansluiten

Ongelezen bericht door gpr050 »

Nee, dat is de aarde draad van de cdi/bobine zelf. Zoals ik aangaf staat er op de bobine boven de laatste terminal “stop” Deze terminal verbind je met een van de draden van de killswitch. De andere draad verbind je met massa.
Door de drukknop in te drukken verbind je de twee draden van de switch met elkaar. Als je knop niet indrukt is die verbinding er niet meer.
Zolang je die knop ingedrukt houd wordt de ontsteking onderbroken en zal de bougie niet vonken. Als je de knop niet indrukt wordt de ontsteking NIET onderbroken en zal de bougie vonken op het moment dat je de motor start mbv kickstarter, startmotor of aanlopen
Plaats reactie